Didaskalia 103/104 (2011)
Z Katalog.Czasopism.pl
Przejdź do Didaskalia lub Spisy treści 2011
utwory o ojczyźnie
Paweł Schreiber
nabożeństwo niedowiarków
Teatr Polski w Bydgoszczy: Mickiewicz. Dziady. Performance, reż. Paweł Wodziński
dekolonizacja umysłów
z Pawłem Wodzińskim rozmawia Paweł Sztarbowski
Agnieszka Rataj
historio, cożeś ty za furia
Teatr im. Heleny Modrzejewskiej w Legnicy: III Furie, reż. Marcin Liber
burg
Jan Niedziela
globalna epika
każdy chciałby zostać dyrektorem burgu
z Matthiasem Hartmannem rozmawia Jan Niedziela
Ana Brzezińska
król umiera
Jan Lauwers & Needcompany, Burgtheater w Wiedniu: The Art of Entertainment. Needcompany Plays the Death of Michael König, reż. Jan Lauwers
forum
Marcin Kościelniak
czy rzeczywistość jest złym miejscem? polski teatr ostatniej dekady a postawa krytyczna
castellucci
Dorota Semenowicz
skandal obrazu. o teatrze romea castellucciego
Romeo Castellucci
notatki klauna
Claudia Castellucci, Romeo Castellucci, Chiara Guidi, Joe Kelleher, Nicholas Ridout
laboratorium, 2001
Claudia Castellucci, Romeo Castellucci, Chiara Guidi, Joe Kelleher, Nicholas Ridout
P.#06 i R.#07. Festival d’Automne w Odeonie: Atelier Berthier w Paryżu i RomEuropa Festival w Teatro Valle w Rzymie październik – listopad 2003
ślady
Andrzej Turowski
„oślepiające powidoki”
Katarzyna Fazan
fragment i jego cień (odłamki widzenia mirosława bałki)
Mirosław Bałka, Fragment. Wideoprojekcje, CSW Zamek Ujazdowski w Warszawie
Andrzej Zawadzki
ślad sztuki, sztuka śladu. wokół estetycznych koncepcji jeana-luca nancy’ego, gianniego vattimo i georges’a didi-hubermana
awatar
Agnieszka Jelewska
cyborgi, płeć maszyn i tożsamości rozszczepione
Magdalena Talar
postpostać, awatar na wirtualnej scenie
W.B. Worthen
hamlet w strefie zero
repertuar
Joanna Wichowska
smutek sieci
Nowy Teatr w Warszawie: Życie seksualne dzikich, reż. Krzysztof Garbaczewski
tworzenie ryzyka
z Aleksandrą Wasilkowską rozmawia Jakub Papuczys
Monika Kwaśniewska
ile jest życia w życiu?
Teatr IMKA w Warszawie: Nasze miasto, reż. Szymon Kaczmarek
Marta Bryś
jak nie z mrożka
Teatr Łaźnia Nowa w Krakowie, Moja pierwsza zjawa, reż. Weronika Szczawińska; Emigranci, reż. Wiktor Rubin
Żelisław Żelisławski
... jest jak...
Teatr im. Stefana Żeromskiego w Kielcach: Hamlet, reż. Radosław Rychcik
opera
Joanna Targoń
la luna
Teatr Wielki – Opera Narodowa w Warszawie: Turandot, reż. Mariusz Treliński
Maryla Zielińska
konsekwentnie, z pasją
Teatr Wielki – Opera Narodowa w Warszawie, Teatr Narodowy w Warszawie: Jakob Lenz, reż. Natalia Korczakowska
zagranica
Monika Kwaśniewska
„i used to believe / in the pretty pictures”
Schauspielhaus Bochum: Ameryka, reż. Jan Klata
Thomas Irmer
chórmistrz
gdzie jest źródło zakłócenia?
z Bernardem Freytagiem rozmawiają Barbara Burckhardt i Franz Wille
Estera Żeromska
japońska narracja shinnai i taniec buy
Spektakl japońskiej sztuki scenicznej shinnai buy w wykonaniu zespołu
pod kierunkiem Wakasanoj Tsuruga XI
taniec
Julia Hoczyk
cielesność, tożsamość, (de)konstrukcja. pięciolecie solo projektu
Julia Hoczyk
celebracje wzajemności
Festiwal Wiosny w Poznaniu
Anna Królica
taniec w zarysie
Wojciech Klimczyk, Wizjonerzy ciała. Panorama współczesnego teatru tańca, Ha!art 2010
festiwale
Jakub Papuczys
zawikłane obrazy naszej współczesności
XLVI Przegląd Teatru Małych Form w Szczecinie
Justyna Stasiowska
tower of song
Festiwal Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu
brazylia
Anna Bajor-Ciciliati
maraca-tu, maraca-tam
teatr w książkach
Anna R. Burzyńska
istnienie uczepione słów
Jakub Momro, Literatura świadomości. Samuel Beckett – podmiot – negatywność, Universitas 2010
Dorota Jarząbek-Wasyl
raptularz: miliard mikrokosmosów
Juliusz Osterwa, Raptularz kijowski, Instytut im. Jerzego Grotowskiego 2010
polemika
Leszek Kolankiewicz, Dorota Sajewska
szczera prawda