2+3D. Grafika plus produkt 16 (2005)
Z Katalog.Czasopism.pl
Przejdź do 2+3D. Grafika plus produkt lub Spisy treści 2005
Kalendarium
kalendarium wystaw, targów i konkursów w Polsce i na świecie oraz skrótowe omówienia ważniejszych imprez
Wzornictwo się kupi
Czesława Frejlich
Wstęp do numeru
Wszystkie ręce na pokład!
Beata Bochińska
„Czy ma sens istnienie w obecnym kształcie takich instytucji,
jak Ośrodek Wzornictwa Nowoczesnego Muzeum Narodowego
w Warszawie lub Instytut Wzornictwa Przemysłowego?”
Helvetica była błędem
Martin Majoor
O nie zawsze chlubnej historii projektów pism bezszeryfowych
Wejście smoka
Tomasz Budzyń
Prezentacja tandemu projektowego Joanna Górska & Jerzy Skakun
Lifting czy operacja
Jan Bielak
Omówienie okoliczności i sposobów przeprojektowywania znaków graficznych, na przykładach znanych firm
Siła wyobraźni
Aleksandra Giza
Rzecz o czołówkach filmowych jednego z najznamienitszych amerykańskich studiów projektowych Imaginary Forces
Tadeusz Trepkowski – dyscyplina znaku i znaczenia
Krzysztof Lenk
Przypomnienie postaci i twórczości plakatowej Tadeusza Trepkowskiego
Moho
Herman Fryc
Prezentacja nowo powstałej firmy projektującej i wytwarzającej dywany z sukna
Dizajn wagi ciężkiej
Piotr Mikołajczak
Piotr Gełesz współpracuje z firmą NED specjalizującą się
w projektowaniu statków
Ross Lovegrove
Magda Kochanowska
Rozmowa z brytyjskim projektantem balansujący na pograniczu wzornictwa i sztuki
Stanisław Witkiewicz – styl zakopiański w sztuce użytkowej
Zbigniew Moździerz
„Styl zakopiański był pierwszym polskim stylem narodowym, który wyszedł poza ramy teoretycznych postulatów i dał praktyczne realizacje nie tylko w Zakopanem, ale także w wielu innych miejscowościach na ziemiach polskich.”
Szersza perspektywa – jak to robią w Wielkiej Brytanii
Guy Julier
O działaniach, jakie podejmują rząd i władze lokalne w Wielkiej Brytanii, aby promować dizajn
Plakat do dupy?
Lex Drewinski
Kanwą felietonu „2 po 3” jest tym razem zderzenie dwóch „szokujących” kampanii reklamowych
Penguin
Grzegorz Sowula
Historia wydawnictwa obchodzącego w tym roku swoje siedemdziesięciolecie
Projektowanie uniwersalne
Päivi Tahkokallio
O idei projektowania, w której bez względu na wiek i grupę społeczną użytkownicy stają się równorzędnymi odbiorcami