Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Przegląd Artystyczno-Literacki 3 (97) 2000: Różnice pomiędzy wersjami

Z Katalog.Czasopism.pl

 
Linia 2: Linia 2:
 
----
 
----
  
Ed Ivey (Blues review)- Poza utartym szlakiem (O płycie Sławka Wierzcholskiego)<br /> Adam Lizakowski - List znad jeziora Michigan<br />Lech Witkowski - Toruń ma szczęście do filozofów?<br />Cezary Wodziński - Wydarzenie "dzieła"<br /><br />'''Nagroda Lindego Getyngi i Torunia'''<br />Hugo Dittberner - O sztuce Christy Wolf (laudacja)<br />Jerzy Kryszak - Laudacja dla Ryszarda Kapuścińskiego <br /><br />'''Postaci'''<br />Stanisław Jasiński - Rytuał krajobrazów (O fotografii artystycznej Czesława Kuchty)<br />Anna Kroplewska-Gajewska - Między tradycją a nowatorstwem (Twórczość Witolda Marciniaka 1922-1999)<br />Edward Mielniczek - Głowy toruńskie (7): Marek Żydowicz, mec. Czesław Tusch<br />Elżbieta Wiśniewska - Stefan Krygier (1923-1999)<br /><br />'''Motywy nie tylko orientalne'''<br />Hatif Jamabi - Babilon sięga Polski, a nawet dalej (Rozmowa Zbigniewa Kresowatego)<br />Shakir Kitab - Mit w poezji arabskiej (1)<br />Edward Soczewiński - Poezja na monetach (Perskich i nie tylko)<br /><br />'''Teatr'''<br />Kazimierz Braun (Chicago) - ''Płonący anioł'' (dramat): część II<br />Marian Popescu - Dziewięćdziesiąt dziewięć i pół. Teatralne spojrzenie na zaćmienie Słońca<br />Magda Hasiuk - Nie do końca komedia<br /><br />'''Wystawy, sztuka'''<br />Katarzyna Kluczwajd - W zegarach zatrzymany<br />Marian Stępak - Przezroczystość sztuki<br />Krzysztof Kuliś - Biennale Pasteli - Nowy Sącz 2000 (Rozmowa Zygmunta Trześniowskiego i informacja Prezesa SPP<br />Zygmunt Trześniowski - Veni, vidi... (Spór o powną wystawę)<br />Jerzy Rochowiak - Sine ira et studio (Odpowiedź)<br /><br />'''Poezja'''<br />Leszek Engelking - Gdzie umieścić Bukowskiego?<br />Charles Bukowski - Wiersze (W przekł. Leszka Engelkinga)<br />Wiesław Trzeciakowski - Wiersze<br /><br />'''Eseje'''<br />Waleria Szydłowska - Scysja w kontrabandzie (Filozofia i język Jacqus`a Derridy)<br />Zbigniew Stala - Tezeusz-racjonalista (Tadeusz Bereza w labiryntach Watykanu)<br />Joanna Leszek - Na drodze ku romantyzmowi<br />Paweł Tański - O analizie "mowy ciała"<br />Albert Duzinkiewicz - "Kamerzysta obskurny" kontra "Mściwy hybryda" (Tuwim w polemice z Piaseckim)<br /><br />'''Recenzje'''<br />Janusz Kryszak - Złodzieje czereśni... Lizakowskiego<br />Daria Mazur - W stronę staroświeckiej harmonii<br />Arkadiusz Morawiec - (O)powieść transgresyjna Herlinga-Grudzińskiego<br />Tadeusz Oszubski 0 Bardzo kobiece wspomnienia; Demony, których nie ima się czas
+
Ed Ivey (Blues review)- Poza utartym szlakiem (O płycie Sławka Wierzcholskiego)<br /> Adam Lizakowski - List znad jeziora Michigan<br />Lech Witkowski - Toruń ma szczęście do filozofów?<br />Cezary Wodziński - Wydarzenie "dzieła"<br /><br />'''Nagroda Lindego Getyngi i Torunia'''<br />Hugo Dittberner - O sztuce Christy Wolf (laudacja)<br />Jerzy Kryszak - Laudacja dla Ryszarda Kapuścińskiego <br /><br />'''Postaci'''<br />Stanisław Jasiński - Rytuał krajobrazów (O fotografii artystycznej Czesława Kuchty)<br />Anna Kroplewska-Gajewska - Między tradycją a nowatorstwem (Twórczość Witolda Marciniaka 1922-1999)<br />Edward Mielniczek - Głowy toruńskie (7): Marek Żydowicz, mec. Czesław Tusch<br />Elżbieta Wiśniewska - Stefan Krygier (1923-1999)<br /><br />'''Motywy nie tylko orientalne'''<br />Hatif Jamabi - Babilon sięga Polski, a nawet dalej (Rozmowa Zbigniewa Kresowatego)<br />Shakir Kitab - Mit w poezji arabskiej (1)<br />Edward Soczewiński - Poezja na monetach (Perskich i nie tylko)<br /><br />'''Teatr'''<br />Kazimierz Braun (Chicago) - ''Płonący anioł'' (dramat): część II<br />Marian Popescu - Dziewięćdziesiąt dziewięć i pół. Teatralne spojrzenie na zaćmienie Słońca<br />Magda Hasiuk - Nie do końca komedia<br /><br />'''Wystawy, sztuka'''<br />Katarzyna Kluczwajd - W zegarach zatrzymany<br />Marian Stępak - Przezroczystość sztuki<br />Krzysztof Kuliś - Biennale Pasteli - Nowy Sącz 2000 (Rozmowa Zygmunta Trześniowskiego i informacja Prezesa SPP<br />Zygmunt Trześniowski - Veni, vidi... (Spór o powną wystawę)<br />Jerzy Rochowiak - Sine ira et studio (Odpowiedź)<br /><br />'''Poezja'''<br />Leszek Engelking - Gdzie umieścić Bukowskiego?<br />Charles Bukowski - Wiersze (W przekł. Leszka Engelkinga)<br />Wiesław Trzeciakowski - Wiersze<br /><br />'''Eseje'''<br />Waleria Szydłowska - Scysja w kontrabandzie (Filozofia i język Jacqus`a Derridy)<br />Zbigniew Stala - Tezeusz-racjonalista (Tadeusz Bereza w labiryntach Watykanu)<br />Joanna Leszek - Na drodze ku romantyzmowi<br />Paweł Tański - O analizie "mowy ciała"<br />Albert Duzinkiewicz - "Kamerzysta obskurny" kontra "Mściwy hybryda" (Tuwim w polemice z Piaseckim)<br /><br />'''Recenzje'''<br />Janusz Kryszak - Złodzieje czereśni... Lizakowskiego<br />Daria Mazur - W stronę staroświeckiej harmonii<br />Arkadiusz Morawiec - (O)powieść transgresyjna Herlinga-Grudzińskiego<br />Tadeusz Oszubski - Bardzo kobiece wspomnienia; Demony, których nie ima się czas
  
