Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

2+3D. Grafika plus produkt 49 (2013)

Z Katalog.Czasopism.pl

Przejdź do 2+3D. Grafika plus produkt lub Spisy treści 2013


okładka numeru
49 (2013)


Kooperacja i jubileusz

Czesława Frejlich | Wstęp do numeru

Rekomendacje

Informacje o imprezach polecanych przez redakcję.

Rozmaitości

Prezentacja ostatnio nagrodzonych prac, recenzje wybranych książek i imprez, pożegnanie oraz list otwarty do Muzeum Narodowego w Warszawie w sprawie odnowy Biennale Plakatu.

Wymowne newsy – infografiki prasowe

Jasiek Krzysztofiak | Projektowanie informacji
„Infografiki prasowe, w tym także wizualizacje danych zdobyły w ostatnim czasie sporą popularność. Przy spadających nakładach prasy drukowanej redakcje gazet rywalizują, by przyciągnąć uwagę czytelnika, a projektanci informacji wykorzystują nowe technologie”.

Brookliniści

Katarzyna Bazalczyk | Idee w praktyce
Projektowanie partycypacyjne zastosowane w tworzeniu nowej identyfikacji jednej z dzielnic Nowego Jorku – Brooklynu.

Przebudzeni. Młodzi projektanci z Lublina

Monika Pacewicz | Zawód projektant
„Gdyby nie różnorodność działań, festiwali, wystaw artystycznych, młodzi projektanci lubelscy nudziliby się, i to bardzo. Dlaczego?” – dowiedzieć się można z artykułu przedstawiającego młodych lubelskich grafików.

Znak, wizja, metoda – Ryszard Otręba

Piotr Michura| Historia dizajnu
Przypomnienie dorobku badawczo-projektowego Ryszarda Otręby – jednego z prekursorów współczesnego projektowania informacji, założyciela i długoletniego kierownika Katedry Komunikacji Wizualnej Wydziału Form Przemysłowych ASP w Krakowie.

Pomocna dłoń w autoreklamie

Tomasz Budzyń | Jak to robią inni
Trzy krótkie historyjki i cztery przykłady działań autopromocyjnych projektantów zza Odry w relacji z dziennikarskiej wizyty autora w Niemczech.

Zderzenia potencjałów

Ake Rudolf | Jak to robią inni
Fenomenem berlińskiego sektora dizajnu są osiągane obroty wysokości 667 mlm euro rocznie, mimo braku w tym rejonie dużych zakładów produkcyjnych. Autor przybliża osiągnięcia kilku dizajnerów i biur projektowych, które walnie przyczyniają się do tego sukcesu.

Francja elegancja

Agata Szydłowska | Jak to robią inni
Autorka „zamiast poświęcać uwagę projektom z Francji”, skupa się na „dizajnie we Francji w jego instytucjonalnym wymiarze”, co pozwala jej naszkicować warunki i kontekst, w jakich działają tamtejsi projektanci.

Rzeczoznawcy

Paulina Jędrzejewska, Marcela Kawka | Idee w praktyce
O warsztatach projektowych dla seniorów, podczas których uczestnicy sami obmyślają produkty odpowiadające ich potrzebom, nie zawsze dostrzeganym przez projektantów i producentów.

„Niedizajnerscy” dizajnerzy

Monika Bielak | Zawód projektant
Wzornictwo przemysłowe, jakie uprawia krakowskie studio projektowe Triada, odpowiada na potrzeby przedsiębiorców, działów marketingu i odbiorców.

Odkrywanie siebie

Weronika Rochacka | Jak to robią inni
Krótka historia brazylijskiego wzornictwa, od Oscara Niemeyera, poprzez braci Campana, aż do Guta Requena, „określanego przez media mianem cyberarchitekta oraz cudownego dziecka brazylijskiego dizajnu”.

Spécialité de la maison

Jacek Ryń | Produkt z plusem
Redakcyjny plus przypadł Łukaszowi Paszkowskiemu za okap kuchenny Illumia produkowany przez firmę Ciarko, tegorocznego laureata Red Dota.

Z prądem

Paweł Gełesz | Wodny świat
Na trzech znaczących przykładach z branży okrętowej autor rozważa cechy stylistyczne i funkcjonalne streamline’u.

Wciskanie kitu

Piotr Mikołajczak | Czarny Piotruś
„Kilkanaście lat temu – przed kitową ofensywą dizajnu – młodzi ludzie zupełnie serio traktowali dylemat »mieć czy być«. Pokolenie must have ma o jeden dylemat mniej”.

DNA przedmiotów

Jan Sowa | Idee
O społecznych i politycznych skutkach upowszechniania się druku 3D oraz o organiczeniach w tym względzie, wynikających z praw własnosci intelektualnej.