Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

2+3D. Grafika plus produkt 10 (2004)

Z Katalog.Czasopism.pl

Przejdź do 2+3D. Grafika plus produkt lub Spisy treści 2004


okładka numeru 10 (2004)


Zaproszenie
do udziału w polskiej wystawie na 4. Biennale projektowania w Saint-Étienne

Kalendarium
wystaw, targów i konkursów w Polsce i na świecie oraz skrótowe omówienia ważniejszych imprez

Rozmaitości
Krótkie informacje oparte na nadesłanych materiałach, w wyborze i opracowaniu nie tylko redakcyjnym.

Wyniki konkursu na kalendarz HP Polska autor: Mirosław Adamczyk
Przewodniczący Jury uzasadnia wybór nagrodzonych prac.

Cincinnati Chili autor: Ali Madad
To, co robię, rzeczywiście mieści się na obrzeżach dizajnu przez wielkie „D”. Zawsze uważałem, że „prawdziwy dizajn” powinien być nie tylko usługą dla klienta, lecz także rozwijać projektanta – mówi Elliott Earls kierujący Wydziałem 2D w Cranbrook Academy of Art.

Cranbrook autor: Ali Madad
O jednej z najbardziej kontrowersyjnych amerykańskich szkół projektowania pisze jeden z jej absolwentów.

Lepiej! autor: Piotr Kunce
Wrażenia z 18. Biennale Plakatu Polskiego w Katowicach.

Iskra w oku autor: Jacek Mrowczyk
Poszukujemy rozwiązań, które wnoszą coś nowego i dzięki którym nasze otoczenie robi się ciekawsze i lepsze – Barbara i Andrzej Olejniczakowie z powodzeniem prowadzą swoje studio projektowe w Nowym Jorku.

Triennale Plakatu w Trnavie 2003 autor: Lex Drewinski
Sukces polskiego plakatu na Triennale Plakatu w Trnavie jest zarazem sukcesem młodych. (...) Są to w większości prace mądre, świeże, dystansujące się od wymęczonego realistyczną manierą i tonącego w sosie pseudomalarskości „stylu”, od wielu już lat spychającego polski plakat w otchłań kiczu.

Stół ’02 autor: Piotr Grzyb
Omówienie wyników 5. Biennale Sztuki Projektowania, którego tematem był stół i przedmioty z nim związane.

Medusa Group Architects - Autoprezentacja
Prezentują swoje prace: Przemo Łukasik, Łukasz Zagała, Tomasz Majewski i Wojciech Rutkowski – laureaci III nagrody i wyróżnienia 2+3D w konkursie Stół ’02.

Jak oni to robią? autor: Ake Rudolf
O formach promocji dizajnu we Włoszech – instytucjach, targach, wystawach, szkołach i lobbingu środowisk przemysłowych.

Jak to robią w Lago autor: Monika Bielak
Prezentacja dorobku niewielkiej włoskiej firmy Lago, która dzięki dobremu dizajnowi i marketingowi odnosi sukces nie tylko we własnym kraju.

Wypłynął żabką autor: Herman Fryc
Zawód projektanta jest rodzajem bzika, wprawdzie posługujemy się racjonalnymi metodami, ale swoją pracę traktujemy bardzo emocjonalnie. Myślę, że nie jestem w tym odosobniony – o projektowaniu Wojciecha Małolepszego.

Józefa Wnukowa autor: Anna Demska
Z historii polskiego dizajnu – tuż po wojnie na Wybrzeżu powstała sopocka szkoła tkaniny dekoracyjnej, która rozpoczęła modę na tzw. „pikasy”.

Polen viser frem autor: Ryszard Poniedziałek
„Polska prezentuje, wyznacza drogę” – wystawa współczesnego polskiego dizajnu w Danii – prezentacja prac ponad stu młodych projektantów i grafików.

O dydaktyce wzornictwa w Polsce autor: Wojciech Wybieralski
Paradoks kształcenia w dziedzinie wzornictwa polega dziś na tym, że sami nie znamy odpowiedzi na bardzo wiele związanych z nim pytań, szczególnie gdy wziąć pod uwagę niesłychane zmiany i przyśpieszenie cywilizacyjne ostatnich czasów.

CtP autor: Sebastian Barabanow
Computer to Plate – „z komputera na płytę” – o coraz częściej stosowanej technologii wykonywania form drukowych wprost w naświetlarkach.

Plakatowa globalizacja? autor: Mieczysław Górowski
Powinniśmy dbać o różnorodność polskiego plakatu, pieczołowicie zachowując to, co w nim dobre, a poprawiając błędy. Polemika z opinią Krzysztofa Lenka na temat polskiego plakatu.

(czerń)2 autor: Lex Drewinski
Nie tylko o projekcie logo Uwe Loescha dla Wyższej Szkoły Medialnej w Kolonii

Religia nowego tysiąclecia autor: Jan Sowa
Dzięki propagandowej maszynerii społeczeństwa konsumpcji samo kupowanie staje się synonimem spełnienia, a towar awansuje do roli fetysza, czyli przedmiotu, z którym kojarzone są magiczne, nadnaturalne możliwości. Pojawia się fetyszyzm towarowy.

Miara po(do)stępu autor: Jerzy Porębski
To, co nas wyróżnia, to nie to co posiadamy, ale to, do czego mamy dostęp.

English Summaries