Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Opcje 3 (96) 2014: Różnice pomiędzy wersjami

Z Katalog.Czasopism.pl

(Utworzył nową stronę „Przejdź do Opcje lub Spisy treści 2014<br /> okładka numeru<br /> 3(96) 2014 [...”)
 
 
(Nie pokazano 2 wersji utworzonych przez jednego użytkownika)
Linia 3: Linia 3:
 
[[Image:Opcje_3(96)_2014.jpg|thumb|160px|okładka numeru<br /> 3(96) 2014]]
 
[[Image:Opcje_3(96)_2014.jpg|thumb|160px|okładka numeru<br /> 3(96) 2014]]
  
 +
'''Proza'''<br />
 +
Eliza Moraczewska: Międzypiętrze
 +
 +
POPULAR CULTURE IN MID-EASTERN EUROPE<br />
 +
KULTURA POPULARNA W KRAJACH EUROPY ŚRODKOWEJ
 +
 +
Rafał Cekiera: Termity redukcji, czyli Milan Kundera w świecie Twittera<br />
 +
Michał Koziołek: Czyj jest Nohavica?<br />
 +
Radosław Kobierski: Iva Bittova. Czeszka, której nie pokochała Polska<br />
 +
Jan Blüml: Free Jazz Trio, czyli z dziejów jazzu w Czechosłowacji w czasach normalizacji (1969–1989)<br />
 +
Free Jazz Trio: the Cultural History of Czechoslovak Free Jazz during the Time of Normalization (1969–1989) (przeł. Piotr Plichta)<br />
 +
Jan Přibil: Współczesna czeska scena jazzowa | Současná česká jazzová scéna (przeł. Anna Car)<br />
 +
Lajos Pálfalvi: Mongolska wiosna. Nieustanna obecność Mihálya Víga<br />
 +
László Milutinovits: Dlaczego nic się nie dzieje? Młodzi ludzie i bariery zaangażowania politycznego w Europie i na Węgrzech<br />
 +
Why Nothing Happens: Young People and the Barriers to Political Participation in Europe and Hungary (przeł. Piotr Plichta)<br />
 +
Elena Knopová: Teatr lalkowy Gejzy Dezorza – lalkarze z undergroundu  <br />
 +
Dezorzovo Lútkové Divadlo — Bábkari z Undergroundu (przeł. Anna Car)<br />
 +
Jana Dudková: Film popularny na Słowacji  <br />
 +
Populárny film na Slovensku? (przeł. Anna Car)<br />
 +
Tomasz Rabsztyn: Niszowy wariat czy popkulturowy świr? Status Marka Koterskiego w polskiej kinematografii<br />
 +
Aneta Głowacka: Krótka historia estetyki popkultury w polskim teatrze<br />
 +
Wojciech Sitek: Zdzierając pasy z brązu<br />
 +
Łukasz Wojciechowski, Juraj Maliček: Nekromancja we współczesnej popkulturze<br /> Nekromancia v súčasnej popkultúre masových medií (przeł. Anna Car)<br />
 +
 +
'''Poezja'''<br />
 +
Maciej Mielecki: Wiersze<br />
 +
O energii końca. Z Maciejem Meleckim rozmawia Alina Świeściak
 +
 +
'''RECENZJE'''<br />
 +
'''Literatura'''<br />
 +
Wojciech Rusinek: W cudzym imieniu, własnym głosem (Ignacy Karpowicz, Sońka)<br />
 +
Jakub Skurtys: Luźne związki (Adam Wiedemann, Z ruchem)<br />
 +
Piotr Fast: Archiwistyka na miarę przypowieści (Michaił Robinson, Losy elity akademickiej.<br />
 +
Rosyjska slawistyka od 1917 roku do początku lat 30.)
 +
 +
'''Film'''<br />
 +
Przemysław Pieniążek: Szpiegowski moralitet (Bardzo poszukiwany człowiek, reż. Anton Corbijn)<br />
 +
Piotr Zawojski: Kubrick w Muzeum (Narodowym) (Stanley Kubrick. Wystawa)<br />
 +
Sidey Myoo: Kolejna odsłona sztuki i technologii na Ars Electronica (Ars Electronica 2014.<br />
 +
Festival for Art, Technology and Society)
 +
 +
'''Teatr'''<br />
 +
Pola Sobaś-Mikołajczyk: „Kontakt” pięknej Mewy i 25671 wymazanych (22. Międzynarodowy Festiwal Teatralny „Kontakt”)<br />
 +
Aneta Głowacka: Towiańczycy, królowie popkultury (Towiańczycy, królowie chmur, reż. Wiktor Rubin)<br />
 +
Katarzyna Niedurny: Co dziś mówi Ifigenia? (Eurypides: Ifigenia, reż. Paweł Wodziński)
 +
 +
'''Jazz'''<br />
 +
Piotr Gorliński-Kucik: Podróż Varga (Burzum, The Ways of Yore)<br />
 +
Wojciech Wiśniewski: Gdy bogowie stąpali po ziemi (Led Zeppelin, Led Zeppelin I, II, III)<br />
 +
Przemysław Pieniążek: Muzyczne pocztówki z samotnej planety (Morrissey, World Peace is None of Your Business)
 +
 +
'''Muzyka'''<br />
 +
Magdalena Dziadek: Utwory fortepianowe Stefana Kisielewskiego (Stefan Kisielewski, Utwory fortepianowe, fortepian — Magdalena Lisak)<br />
 +
Krzysztof Stefański: Claudio Abbado. Ślady na śniegu (Wolfgang Amadeus Mozart, Piano Concertos K. 503 & 466, Martha Argerich — fortepian, Claudio Abbado — dyrygent)<br />
 +
Michał Bruliński: Schumann dobrze utemperowany (Robert Schumann, Adagio und Allegro op. 70, Märchenbilder op. 113, Phantasiestücke op. 73, Fünf Stücke im Volkston op. 102, Drei Romanzen op. 94, Marcin Zdunik — wiolonczela, Aleksandra Świgut — fortepian)
 +
 +
'''Sztuka'''<br />
 +
Monika Glosowitz: Przeciw wielkim narracjom, w służbie mikrointeresów (8. Berlin Biennale)
 +
 +
'''Socjologia'''<br />
 +
Marcin Gacek: Być jak polski Machiavelli (Robert Krasowski, Czas gniewu. Rozkwit i upadek imperium SLD)
 +
 +
'''Strefa debiutu'''<br />
 +
Anna Augustyniak: Wiersze<br />
 +
Taka jestem? Z Anną Augustyniak rozmawia Katarzyna Zdanowicz-Cyganiak
 +
 +
'''Felieton'''<br />
 +
Karolina Lewestam: Być jak Lubicz<br />
 +
Krzysztof Łęcki: Marginalia Sándora Máraiego<br />
 +
Marek K.E. Baczewski: Jak komputeryzowałem się<br />
 +
Andrzej Gwóźdź: Przyjeżdżaj i śnij
  
