Didaskalia 114 (2013)
Z Katalog.Czasopism.pl
Przejdź do Didaskalia lub Spisy
treści 2013
Balladyna
Joanna Wichowska. Trujące kwiaty mej ojczyzny
Teatr Polski w Poznaniu: Balladyna, reż. Krzysztof Garbaczewski
Z ducha pozytywnej kompromitacji. Z Justyną Wasilewską
rozmawia Katarzyna Lemańska
Oddać głos naukowcom. Z Marcinem Cecko rozmawia Karolina Wycisk
Nieludzkie
Monika Świerkosz. O cierpieniu zwierząt. Thriller moralny czy zagadka
metafizyczna?
Wrocławski Teatr Współczesny: Kotlina, reż. Agnieszka Olsten
Narracja o zemście. Z Olgą Tokarczuk i Igorem Stokfiszewskim
rozmawia Tatiana Drzycimska
Patrycja Cembrzyńska. Wojna ze zwierzętami
Noise
Michał Zadara. Te wszystkie maszyny. Krótki tekst o szumie
Douglas Kahn. Zanurzeni w szumie
Justyna Stasiowska. All is Full of Love. Noise w przestrzeni społecznej i
intymnej
Widz
HansThies Lehmann. Okiem widza
Waldemar Rapior. „Ja jestem prosty człowiek, lubię, gdy jestem częścią czegoś”
Karol Wittels. Teatr jako marka
Iga Gańczarczyk. Dziady. Zawłaszczenie
Bunkier Sztuki w Krakowie: Łukasz Surowiec, Dziady
Jakub Papuczys. Złe spojrzenie widza
Teatr Powszechny w Łodzi: Artyści prowincjonalni, reż. Weronika Szczawińska
(a)pollonia. kontynuacje
Obrazy niełaskawe. Anna Cygankiewicz, Małgorzata Dziewulska, Piotr Gruszczyński,
Dawid Mlekicki, Dorota Sajewska, Joanna TokarskaBakir
Kurator
Od bycia przede wszystkim widzem nie umiem się uwolnić. Z Joanną Leśnierowską
rozmawia Jadwiga Majewska
Grotowski
Agata Adamiecka-Sitek, Leszek Kolankiewicz. Korespondencja
Opera
Joanna Walaszek. Teatr Marthalera w operze Janáčka
Teatr Wielki-Opera Narodowa w Warszawie: Sprawa Makropulos, reż. Christoph Marthaler
Repertuar
Katarzyna Osińska. Ożenek odzyskany
Teatr Studio w Warszawie: Ożenek, reż. Iwan Wyrypajew
Aleksandra Kamińska. Guliwer w bibliotece dystopii
Teatr im. Stefana Żeromskiego w Kielcach: Mój niepokój ma przy sobie broń, reż. Julia Mark
Piotr Dobrowolski. Kadrowanie tożsamości
Teatr Polski w Bydgoszczy: Ślub, reż. Paweł Wodziński
Joanna Tomaszewska. Prawda tkwi w szczegółach
Teatr Dramatyczny w Białymstoku: Czarnobyl. Last minute, reż. Agnieszka
Korytkowska-Mazur; Teatr Studio w Warszawie: Czarnobylska modlitwa, reż. Joanna Szczepkowska
Mateusz Chaberski. Melancholia w czasach kryzysu
Teatr im. Stefana Jaracza w Łodzi: Kaligula, reż. Anna Augustynowicz
Katarzyna Lemańska. Litania mody
Teatr Polski we Wrocławiu: Mitologie, reż. Paweł Świątek
Marta Bryś. Dziwactwa
Teatr Dramatyczny w Wałbrzychu: Dobre wiadomości, reż. Piotr Głowacki;
Bohaterki, reż. Ewelina Marciniak
Molier w berlinie
Anna R. Burzyńska. Do rozpuku
Volksbühne am Rosa-Luxemburg-Platz: Chory z urojenia, reż. Martin Wuttke;
Skąpiec, reż. Frank Castorf; Don Juan, reż. René Pollesch
Zagranica
Friederike Felbeck. Muzyka w głowie albo kto nie ma pieniędzy
Kammerspiele w Monachium: Woyzeck/Wozzeck, reż. Barbara Wysocka
Grzegorz Stępniak. Obscena i nieprzyzwoitość w natarciu?
Carpenter Performing Arts Center Uniwersytetu Stanowego w Long Beach: Banned,
Blacklisted and Boycotted: Censorship and the Response to It
Florian Malzacher. Ludzie, którzy przyglądają się ludziom
Tomasz Kowalski. Szekspir ówczesny
British Museum w Londynie: Shakespeare. Staging the World
Taniec
Marta Seredyńska. Sztuka dialogu
Międzynarodowe Spotkania Teatrów Tańca w Lublinie; Polska Platforma Tańca w Poznaniu
Orient
Nicola Savarese. Mit orientu (II)
Ideologie tożsamości
Izabela Kowalczyk. W pułapce rozważań nad tożsamością
Mateusz Borowski i Małgorzata Sugiera, W pułapce przeciwieństw. Ideologie tożsamości
Roma Sendyka. Dywersanci, czyli demaskacja maszyny antropologicznej
Teatr w książkach
Agnieszka Marszałek. „Opisać teatr krakowa ubiegłego dwudziestolecia”
Diana Poskuta-Włodek, Dzieje teatru w Krakowie 1918-1939
Joanna Targoń. „Domowe cztery kąty, piec piąty i teatr szósty”
Elżbieta Kietlińska, Wrażenia i wspomnienia młodej teatromanki
Olga Katafiasz. „Jeśli Szekspir był Shakeshafte’em…”
Szekspir. Teoria Lancesterska - domysły i fakty, red. Tomasz Kowalski, Krzysztof Kozłowski
Noty o książkach