Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

2+3D. Grafika plus produkt 27 (2008)

Z Katalog.Czasopism.pl

Przejdź do 2+3D. Grafika plus produkt lub Spisy treści 2008


okładka numeru
27 (2008)

projekt okładki: Lex Drewiński


Lekcja życia w szkole przetrwania. Stefan Sagmeister
Agata Szydłowska
„Motywy autobiograficzne, manipulacje na własnym ciele i coraz częstszy autotematyzm prac Sagmeistera (…) wraz z chętnie publikowanymi anegdotami i fragmentami pamiętnika zaczęły być spójną strategią tworzenia własnej legendy”.

Typografia multimedialna
Tomek Pęszor
Czym różni się tradycyjny zapis tekstu od ekranowego? Jakie typografia multimedialna daje nam możliwości, a w czym nas ogranicza?

Transparentna grafika
Ewa Satalecka
Relacja z wystawy prac członków Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej, która odbyła się w Galerii Rondo Sztuki katowickiej ASP.

Liryczny pragmatyk. Paweł Jońca (Pejot)
Michał Warda
„Obszar działalności projektowej Jońcy, pole jego specjalizacji związane jest z paradoksalnie rzadko dostrzeganym, choć wszechobecnym w obiegu cywilizacyjnym medium – monitorem komputera”. Prezentacja prac Pawła Jońcy, twórcy znanych na całym świecie ikon do programów firmy FontLab Ltd.

Dyplom Michała Głogowskiego
Zaległa prezentacja jednego z wyróżnionych przez nas dyplomów 2006/2007.

El diseño español. Wzornictwo w Hiszpanii
Xènia Viladàs
O instytucjach, szkolnictwie, wystawach, konkursach i innych sposobach promowania młodych projektantów w Hiszpanii – w kraju, który coraz częściej uznawany jest za jednego z liderów współczesnego dizajnu.

Miłościwie projektujący Jaime Hayón
Magda Kochanowska
Przedstawiamy jednego z projektantów młodszego pokolenia, któremu „wystarczyło niespełna cztery lata indywidualnej kariery, aby zostać hiszpańskim królem dizajnu”.

Próżny, leniwy, atrakcyjny
Z Januszem Kaniewskim rozmawia Renata Kalarus
„Dizajner ma coraz większą skuteczność. Ma TWORZYĆ opinie, zadbać o to, żeby to była opinia niegłupia – a nie ŚLEDZIĆ I POWTARZAĆ. Nie obrażać się na rzeczy, których się nie rozumie, nie lubi. Zmieniać, zamiast negować. Czytać, sprawdzać, nadawać kształt”.

Dekoracyjny modernizm. Julia Keilowa (1902–1943)
Agnieszka Kasprzak-Miler
Z historii dizajnu. Omówienie twórczości jednej z najciekawszych projektantek okresu międzywojnia, która zasłynęła oryginalnymi pracami wykonywanymi na zlecenia renomowanych warszawskich producentów platerów.

Podwaliny codziennej kreatywności
Elizabeth B.-N. Sanders
O współczesnej metodzie projektowania, która uwzględnia i wykorzystuje kreatywność odbiorców – klienci-konsumenci stają się współtwórcami. Artykuł opatrzony komentarzem Józefa A. Mrozka, który największe pole dla indywidualnej kreatywności „zwykłych ludzi” upatruje w przestrzeni wirtualnej.

Jeśli potrafię o czymś pomyśleć, to potrafię to zrobić
Jan Trzupek prezentuje cykl fotografii „Urządzenia” Łukasza Skąpskiego, dokumentujący dokonania samorodnych konstruktorów z Nowego Jorku.

Nieznośna płynność bytu, czyli jak rewolucja kapitalistyczna pożera własne dzieci
Jan Sowa
„Cechami dystynktywnymi produktów najwyższej klasy wcale nie są obecnie trwałość, masywność i wytrzymałość, jak było kiedyś. (…) większość z tego, co podarowała nam nowoczesność, zdecydowanie zmierza do przeciwnego ideału: lekkości, zmienności, krótkotrwałości”.

2 po 3. Wiadomości sportowe
Lex Drewinski pisze tym razem o antyolimpijskich plakatach, powstałych w proteście przeciw łamaniu praw człowieka i wypaczaniu idei igrzysk.

Praca za granicą
Czesława Frejlich rozmawia z młodymi polskimi projektantami pracującymi zawodowo w zachodniej Europie, o tym jak znaleźli zatrudnienie, o warunkach, organizacji pracy i płacach.

Ponadto stałe rubryki:
Kalendarium, Rozmaitości i Nowości książkowe, przygotowane przez Agatę Kwiatkowską-Lubańską