 
[[Kategoria:Spisy treści 2014]]
 
[[Kategoria:Spisy treści 2014]]

Aktualna wersja na dzień 12:10, 29 lis 2014

Przejdź do Opcje lub Spisy treści 2014

okładka numeru
3(96) 2014

Proza
Eliza Moraczewska: Międzypiętrze

POPULAR CULTURE IN MID-EASTERN EUROPE
KULTURA POPULARNA W KRAJACH EUROPY ŚRODKOWEJ

Rafał Cekiera: Termity redukcji, czyli Milan Kundera w świecie Twittera
Michał Koziołek: Czyj jest Nohavica?
Radosław Kobierski: Iva Bittova. Czeszka, której nie pokochała Polska
Jan Blüml: Free Jazz Trio, czyli z dziejów jazzu w Czechosłowacji w czasach normalizacji (1969–1989)
Free Jazz Trio: the Cultural History of Czechoslovak Free Jazz during the Time of Normalization (1969–1989) (przeł. Piotr Plichta)
Jan Přibil: Współczesna czeska scena jazzowa | Současná česká jazzová scéna (przeł. Anna Car)
Lajos Pálfalvi: Mongolska wiosna. Nieustanna obecność Mihálya Víga
László Milutinovits: Dlaczego nic się nie dzieje? Młodzi ludzie i bariery zaangażowania politycznego w Europie i na Węgrzech
Why Nothing Happens: Young People and the Barriers to Political Participation in Europe and Hungary (przeł. Piotr Plichta)
Elena Knopová: Teatr lalkowy Gejzy Dezorza – lalkarze z undergroundu
Dezorzovo Lútkové Divadlo — Bábkari z Undergroundu (przeł. Anna Car)
Jana Dudková: Film popularny na Słowacji
Populárny film na Slovensku? (przeł. Anna Car)
Tomasz Rabsztyn: Niszowy wariat czy popkulturowy świr? Status Marka Koterskiego w polskiej kinematografii
Aneta Głowacka: Krótka historia estetyki popkultury w polskim teatrze
Wojciech Sitek: Zdzierając pasy z brązu
Łukasz Wojciechowski, Juraj Maliček: Nekromancja we współczesnej popkulturze
Nekromancia v súčasnej popkultúre masových medií (przeł. Anna Car)

