Didaskalia 102 (2011)
Z Katalog.Czasopism.pl
Przejdź do Didaskalia lub Spisy treści 2011
strategie uczestnictwa
Iga Gańczarczyk
przestrzenie ignorancji
rzeczywistość jest zawsze trochę dalej
z Joanną Rajkowską rozmawia Iga Gańczarczyk
wierzę w działanie na rzeczywistości
z Joanną Warszą rozmawia Iga Gańczarczyk
w poszukiwaniu realności
z Jolą Janiczak i Wiktorem Rubinem rozmawia Iga Gańczarczyk
Piotr Kosiewski
ja, katarzyna k.
Narodowa Galeria Sztuki Zachęta w Warszawie, Muzeum Narodowe w Krakowie: Katarzyna Kozyra, Casting
postutopie
Joanna Jopek
chcę cię mieć z głowy, pedale
Teatr Polski we Wrocławiu: Tęczowa trybuna 2012, reż. Monika Strzępka
Małgorzata Dziewulska
języki profanacji
Paweł Demirski, Parafrazy, Wydawnictwo Krytyki Politycznej
Joanna Wichowska
czy ogrodnicy są sexy?
komuna//warszawa: Księgi
Anna R. Burzyńska
s/t
komuna//warszawa i Liquid Theatre: Opera kolejowa
nowe słuchanie
Hans Burkhard Schlichting
uważne słuchanie. proces hermeneutyczny w przemianach mediów
Andreas Hagelüken
oryginalna sztuka radiowa
chcę centralny temat pozostawić otwarty
z Heinerem Goebbelsem rozmawia Lukáš Jiřička
słyszenie jest czymś egzotycznym
z Helmutem Oehringiem rozmawia Lukáš Jiřička
Marta Michniewicz-Filipiuk
eugeniusz rudnik – radiowy mistrz nożyczek
grzegorzewski
Barbara Hanicka
rytm obrazu. o przestrzeni w teatrze jerzego grzegorzewskiego
Anna R. Burzyńska
gra w coś, co zginęło
Stanisław Radwan, Coś co zaginęło szuka tu imienia. Muzyka do teatru Jerzego Grzegorzewskiego, Narodowy Instytut Audiowizualny
Katarzyna Fazan
kameleon – figura przemiany. jerzy grzegorzewski a zwrot w estetyce polskiego teatru
Grzegorz Niziołek
kot-astrofa, czyli punkt bez dalszego ciągu
lacan a teatr
Dorota Semenowicz
przeoczone spotkanie. (a)pollonia krzysztofa warlikowskiego
Bartosz Frąckowiak
histeryczna strategia hamleta
gra o uwznioślenie, czyli po co lacanowi teatr i teatrowi lacan?
rozmawiają Paweł Dybel, Andrzej Leder i Krzysztof Pawlak
repertuar
Żelisław Żelisławski
śmierć w nowych dekoracjach
PWST w Krakowie: Babel 2, reż. Maja Kleczewska
Jakub Papuczys
chłopięcość, dziewczęcość
Teatr Dramatyczny w Wałbrzychu: Sorry, Winnetou, reż. Piotr Ratajczak;
A, nie z Zielonego Wzgórza, reż. Katarzyna Raduszyńska
Olga Katafiasz
chłodno
Teatr Narodowy w Warszawie: Lenz, reż. Barbara Wysocka
Żelisław Żelisławski
we don’t need another hero
Teatr Współczesny w Szczecinie: Judyta, reż. Klemm
zagranica
Piotr Olkusz
będzie ich coraz więcej
Théâtre de la Colline w Paryżu: Walka czarnucha z psami, reż. Michael Thalheimer
Paweł Zapendowski
rozbitkowie szalonej nadziei
Théâtre du Soleil: Les Naufragés du Fol Espoir (Aurores)
Soren Gauger
spadkobiercy slapsticku
London International Mime Festival
Piotr Kosiewski
wprawić widza w ruch
Hayward Gallery w Londynie: Move: Choreographing You
japonia
Zbigniew Osiński
japońskie inspiracje i zauroczenia: jerzy grotowski, mieczysław limanowski
Tadeusz Kornaś
chopin w teatrze n
Teatr Tessenkai w Tokio: Stroiciel fortepianu, reż. Kasai Kenichi
teatr w książkach
Łukasz Ziomek
odrzucenie i afirmacja
Graham Saunders, Kochaj mnie lub zabij. Sarah Kane i teatr skrajności, Teatr Nowy, Wydawnictwo Ha!art
performatyka: polemika
Wojciech Dudzik, Małgorzata Leyko
performatyka – widowisko kulturowe – podręczniki
Mateusz Borowski, Małgorzata Sugiera
odkrywanie ameryki i – performatyki