Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

2+3D. Grafika plus produkt 26 (2008)

Z Katalog.Czasopism.pl

Przejdź do 2+3D. Grafika plus produkt lub Spisy treści 2008


okładka numeru
26 (2008)

projekt okładki: Kuba Sowiński


Kalendarium
Agata Kwiatkowska
wystaw, targów i konkursów w Polsce i na świecie oraz skrótowe omówienia ważniejszych imprez


Zbuntowane Lolitki w reklamach Nagi Nody
Agata Szydłowska
„Dizajn Nagi Nody dostarcza odbiorcy specyficznej przyjemności balansowania na pograniczu dobrego i złego smaku, zachwytu nad rozbuchaną estetyzacją i jednoczesnego wstrętu i odrzucenia”.


Po przecinku. Polski krój korporacyjny
Łukasz Dziedzic
Kulisy powstania korporacyjnego kroju pisma stworzonego dla nowej identyfikacji sieci sklepów empik.


Nieszkodliwe fejsy. Polskie książki A.D. 2007
Przemek Dębowski
„Gdyby porównać oprawę graficzną książek z muzyką, okazałoby się, że nadal rządzi u nas disco polo”. Relacja z Targów Książki w Krakowie.


Słowa są ulotne piękno pozostaje.
Leon Urbański (1926–1998)
Magdalena Frankowska
Tekst o twórczości wybitnego polskiego typografa Leona Urbańskiego, autora około 250 książek i 5000 akcydensów, którego prace mieliśmy okazję ostatnio oglądać na wystawach w Warszawie, Krakowie i Katowicach.


Ciężar papieru. Projektowanie gazet
Anna Powers
Jak zaprojektować pierwszą stronę gazety, materiał wiodący, jak ustawić prawidłowo odsyłacze, zajawki i kontynuację tekstów na kolejnych stronach? Doświadczeniami na temat projektowania prasy dzieli się autorka współpracująca m.in. z „The Palm Beach Post”.


Dyplomy 2006/2007
opracowała Halszka Ogińska
Doroczny przegląd wybranych dyplomów z grafiki użytkowej i wzornictwa przemysłowego.


Faceci w czerni, czyli jak powstają rzeczy pospolite
Herman Fryc
Prezentacja dorobku twórczego Krzysztofa Chróścielewskiego i Mariusza Włodarczyka, dwóch łódzkich dizajnerów, jednych z najaktywniejszych polskich projektantów średniego pokolenia.


Bukala. Helena Bukowska (1899–1954)
Anna Demska
Z historii polskiego dizajnu – o kilimach, żakardach, gobelinach, dywanach oraz tkaninach lnianych, haftowanych i nicielnicowych – projektantki, której okres największej aktywności przypadł na lata międzywojnia.


Naturalna selekcja
Magda Kochanowska
Dwaj brazylijscy projektanci, Fernando i Humberto Campana, podjęli się roli kuratorów w Muzeum Cooper-Hewitt w Nowym Jorku. O samej wystawie i projektach sławnych braci napisała Magda Kochanowska.


Wyłowione z sieci. Subiektywny przewodnik po stronach o dizajnie
Tomasz Brzeziński
Tomasz Brzeziński Wybór najciekawszych portali, magazynów i blogów poświęconych dizajnowi oraz krótkie omówienie ich zawartości.


Wschód idzie na Zachód
Hansjerg Maier-Aichen
„Jak będzie wyglądał rynek wzornictwa za 10–20 lat? Spodziewam się, że zostanie opanowany przez dwa typy przedsiębiorstw o różnym zasięgu działania: globalne oraz niszowe. Anonimowi wytwórcy tanich produktów zaczną znikać”.


Ognisty przedmiot pożądania
Piotr Mikołajczak
Pierwszy felieton z cyklu „Prawie jak dizajn...”. Autor, kolekcjoner zafascynowany wyrobami ze straganów, targowisk i sklepów spożywczo-przemysłowych, tym razem snuje opowieść o urodzie zapalniczek.


Ochrona prawna wzorów przemysłowych
Ewa Nowińska
Autorka przybliża aspekty ochrony prac projektowych wynikające z ustaw o Prawie własności przemysłowej oraz Prawie autorskim i prawach pokrewnych.


Zmęczeni, ale szczęśliwi
Beata Bochińska
Krótkie sprawozdanie po roku działalności i plany na przyszłość przedstawia prezes Instytutu Wzornictwa Przemysłowego w Warszawie.


Innowacyjni na start. Fundusze europejskie na wzornictwo w Polsce
Aleksandra Rostocka
W latach 2007–2013 dotacje unijne będzie można wykorzystać również na wzornictwo w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka oraz Regionalnych Programów Operacyjny. W artykule tym kto i jak pozyskać może dotacje.


W obronie ornamentu
Søren Gauger
„Wygodnie jest mówić o ornamencie jako nieistotnym dla dizajnu, ale nawet pobieżne spojrzenie na historię wzornictwa podpowiada nam, że to nieprawda i że nasz współczesny stosunek do ornamentu wymaga przemyślenia”.