Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Podteksty 2 (16) 2009: Różnice pomiędzy wersjami

Z Katalog.Czasopism.pl

(Nowa strona: Przejdź do Podteksty lub Spisy treści 2009<br /> ---- logo kwartalnika '''Temat numeru: „LITERACKIE DI...)
 
 
Linia 12: Linia 12:
 
• Hanna Marciniak, ''Słowa i rzeczy: surrealistyczne kolaże Jindřicha Heislera w kontekście językowych utopii czeskiej awangardy''
 
• Hanna Marciniak, ''Słowa i rzeczy: surrealistyczne kolaże Jindřicha Heislera w kontekście językowych utopii czeskiej awangardy''
  
• Danuta Maciejewska, ''"Ale cierpiałem dłużej, ale cierpiałem gorzej". Michał Anioł i Pieter Brueghel starszy w twórczości (i biografii) Aleksandra Wata''
+
• Danuta Maciejewska, ''„Ale cierpiałem dłużej, ale cierpiałem gorzej”. Michał Anioł i Pieter Brueghel starszy w twórczości (i biografii) Aleksandra Wata''
  
• Magdalena Przybylska, ''Holendrzy Eugène’a Fromentina. O szkicu "Początek oraz cechy charakterystyczne szkoły holenderskiej"''
+
• Magdalena Przybylska, ''Holendrzy Eugène’a Fromentina. O szkicu „Początek oraz cechy charakterystyczne szkoły holenderskiej”''
  
 
• Jakub Fischer, ''Formy metafizycznego obrazowania w poematach Kaspra Twardowskiego''
 
• Jakub Fischer, ''Formy metafizycznego obrazowania w poematach Kaspra Twardowskiego''
Linia 24: Linia 24:
 
• Piotr Goliński, ''Cytat w poezji Andrzeja Sosnowskiego''
 
• Piotr Goliński, ''Cytat w poezji Andrzeja Sosnowskiego''
  
• Joanna Śliwińska, ''"Ach, jaka ta Litwosowa śliczna i miła!". Listy do Maryni z Szetkiewiczów Sienkiewiczowej''
+
• Joanna Śliwińska, ''„Ach, jaka ta Litwosowa śliczna i miła!Listy do Maryni z Szetkiewiczów Sienkiewiczowej''
  
  
Linia 31: Linia 31:
 
• Joanna Klausa-Wartacz, ''Obecne ciało i (nie)obecna miłość. Barthes - Dostojewski''
 
• Joanna Klausa-Wartacz, ''Obecne ciało i (nie)obecna miłość. Barthes - Dostojewski''
  
• Maria Wróż-Prusiewicz, ''Fotografia śmierci? Cypriana Norwida "Czarne kwiaty" i "Białe kwiaty", Michelangelo Antonioniego "Powiększenie"''
+
• Maria Wróż-Prusiewicz, ''Fotografia śmierci? Cypriana Norwida „Czarne kwiaty” i „Białe kwiaty”, Michelangelo Antonioniego „Powiększenie”''
  
 
• Joanna Wosińska, ''Twórczość Cypriana Norwida w kontekście europejskiego malarstwa religijnego''
 
• Joanna Wosińska, ''Twórczość Cypriana Norwida w kontekście europejskiego malarstwa religijnego''
Linia 38: Linia 38:
 
'''Recenzje'''
 
'''Recenzje'''
  
• Marta Suchańska o książce "Ślad judaizmu w filozofii XX wieku" Adama Lipszyca
+
• Marta Suchańska o książce „Ślad judaizmu w filozofii XX wieku” Adama Lipszyca
  
• Marcin Matuszczak o powieści "Łaskawe" Jonathana Littela
+
• Marcin Matuszczak o powieści „Łaskawe” Jonathana Littela
  
  

Aktualna wersja na dzień 14:50, 1 lip 2009

Przejdź do Podteksty lub Spisy treści 2009


logo kwartalnika

Temat numeru: „LITERACKIE DIALOGI”


Szkice, rozprawy, interpretacje

• Alina Borkowska-Rychlewska, Żywioł i zatracenie - mit Don Juana w operze Mozarta

• Hanna Marciniak, Słowa i rzeczy: surrealistyczne kolaże Jindřicha Heislera w kontekście językowych utopii czeskiej awangardy

• Danuta Maciejewska, „Ale cierpiałem dłużej, ale cierpiałem gorzej”. Michał Anioł i Pieter Brueghel starszy w twórczości (i biografii) Aleksandra Wata

• Magdalena Przybylska, Holendrzy Eugène’a Fromentina. O szkicu „Początek oraz cechy charakterystyczne szkoły holenderskiej”

• Jakub Fischer, Formy metafizycznego obrazowania w poematach Kaspra Twardowskiego

• Marcin Telicki, O tym, że dzieci wiedzą lepiej i co z tego wynika dla sztuk wizualnych i literatury

• Magdalena Huber, Korespondencja sztuk w szkołach ponadgimnazjalnych

• Piotr Goliński, Cytat w poezji Andrzeja Sosnowskiego

• Joanna Śliwińska, „Ach, jaka ta Litwosowa śliczna i miła!” Listy do Maryni z Szetkiewiczów Sienkiewiczowej


Eseje

• Joanna Klausa-Wartacz, Obecne ciało i (nie)obecna miłość. Barthes - Dostojewski

• Maria Wróż-Prusiewicz, Fotografia śmierci? Cypriana Norwida „Czarne kwiaty” i „Białe kwiaty”, Michelangelo Antonioniego „Powiększenie”

• Joanna Wosińska, Twórczość Cypriana Norwida w kontekście europejskiego malarstwa religijnego


Recenzje

• Marta Suchańska o książce „Ślad judaizmu w filozofii XX wieku” Adama Lipszyca

• Marcin Matuszczak o powieści „Łaskawe” Jonathana Littela