Didaskalia 121 (2014)
Z Katalog.Czasopism.pl
Przejdź do Didaskalia lub Spisy treści 2014
dziady
Tomasz Kowalski. Dziady unchained
Teatr Nowy w Poznaniu: Dziady, reż. Radosław Rychcik
Monika Kwaśniewska. Po premierze
Teatr kłamie zawodowo. Z Radosławem Rychcikiem rozmawia Tomasz Kireńczuk
vinge/müller
Andrew Friedman. Totalna radykalna fikcja. Saga Ibsenowska Vegarda Vingego i Idy Müller
Thomas Irmer. Wrogowie ludu w Berlinie
Volksbühne ma Rosa-Luxemburg-Platz w Berlinie: 12-Spartenhaus, reż. Vegard Vinge i Ida Müller
performans
Joseph Roach. Wprowadzenie: historia, pamięć i performans
solidarność
Paweł Sztarbowski. Wspólnota euforii. Rzeczywistość-teatr „Solidarności”
Maria Kobielska. Zderzenie, klincz, impas. Narracje o stanie wojennym w polskiej pamięci kulturowej
Walka się nie skończyła. Z Martą Dzido i Piotrem Śliwowskim rozmawia Monika Kwaśniewska
Monika Kwaśniewska. Słabość, empatia, troska. Nowe światy i nowe wspólnoty według Grzegorzewskiego
Paweł Schreiber. Solidarność niemożliwa. „Squaring the Circle” Toma Stopparda
Maryla Zielińska. Protokół pewnego zebrania: „Otworzył się wentyl”
kurator
Marta Keil. Artysta – kurator – producent kultury
Katarzyna Lemańska, Karolina Wycisk. Komuna//Warszawa przesyła instrukcje: czym jest remiks teatralny?
Kręgi realnych utopii. Z Grzegorzem Laszukiem rozmawiają Katarzyna Lemańska i Karolina Wycisk
swinarski
Joanna Walaszek. Upiór w cmentarnej krypcie i geniusz w golfie
Stary Teatr w Krakowie: Geniusz w golfie, reż. Weronika Szczawińska
Paweł Mościcki. Sprawdzanie tradycji. Konrad Swinarski i teatralny anachronizm
repertuar
Rafał Kołsut. Nu, pogodi!
Teatr Polski we Wrocławiu: Termopile polskie, reż. Jan Klata
Dorota Jarecka. Wysocka. Stan ważkości
Centrala, Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie, Teatr Polski we Wrocławiu: Szapocznikow. Stan nieważkości / No gravity, reż. Barbara Wysocka
Olga Katafiasz. Bandyci i my
Teatr Narodowy w Warszawie: Zbójcy, reż. Michał Zadara
Paweł Schreiber. Przebieralnia
Teatr IMKA w Warszawie, Teatr Polski w Bydgoszczy, Teatr Muzyczny Capitol we Wrocławiu: Cienie. Eurydyka mówi:, reż. Maja Kleczewska
Ewa Fita. Nowe życie kina
TR Warszawa: Druga kobieta, reż. Grzegorz Jarzyna
Karolina Obszyńska. Ideologia w ofensywie
Wrocławski Teatr Współczesny: Bramy raju, reż. Paweł Passini
Klaudia Laś. Historia wymyślana
Stary Teatr w Krakowie: W kwestii zwycięstwa, reż. Sebastian Majewski
Jakub Kłeczek. Sztuka wyboru
Machina Ex: Hedge Knights
zagranica
Thomas Irmer. Trzecie odrodzenie jako ostateczny dowód na bycie klasykiem
Haus der Berliner Festspiele: Einstein on the Beach, reż. Robert Wilson
Friederike Felbeck. Uwaga: to wideo zawiera fragmenty „Kaliguli”
Schauspiel Stuttgart: Caligula, reż. Krzysztof Garbaczewski
Natalia Jakubowa. W ruinach historii
Staatsoper w Berlinie: Carska narzeczona; Metropolitan Opera w Nowym Jorku: Kniaź Igor, reż. Dmitrij Czerniakow
opera
Marcin Bogucki. Kosmici w operze
Teatr Wielki – Opera Narodowa: Projekt „P”, reż. Krzysztof Garbaczewski
Tomasz Kireńczuk. Mozartowski dom lalek
Teatr Wielki im. Stanisława Moniuszki w Poznaniu: Don Giovanni, reż. Pippo Delbono
festiwale
Joanna Jopek. Eros i masakra
XLIX Przegląd Teatrów Małych Form Kontrapunkt w Szczecinie
Tomasz Kowalski. Wypełnianie konturów
nie jesteś mi obojętny w Poznaniu
teatr w książkach
Agata Dąbek. Tekst dla teatru jako wydarzenie
W.B. Worthen, Dramat: między literaturą a przedstawieniem
Piotr Dobrowolski. Spadkobiercy Derridy
Anna Burzyńska, Dekonstrukcja, polityka i performatyka
Dobrochna Ratajczakowa. Po śladach
Włodzimierz Szturc, Rytualne źródła teatru. Obrzęd – maska – święto
Noty o książkach