Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Didaskalia 103/104 (2011)

Z Katalog.Czasopism.pl

Przejdź do Didaskalia lub Spisy treści 2011


okładka numeru
103-104/2011


utwory o ojczyźnie

Paweł Schreiber
nabożeństwo niedowiarków
Teatr Polski w Bydgoszczy: Mickiewicz. Dziady. Performance, reż. Paweł Wodziński

dekolonizacja umysłów
z Pawłem Wodzińskim rozmawia Paweł Sztarbowski

Agnieszka Rataj
historio, cożeś ty za furia
Teatr im. Heleny Modrzejewskiej w Legnicy: III Furie, reż. Marcin Liber


burg

Jan Niedziela
globalna epika

każdy chciałby zostać dyrektorem burgu
z Matthiasem Hartmannem rozmawia Jan Niedziela

Ana Brzezińska
król umiera
Jan Lauwers & Needcompany, Burgtheater w Wiedniu: The Art of Entertainment. Needcompany Plays the Death of Michael König, reż. Jan Lauwers


forum

Marcin Kościelniak
czy rzeczywistość jest złym miejscem? polski teatr ostatniej dekady a postawa krytyczna


castellucci

Dorota Semenowicz
skandal obrazu. o teatrze romea castellucciego

Romeo Castellucci
notatki klauna

Claudia Castellucci, Romeo Castellucci, Chiara Guidi, Joe Kelleher, Nicholas Ridout
laboratorium, 2001

Claudia Castellucci, Romeo Castellucci, Chiara Guidi, Joe Kelleher, Nicholas Ridout
P.#06 i R.#07. Festival d’Automne w Odeonie: Atelier Berthier w Paryżu i RomEuropa Festival w Teatro Valle w Rzymie październik – listopad 2003


ślady

Andrzej Turowski
„oślepiające powidoki”

Katarzyna Fazan
fragment i jego cień (odłamki widzenia mirosława bałki)
Mirosław Bałka, Fragment. Wideoprojekcje, CSW Zamek Ujazdowski w Warszawie

Andrzej Zawadzki
ślad sztuki, sztuka śladu. wokół estetycznych koncepcji jeana-luca nancy’ego, gianniego vattimo i georges’a didi-hubermana


awatar

Agnieszka Jelewska
cyborgi, płeć maszyn i tożsamości rozszczepione

Magdalena Talar
postpostać, awatar na wirtualnej scenie

W.B. Worthen
hamlet w strefie zero


repertuar

Joanna Wichowska
smutek sieci
Nowy Teatr w Warszawie: Życie seksualne dzikich, reż. Krzysztof Garbaczewski

tworzenie ryzyka
z Aleksandrą Wasilkowską rozmawia Jakub Papuczys

Monika Kwaśniewska
ile jest życia w życiu?
Teatr IMKA w Warszawie: Nasze miasto, reż. Szymon Kaczmarek

Marta Bryś
jak nie z mrożka
Teatr Łaźnia Nowa w Krakowie, Moja pierwsza zjawa, reż. Weronika Szczawińska; Emigranci, reż. Wiktor Rubin

Żelisław Żelisławski
... jest jak...
Teatr im. Stefana Żeromskiego w Kielcach: Hamlet, reż. Radosław Rychcik


opera

Joanna Targoń
la luna
Teatr Wielki – Opera Narodowa w Warszawie: Turandot, reż. Mariusz Treliński

Maryla Zielińska
konsekwentnie, z pasją
Teatr Wielki – Opera Narodowa w Warszawie, Teatr Narodowy w Warszawie: Jakob Lenz, reż. Natalia Korczakowska


zagranica

Monika Kwaśniewska
„i used to believe / in the pretty pictures”
Schauspielhaus Bochum: Ameryka, reż. Jan Klata

Thomas Irmer
chórmistrz

gdzie jest źródło zakłócenia?
z Bernardem Freytagiem rozmawiają Barbara Burckhardt i Franz Wille

Estera Żeromska
japońska narracja shinnai i taniec buy
Spektakl japońskiej sztuki scenicznej shinnai buy w wykonaniu zespołu pod kierunkiem Wakasanoj Tsuruga XI


taniec

Julia Hoczyk
cielesność, tożsamość, (de)konstrukcja. pięciolecie solo projektu

Julia Hoczyk
celebracje wzajemności
Festiwal Wiosny w Poznaniu

Anna Królica
taniec w zarysie
Wojciech Klimczyk, Wizjonerzy ciała. Panorama współczesnego teatru tańca, Ha!art 2010


festiwale

Jakub Papuczys
zawikłane obrazy naszej współczesności
XLVI Przegląd Teatru Małych Form w Szczecinie

Justyna Stasiowska
tower of song
Festiwal Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu


brazylia

Anna Bajor-Ciciliati
maraca-tu, maraca-tam


teatr w książkach

Anna R. Burzyńska
istnienie uczepione słów
Jakub Momro, Literatura świadomości. Samuel Beckett – podmiot – negatywność, Universitas 2010

Dorota Jarząbek-Wasyl
raptularz: miliard mikrokosmosów
Juliusz Osterwa, Raptularz kijowski, Instytut im. Jerzego Grotowskiego 2010


polemika

Leszek Kolankiewicz, Dorota Sajewska
szczera prawda