  
 
[[Kategoria:Spisy treści 2000]]
 
[[Kategoria:Spisy treści 2000]]

Aktualna wersja na dzień 18:21, 3 lip 2010

Przejdź do Przegląd Artystyczno-Literacki lub Spisy treści 2000


Ed Ivey (Blues review)- Poza utartym szlakiem (O płycie Sławka Wierzcholskiego)
Adam Lizakowski - List znad jeziora Michigan
Lech Witkowski - Toruń ma szczęście do filozofów?
Cezary Wodziński - Wydarzenie "dzieła"

Nagroda Lindego Getyngi i Torunia
Hugo Dittberner - O sztuce Christy Wolf (laudacja)
Jerzy Kryszak - Laudacja dla Ryszarda Kapuścińskiego

Postaci
Stanisław Jasiński - Rytuał krajobrazów (O fotografii artystycznej Czesława Kuchty)
Anna Kroplewska-Gajewska - Między tradycją a nowatorstwem (Twórczość Witolda Marciniaka 1922-1999)
Edward Mielniczek - Głowy toruńskie (7): Marek Żydowicz, mec. Czesław Tusch
Elżbieta Wiśniewska - Stefan Krygier (1923-1999)

Motywy nie tylko orientalne
Hatif Jamabi - Babilon sięga Polski, a nawet dalej (Rozmowa Zbigniewa Kresowatego)
Shakir Kitab - Mit w poezji arabskiej (1)
Edward Soczewiński - Poezja na monetach (Perskich i nie tylko)

Teatr
Kazimierz Braun (Chicago) - Płonący anioł (dramat): część II
Marian Popescu - Dziewięćdziesiąt dziewięć i pół. Teatralne spojrzenie na zaćmienie Słońca
Magda Hasiuk - Nie do końca komedia

Wystawy, sztuka
Katarzyna Kluczwajd - W zegarach zatrzymany
Marian Stępak - Przezroczystość sztuki
Krzysztof Kuliś - Biennale Pasteli - Nowy Sącz 2000 (Rozmowa Zygmunta Trześniowskiego i informacja Prezesa SPP
Zygmunt Trześniowski - Veni, vidi... (Spór o powną wystawę)
Jerzy Rochowiak - Sine ira et studio (Odpowiedź)

Poezja
Leszek Engelking - Gdzie umieścić Bukowskiego?
Charles Bukowski - Wiersze (W przekł. Leszka Engelkinga)
Wiesław Trzeciakowski - Wiersze

Eseje
Waleria Szydłowska - Scysja w kontrabandzie (Filozofia i język Jacqus`a Derridy)
Zbigniew Stala - Tezeusz-racjonalista (Tadeusz Bereza w labiryntach Watykanu)
Joanna Leszek - Na drodze ku romantyzmowi
Paweł Tański - O analizie "mowy ciała"
Albert Duzinkiewicz - "Kamerzysta obskurny" kontra "Mściwy hybryda" (Tuwim w polemice z Piaseckim)

Recenzje
Janusz Kryszak - Złodzieje czereśni... Lizakowskiego
Daria Mazur - W stronę staroświeckiej harmonii
Arkadiusz Morawiec - (O)powieść transgresyjna Herlinga-Grudzińskiego
Tadeusz Oszubski - Bardzo kobiece wspomnienia; Demony, których nie ima się czas