Didaskalia 108 (2012)
Z Katalog.Czasopism.pl
Przejdź do Didaskalia lub Spisy treści 2012
BURZA
Joanna Wichowska
Szlafrok prospera
Teatr Polski w Bydgoszczy: Burza, reż. Maja Kleczewska
Ukryte
Z Markiem Wilkirskim rozmawia Marta Bryś
Aktorstwo podwyższonego ryzyka
Z Martą Nieradkiewicz rozmawia Marta Bryś
Olga Katafiasz
I po burzy…
SPLIT BRITCHES
Sue-Ellen Case
Split Britches: feministki i lesbijki w teatrze
Grzegorz Stępniak
Dyskretny urok wspomnień
Split Britches: Lost Lounge
Mateusz Borowski, Małgorzata Sugiera
Tożsamość bez płci, czyli ucieczki z pięknego snu
KANE I CO POTEM
Ból wywołany przez skojarzenia
Z Johanem Simonsem rozmawia Tomasz Kireńczuk
Tomasz Kireńczuk
Przemoc jest w nas
Müncher Kammerspiele, Oczyszczeni, Łaknąć, 4.48 Psychosis, reż. Johan Simons
Michał Lachmann
Co po Newtonie, czyli brytyjski teatr ostatniej dekady
Aleks Sierz, Rewrting the Nation. British Theatre Today
PARR
Patrycja Cembrzyńska
Lepkie postrozkosze w obiektywie Martina Parra
GARBACZEWSKI
Żelisław Żelisławski
Uruchom ponownie. Strategie przeciw-reżyserskie Krzysztofa Garbaczewskiego
Joanna Jopek
Medium albo terytorium. Medialność w spektaklach Krzysztofa Garbaczewskiego
TEATR ÓSMEGO DNIA
Agata Siwiak
„Kiedy mam doła, czytam tę historię o sobie, którą ci opowiadałem i jakoś mnie to wzmacnia”
Teatr Ósmego Dnia: Osadzeni. Młyńska 1
OBURZENI
Paweł Schreiber
Tańce buntu
Stary Teatr w Krakowie: Koprofagi czyli znienawidzeni ale niezbędni, reż. Jan Klata; Schauspielhaus Bochum: Zbójcy, reż. Jan Klata
Agata Łuksza
Gospodarka, głupcze!
Teatr Dramatyczny w Warszawie: Kupieckie kontrakty, reż. Paweł Miśkiewicz
Katarzyna Lemańska
Melancholia, na jaką sobie zasłużyliśmy
Teatr Dramatyczny w Warszawie: Kto zabił Alonę Iwanowną?, reż. Michał Kmiecik
Aleksandra Kamińska
Komedia na czasy recesji
Teatr Współczesny w Szczecinie: Mały rodzinny interes, reż. Anna Augustynowicz
REPERTUAR
Dorota Jarząbek-Wasyl
Atrium spraw Bizońskich
Teatr Narodowy w Warszawie: Aktor, reż. Michał Zadara
Maria Prussak
Zadara czyta Norwida
Aleksandra Wiśniewska
Być w polityce
komuna// warszawa: Sierakowski
Marta Michalak
Cudowne i pożyteczne
Teatr Polski w Bydgoszczy: Opowieści zimowe, reż. Iga Gańczarczyk
Magdalena Talar
Oniryczna układanka
Teatr im. Jana Kochanowskiego w Opolu: Słownik chazarski. Dzieci snów, reż. Paweł Passini
Monika Świerkosz
Komornicka „z sześcianów wspomnień i wiedzy”
HOBO Art Foundation w Warszawie, Scena Prapremier InVitro w Lublinie, Teatr Polski w Bydgoszczy: Komornicka. Biografia pozorna, reż. Bartek Frąckowiak
Monika Żółkoś
Adam czy Ewa
Teatr Wybrzeże w Gdańsku, Ciała obce, reż. Kuba Kowalski
Marta Gąsowska
Wierszalin Horror Picture Show
Teatr Wierszalin w Supraślu: Anatomia psa, reż. Piotr Tomaszuk
TEATR A LITURGIA
Małgorzata Dziewulska
Kultura, głupcze. Performowanie medialne Artura Żmijewskiego
Teatr Dramatyczny w Warszawie: Msza, reż. Artur Żmijewski
Tadeusz Kornaś
Między liturgią, koncertem a teatrem. Część 2
Schola Teatru Węgajty: Ludus Passionis, reż. Johann Wolfgang Niklaus
ZAGRANICA
Thomas Irmer
Projekt „outsider”
Anka Herbut
Sprzężenie zwrotne
Schaubühne am Lehniner Platz w Berlinie: Eugeniusz Oniegin, reż. Alvis Hermanis
TANIEC
Kilka małych tematów
Z Mikołajem Mikołajczykiem rozmawia Marta Michalak
Anna Królica
Słownik Ann Van den Broek
Emocjonalność w precyzyjnej strukturze
Z Ann Van den Broek rozmawia Julia Hoczyk
OPERA
Łukasz Grabuś
Dwa Giewonty
Teatr Wielki–Opera Narodowa: Halka, reż. Natalia Korczakowska; Opera Krakowska: Halka, reż. Waldemar Zawodziński
TEATR W KSIĄŻKACH
Jakub Papuczys
Jeszcze inscenizacja czy już performans?
Patrice Pavis, Współczesna inscenizacja. Źródła, tendencje, perspektywy
Agnieszka Jelewska
Klasyfikowanie i doświadczenie
Artur Duda, Performans na żywo jako medium i obiekt mediatyzacji
Ewa Partyga
Fakty i narracje
Agnieszka Wanicka, Dramat i komedia teatrów warszawskich 1868-1880
Katarzyna Lemańska
Taniec jako produkt polski
Anna Królica, Sztuka do odkrycia. Szkice o polskim tańcu
Noty o książkach