Poezja
Maciej Mielecki: Wiersze
O energii końca. Z Maciejem Meleckim rozmawia Alina Świeściak

RECENZJE
Literatura
Wojciech Rusinek: W cudzym imieniu, własnym głosem (Ignacy Karpowicz, Sońka)
Jakub Skurtys: Luźne związki (Adam Wiedemann, Z ruchem)
Piotr Fast: Archiwistyka na miarę przypowieści (Michaił Robinson, Losy elity akademickiej.
Rosyjska slawistyka od 1917 roku do początku lat 30.)

Film
Przemysław Pieniążek: Szpiegowski moralitet (Bardzo poszukiwany człowiek, reż. Anton Corbijn)
Piotr Zawojski: Kubrick w Muzeum (Narodowym) (Stanley Kubrick. Wystawa)
Sidey Myoo: Kolejna odsłona sztuki i technologii na Ars Electronica (Ars Electronica 2014.
Festival for Art, Technology and Society)

Teatr
Pola Sobaś-Mikołajczyk: „Kontakt” pięknej Mewy i 25671 wymazanych (22. Międzynarodowy Festiwal Teatralny „Kontakt”)
Aneta Głowacka: Towiańczycy, królowie popkultury (Towiańczycy, królowie chmur, reż. Wiktor Rubin)
Katarzyna Niedurny: Co dziś mówi Ifigenia? (Eurypides: Ifigenia, reż. Paweł Wodziński)

Jazz
Piotr Gorliński-Kucik: Podróż Varga (Burzum, The Ways of Yore)
Wojciech Wiśniewski: Gdy bogowie stąpali po ziemi (Led Zeppelin, Led Zeppelin I, II, III)
Przemysław Pieniążek: Muzyczne pocztówki z samotnej planety (Morrissey, World Peace is None of Your Business)

Muzyka
Magdalena Dziadek: Utwory fortepianowe Stefana Kisielewskiego (Stefan Kisielewski, Utwory fortepianowe, fortepian — Magdalena Lisak)
Krzysztof Stefański: Claudio Abbado. Ślady na śniegu (Wolfgang Amadeus Mozart, Piano Concertos K. 503 & 466, Martha Argerich — fortepian, Claudio Abbado — dyrygent)
Michał Bruliński: Schumann dobrze utemperowany (Robert Schumann, Adagio und Allegro op. 70, Märchenbilder op. 113, Phantasiestücke op. 73, Fünf Stücke im Volkston op. 102, Drei Romanzen op. 94, Marcin Zdunik — wiolonczela, Aleksandra Świgut — fortepian)

Sztuka
Monika Glosowitz: Przeciw wielkim narracjom, w służbie mikrointeresów (8. Berlin Biennale)

Socjologia
Marcin Gacek: Być jak polski Machiavelli (Robert Krasowski, Czas gniewu. Rozkwit i upadek imperium SLD)

Strefa debiutu
Anna Augustyniak: Wiersze
Taka jestem? Z Anną Augustyniak rozmawia Katarzyna Zdanowicz-Cyganiak

Felieton
Karolina Lewestam: Być jak Lubicz
Krzysztof Łęcki: Marginalia Sándora Máraiego
Marek K.E. Baczewski: Jak komputeryzowałem się
Andrzej Gwóźdź: Przyjeżdżaj i śnij