Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Orońsko 4/2014: Różnice pomiędzy wersjami

Z Katalog.Czasopism.pl

(Utworzył nową stronę „Przejdź do Orońsko lub Spisy treści 2014<br /> ---- okładka numeru<br /> 4/2014”)
 
 
(Nie pokazano 2 wersji utworzonych przez jednego użytkownika)
Linia 2: Linia 2:
 
----
 
----
 
[[Image:Kw_oro_4_2014.jpg|thumb|160px|okładka numeru<br /> 4/2014]]
 
[[Image:Kw_oro_4_2014.jpg|thumb|160px|okładka numeru<br /> 4/2014]]
 +
 +
 +
 +
'''Od redakcji:'''<br />
 +
Czy sztuka współczesna ma narodowość?<br />
 +
Jan Gagacki <br />
 +
<br />
 +
'''Wystawy CRP:'''<br />
 +
Monika Bartoszek – Sposób na klasyka. O jubileuszowej wystawie Jana Szczepkowskiego;<br />
 +
Agata Goliat – Między ''Kunsztem'' a ''Symulakrum''. 7. Triennale Młodych w Orońsku;<br />
 +
Anna Podsiadły – Kilka słów o wystawie Włodzimierza Ciesielskiego;<br />
 +
Tamara Książek – Między tradycją a współczesnością. O poplenerowej wystawie ''Lab Oro''<br />
 +
Stach Szabłowski – Mister Drozd;<br />
 +
Katarzyna Chrudzimska-Uhera – Między niebem a ziemią. Rzeźbiarstwo Józefa Gosławskiego;<br />
 +
Marcelina Palińska – ''Patrz, jak pięknie, prawie tak, jak w filmach''. O wystawie Huberta Czerepoka ''Redrum''
 +
<br />
 +
<br />
 +
'''Wydarzenia:'''<br />
 +
Ewa Izabela Nowak – Zaczarowany ogród. Niki de Saint Phalle;<br />
 +
Eulalia Domanowska – Między pięknem a architekturą;<br />
 +
Kamila Wielebska – Ruchomy katalizator czasów;<br />
 +
Marta Wróblewska - Eviva España!;<br />
 +
Lena Wicherkiewicz – Myśląc i oglądając tę rzecz, jaką jest ciało. O wystawie ''Corpus'' w Zachęcie Narodowej Galerii Sztuki;<br />
 +
Izabela Kowalczyk – Sztuka w pułapce globalizacji. ''IV Mediations Biennale'' w Poznaniu (20.09–27.10.2014);<br />
 +
Anna Szary – Sztukotwórcza „Elektrownia”<br />
 +
<br />
 +
'''Sylwetki:'''<br />
 +
Agnieszka Jankowska-Marzec –  „Kreowanie” materii. O twórczości rzeźbiarskiej Józefa Sękowskiego;<br />
 +
Rafał Boettner-Łubowski – Anna Rodzińska: syntetyczne aspekty rzeźby<br />
 +
<br />
 +
<br />
 +
'''Odeszli:'''<br />
 +
Elżbieta Olinkiewicz – Wybrane teksty Jana Berdyszaka;<br />
 +
Monika Rydiger – Wrażliwy na przeszłość. Wspomnienie o Igorze Mitoraju<br />
 +
<br />
 +
'''Rozważania'''<br />
 +
<br />
 +
Sławomir Marzec<br />

Aktualna wersja na dzień 12:48, 15 sty 2015

Przejdź do Orońsko lub Spisy treści 2014


okładka numeru
4/2014


Od redakcji:
Czy sztuka współczesna ma narodowość?
Jan Gagacki

Wystawy CRP:
Monika Bartoszek – Sposób na klasyka. O jubileuszowej wystawie Jana Szczepkowskiego;
Agata Goliat – Między Kunsztem a Symulakrum. 7. Triennale Młodych w Orońsku;
Anna Podsiadły – Kilka słów o wystawie Włodzimierza Ciesielskiego;
Tamara Książek – Między tradycją a współczesnością. O poplenerowej wystawie Lab Oro
Stach Szabłowski – Mister Drozd;
Katarzyna Chrudzimska-Uhera – Między niebem a ziemią. Rzeźbiarstwo Józefa Gosławskiego;
Marcelina Palińska – Patrz, jak pięknie, prawie tak, jak w filmach. O wystawie Huberta Czerepoka Redrum

Wydarzenia:
Ewa Izabela Nowak – Zaczarowany ogród. Niki de Saint Phalle;
Eulalia Domanowska – Między pięknem a architekturą;
Kamila Wielebska – Ruchomy katalizator czasów;
Marta Wróblewska - Eviva España!;
Lena Wicherkiewicz – Myśląc i oglądając tę rzecz, jaką jest ciało. O wystawie Corpus w Zachęcie Narodowej Galerii Sztuki;
Izabela Kowalczyk – Sztuka w pułapce globalizacji. IV Mediations Biennale w Poznaniu (20.09–27.10.2014);
Anna Szary – Sztukotwórcza „Elektrownia”

Sylwetki:
Agnieszka Jankowska-Marzec – „Kreowanie” materii. O twórczości rzeźbiarskiej Józefa Sękowskiego;
Rafał Boettner-Łubowski – Anna Rodzińska: syntetyczne aspekty rzeźby


Odeszli:
Elżbieta Olinkiewicz – Wybrane teksty Jana Berdyszaka;
Monika Rydiger – Wrażliwy na przeszłość. Wspomnienie o Igorze Mitoraju

Rozważania

Sławomir Marzec