Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Notes.na.6.tygodni 91 (2014): Różnice pomiędzy wersjami

Z Katalog.Czasopism.pl

(Utworzył nową stronę „Przejdź do Notes.na.6.tygodni lub Spisy treści 2014<br /> [[Image:notes_91_2014.jpg|thumb|right|160px|okładka numeru 91/201...”)
 
 
Linia 1: Linia 1:
 
Przejdź do [[Notes.na.6.tygodni]] lub [[:Kategoria:Spisy treści 2014|Spisy treści 2014]]<br />
 
Przejdź do [[Notes.na.6.tygodni]] lub [[:Kategoria:Spisy treści 2014|Spisy treści 2014]]<br />
  
[[Image:notes_91_2014.jpg|thumb|right|160px|okładka numeru 91/2014]]
+
[[Image:Notes_91_14.jpg|thumb|right|160px|okładka numeru 91/2014]]
  
 
[[Kategoria:Spisy treści 2014]]
 
[[Kategoria:Spisy treści 2014]]

Aktualna wersja na dzień 20:38, 18 lip 2014

Przejdź do Notes.na.6.tygodni lub Spisy treści 2014

okładka numeru 91/2014


PRÓBA PLASTYKI POLITYCZNEJ
To, w czym zasadza się domniemana plastyka polityczna, to wykorzystanie środków specyficznie artystycznych. Obrona indywidualności i specyfiki języka plastyki to w istocie projekt polityczny. A więc trzeźwa deklaracja: artysta jest artystą. Autor: Łukasz Gorczyca

SZTUKA DRAŻNIENIA WĄTROBY
My cholernie chcemy przeszkadzać w komforcie bezrefleksyjnej gonitwy robota umieszczonego w wiecznej teraźniejszości praca-spanie-praca-ewentualnie czasem: gratyfikacja konsumpcyjna. O tym, że sztuce potrzebna jest niewygoda, a widzom narzędzia do myślenia zamiast edukacji, rozmawiamy z Arturem Liebhartem

DODAĆ DO ARCHITEKTURY TĘ NIEWIDOCZNĄ WARSTWĘ
O radzieckim modernizmie, nieoczywistej wartości architektury typowej, nierozróżnialnych moskiewskich osiedlach i pomysłach mieszkających na nich konceptualistów, z Kubą Snopkiem, autorem książki Bielajewo: zabytek przyszłości

NOWOCZESNOŚĆ POZBAWIONA KORZENI'
Figura Roma może być czymś szalenie nowoczesnym, pozbawionym korzeni, powstającym w sposób dowolny i twórczy z dobra kultury i języka – o projekcie Tajsa realizowanym właśnie w BWA Tarnów mówią jego kuratorki Katarzyna Roj i Joanna Synowiec

GALERIA LICZONA W KILOMETRACH
Aby robić dobrą sztukę, wcale nie trzeba od razu „znajdować się w jakimś dyskursie”, przeczytać milion książek i brylować w towarzystwie nazwiskami, ja chcę robić sztukę czytelną dla wszystkich. Jak to jest tworzyć sztukę bez instytucjonalnego parasola, za to z sołtysem-kuratorem, opowiada Daniel Rycharski

– DO WIDZENIA
– NIE MA ZA CO Chciałabym nie tyle naprawić świat, ile powstrzymać go przed rozkładem, co nie jest oryginalne, ale nie każdy się do tego przyznaje. Wywiad z Honoratą Martin o nieznajomych, chodzeniu bez celu, ćwiczeniu intuicji i niestawaniu do walki z artystką

EMANCYPOWAĆ PASTELOZĘ!
Powojenny modernizm był budowany w perspektywie utopijnej: trzeba było stworzyć grunt do życia dla innego człowieka, który przyjdzie po nas. Dzisiaj przez system ekonomiczny myślenie o przyszłości nie jest popularne – mówią Adam Przywara i Stefan Bienkowski, twórcy Powojennego modernizmu

MALARSTWO JAKO PLUCIE
Dużo z moich prac odnosi się do pojęcia resentymentu. Dążymy do czegoś, co nie nadejdzie, nie uda się. Intryguje mnie ten dysonans między oczekiwaniami a stanem realnym – Cezary Poniatowski maluje kolorem czarnym i o czerni opowiada

WYZWOLONY PLAYBACK
Muzyka dzisiaj rozwija się w pewnym wymiarze sama, a kompozytor jest ogrodnikiem czy designerem, który dba o ostateczny kształt rośliny – mówi kompozytor Sławomir Wojciechowski