Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Teatr 4/2011

Z Katalog.Czasopism.pl

Przejdź do Teatr lub Spisy treści 2011


Dramaturgia dekady

Ankieta
Znani ludzie teatru typują najważniejsze wg siebie dramaty ostatniej dekady

Dekada dramatopisarek
Wypowiedź Zbigniewa Majchrowskiego o kondycji współczesnej dramaturgii

www.dramat.naszanisza.pl
Z Małgorzatą Sugierą i Jackiem Sieradzkim rozmawia Jacek Kopciński

Statystyka prawdę powie?
O polskich dramatach na scenie na podstawie statystyk pisze Wojciech Majcherek

Śmiechu warte?
Antologię współczesnej polskiej komedii pod red. Anny Marii Dolińskiej recenzuje Jacek Mikołajczyk

Swojscy bohaterzy
Kalina Zalewska analizuje dramaturgię Radosława Paczochy


Po premierze

Schulzowsko-Tomaszukowe panoptikum
Traktat o manekinach Teatru Wierszalin z Supraśla omawia Agnieszka Rataj

Bez przeprowadzania dowodu
Spektakl Król kłania się i zabija z Teatru Dramatycznego w Warszawie opisuje Piotr Olkusz

Szczęście na dnie
Jarosław Cymerman przedstawia Śmierć szczęśliwą w reżyserii Łukasza Witta-Michałowskiego.

Samotność w domu wariatów
Eliminacje Teatru im. Stefana Jaracza w Olsztynie prezentuje Barbara Świąder

Bez świństw o matce, proszę!
Spektakl Pelikan, czyli pożegnanie mięsa Teatru Współczesnego w Szczecinie opisuje Inga Iwasiów


Büchner

„I tak sobie dalej żył…” Opowieść o Lenzu
Historię Lenza przybliża Marek Troszyński

Romantyk Lenz
Halina Waszkiel recenzuje Lenza w Teatrze Narodowym


Uwagi na stronie

Paradygmat
Felieton Rafała Węgrzyniaka


Szekspir

Szekspir to nie tylko Marlowe!
Jacek Dobrowolski pisze o problemie autorstwa dramatów Szekspira

Kobieca ręka Szekspira?
Odpowiedź Małgorzaty Grzegorzewskiej na pytanie o autorstwo dramatów Szekspira

Szekspir niewspółczesny albo wiele hałasu o nic
Mirosław Kocur o problemach postawionych w tekście Jacka Dobrowolskiego

Cały świat w drewnianym kole
Teatr The Globe opisuje Piotr Kamiński

The Scottish Play w Chorwacji
Doświadczenia z reżyserii Makbeta w Chorwacji przedstawia Henryk Baranowski

Dwa cytaty
Zmiany w aktorstwie szekspirowskim na przykładzie ról Heleny Modrzejewskiej śledzi Andrzej Żurowski


Ciemna strona teatru

Szaman
Felieton Michała Walczaka


Genet

Bóg Geneta według Sartre’a
Książkę Święty Genet. Aktor i męczennik recenzuje Sebastian Duda

Genet: poeta performatywu
Performatywność literatury Geneta analizuje Małgorzata Sugiera

Fragmenty o Andrzeju Falkiewiczu
Sylwetkę Andrzeja Falkiewicza przybliża Janusz Majcherek


Grzegorzewski

Grzegorzewski aktorem
O aktorskich epizodach Jerzego Grzegorzewskiego pisze Wojciech Świdziński


Frekwencja

Kilkaset tysięcy inteligentów
Paweł Płoski omawia dzisiejszą frekwencję w teatrach polskich


Książki

Remanent
Ewa Partyga recenzuje książkę 20-lecie. Teatr polski po 1989 roku pod red. Doroty Jarząbek, Marcina Kościelniaka oraz Grzgorza Niziołka


Dzienniki rowerowe

O niewiedzy w praktyce, czyli wyprawa do Portugalii
Kolejna część dzienników Piotra Cieplaka