Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Didaskalia 113 (2013)

Z Katalog.Czasopism.pl

Przejdź do Didaskalia lub Spisy treści 2013


okładka numeru 113 (2013)

Courtney Love

Joanna Jopek
Grunge. Teraz o złu
Teatr Polski we Wrocławiu: Courtney Love, reż. Monika Strzępka

Za wygodna ta miejscówka
Z Pawłem Demirskim i Moniką Strzępką rozmawia Joanna Wichowska

Kleczewska

Monika Świerkosz
Postapokaliptyczna utopia
Teatr im. Jana Kochanowskiego w Opolu: Bracia i siostry, reż. Maja Kleczewska

Kobiety w teatrze

Reżyser(ka). Narracja (nie)obecna
Rozmawiają: Joanna Krakowska, Dorota Sajewska, Małgorzata Sugiera i Weronika Szczawińska

Josette Féral
Głosy kobiet: między nostalgią a zmianą

Zamkow

Agata Adamiecka-Sitek
O Lidii Zamkow. Fantazja naukowa

Jak przechodzi się do historii
Z Weroniką Szczawińską rozmawia Monika Kwaśniewska

Lidia Zamkow
fragmenty recenzji

Lidia Zamkow
fragmenty rozmów

Kamińska

Joanna Krakowska
Meir Ezofowicz, czyli Żydzi

Sellars

Kazimierz Bardzik
Lekcja Sellarsa. Kilka uwag o inscenizacjach operowych

Marcin Bogucki
Mit społeczeństwa postrasowego. Don Giovanni Wolfganga Amadeusza Mozarta w inscenizacji Petera Sellarsa

Tożsamość, kultura i polityka teatru w Europie
Z Peterem Sellarsem rozmawia Maria M. Delgado

Thomas Irmer
Z królestwa umarłych

Wiener Festwochen: Desdemona, reż. Peter Sellars

Forum

Paweł Sztarbowski
Choroby polskiego teatru

Kurator

Tomasz Kowalski
Potencjał ukryty na prowincji
Wielkopolska: Rewolucje

Katarzyna Fazan
Niedowiara, słabe sacrum i pasja w teatrze postmetafizycznym
5. Międzynarodowy Festiwal Teatralny Boska Komedia w Krakowie

Repertuar

Katarzyna Lemańska
Everybody Lies
Teatr Polski we Wrocławiu: Filoktet, reż. Barbara Wysocka

Absurd na do widzenia
Z Barbarą Wysocką rozmawia Katarzyna Lemańska

Paweł Schreiber
Operetka AD 2012 TR Warszawa: Nietoperz albo mój cmentarzyk. reż. Kornél Mundruczó

Marta Uszyńska
Gramy do upadłego
Teatr Wybrzeże w Gdańsku: Amatorki, reż. Ewelina Marciniak

Dorota Jarząbek-Wasyl
Kwartet dla Z. Stary Teatr w Krakowie: Paw królowej, reż. Paweł Świątek

Katarzyna Fazan
Konflikty religijne w krainie cudów i sentymentów
Teatr Narodowy w Warszawie: Natan Mędrzec, reż. Natalia Korczakowska

Tobiasz Papuczys
Lear z ducha muzyki
Teatr Pieśń Kozła: Pieśni Leara, reż. Grzegorz Bral

Joanna Targoń
Burza w wiadrze wody
Teatr Polski w Warszawie: Burza, reż. Dan Jemmet

Weronika Łucyk
Pustka śpiewana
Teatr Miejski im. Witolda Gombrowicza w Gdyni: Miki Mister DJ, reż. Agnieszka Olsten

Teatr dokumentalny

Michał Lachman
Teatralizując fakty. uwagi o (do)słowności teatru verbatim i teatru politycznego

Frljić

Joanna Wichowska
To nie jesteśmy my

Goebbels

Anna R. Burzyńska
Chaosmos
Festiwal Ruhrtriennale: Europeras 1&2, reż. Heiner Goebbels

Badanie, odkrywanie, Ibsen
Z Heinerem Goebbelsem rozmawia Thomas Irmer

Zagranica

Grzegorz Stępniak
Co się zdarzyło Verze Stark? Geffen Playhouse w Los Angeles: By The Way, Meet Vera Stark, reż. Jo Bonney

Antoine Pickels
ANTI: o płci, przyrodzie i dzieciach
ANTI – Contemporary Art Festival w Kuopio

Taniec

Julia Hoczyk
Japonia: dialogi i transpozycje
XIX Spotkania Sztuki „Rozdroże” w Warszawie

Festiwale

Tadeusz Kornaś
Teatr w poszukiwaniu prawdy (II)
II Międzynarodowy Festiwal „Świat miejscem prawdy” we Wrocławiu

Dorota Jarząbek-Wasyl
W królestwie obcego piękna
2. Międzynarodowy Festiwal Teatru Formy w Krakowie

Orient

Nicola Savarese
Mit Orientu (i)

Teatr w książkach

Anna R. Burzyńska
Sploty sieci
Agnieszka Jelewska, Sensorium. Eseje o sztuce i technologii

Noty o książkach