Didaskalia 124 (2014)
Z Katalog.Czasopism.pl
Przejdź do Didaskalia lub Spisy treści 2014
wycinka
Katarzyna Waligóra. „Nienawidzę ich, ale mnie wzruszają”
Teatr Polski we Wrocławiu: Wycinka, reż. Krystian Lupa
Już nie aktor. Z Piotrem Skibą rozmawia Anka Herbut
girlsy
Agata Łuksza. Girlsa. Kobiecość i nowoczesność w polskiej rewii międzywojennej
widz
Meike Wagner. Emancypacja w sieci. Widzowie teatralni i „sprawczość” sieci
Mateusz Borowski. „Już nie słuchamy was jako sędziowie, tylko jako uczniowie”. Partycypacja i dziedzictwo Lehrstück
demokracje
Łucja Iwanczewska. „Orzeł robi polskie dzieci”. Szkic o niedorosłej produkcji historii (’89)
Mateusz Chaberski. Przedstawienia site-specific, gry komputerowe i fuzja pamięci
Katarzyna Nowaczyk. Alfabetyzacja jako szkoła wolności. „Uczenie się przez całe życie”
„Musisz zrobić pierwszy krok, żeby przejść tysiąc kilometrów.” Z Jacopo Fo rozmawia Katarzyna Nowaczyk
Aleksandra Kamińska. „Coraz to nowe pytania”. Aspekty polityczne w najnowszych sztukach Caryl Churchill
meyerhold
Małgorzata Jabłońska. Model do składania
Zasady biomechaniki Wsiewołoda Meyerholda
Wadim Szczerbakow. Kilka uwag o biomechanice
Krótka gra bez słów. Z Aleksiejem Lewińskim rozmawia Wadim Szczerbakow
Małgorzata Jabłońska. Biomechanika – praktyczny słownik techniki
repertuar
Agata Chałupnik. Kiedy łzy nie płaczą
Nowy Teatr w Warszawie: Apokalipsa, reż. Michał Borczuch
Paweł Schreiber. Podręcznik na scenie
Nowy Teatr w Warszawie: Elementarz, reż. Michał Zadara
Monika Kwaśniewska. Teatr, który nie boli
Stary Teatr w Krakowie: Król Ubu, reż. Jan Klata
Karolina Leszczyńska. O co się zabijać?
Teatr Powszechny w Warszawie: Dzienniki Majdanu, reż. Wojtek Klemm
Klaudia Laś. Obiektywizm negatywu
Teatr Polski w Bydgoszczy: Afryka, reż. Bartek Frąckowiak
Karolina Obszyńska. Hard reset
Wrocławski Teatr Współczesny: Gałgan, reż. Ewelina Marciniak
Piotr Dobrowolski. Wszystko na sprzedaż
Teatr im. Wojciecha Bogusławskiego w Kaliszu: Fantazy, reż. Maciej Podstawny
festiwale
Jakub Papuczys. Wymyślanie własnych historii
Wielkopolska: Rewolucje
Katarzyna Fazan. Rewolucje, choreografie, procesy i wątpliwości
39. Krakowskie Reminiscencje Teatralne
Joanna Braun. Lalkarstwo. Pojęcie do rozkalibrowania
IX Międzynarodowy Festiwal „Lalka też człowiek” w Warszawie
Anna Bajek. (Od)zyskana kompozycja
Festiwal Spoiwa Kultury w Szczecinie
zagranica
Marta Kacwin. Na Wschodzie bez zmian?
III Festiwal Młodej Ukraińskiej Reżyserii im. Łesia Kurbasa w Kijowie
Teatr mnie nie interesuje! Z Saszką Bramą rozmawia Marta Kacwin
Thomas Irmer. Różne strony historii
Berliner Theatertreffen
Friederike Felbeck. Do What You Can!
Oblivia: Super B
opera
Anna R. Burzyńska. O duchu, materii i tym wszystkim, co pomiędzy
Ruhrtriennale: De materie, reż. Heiner Goebbels
Marcin Bogucki. Polski Britten
Teatr Wielki-Opera Narodowa w Warszawie: Kupiec wenecki, reż. Keith Warner
tłumacze
Tłumacz w teatrze. Rozmawiają Karolina Bikont, Monika Muskała, Agnieszka Lubomira Piotrowska, Małgorzata Sugiera i Piotr Olkusz
taniec
Katarzyna Lemańska. Mówić to mówić, tańczyć to tańczyć
Sally Banes, Terpsychora w tenisówkach. Taniec post-modern, Kraków 2013
Julia Hoczyk. Myśli poruszone – gdy teoria spotyka praktykę
Świadomość ruchu. Teksty o tańcu współczesnym, Kraków 2013
Marta Seredyńska. Sztuka w miejscach pamięci
La Briqueterie – Centrum Rozwoju Choreografii w Val de Marne, Les Brigittines, Centrum Kultury Zamek w Poznaniu: Metamorfozy
teatr w książkach
Agata Siwiak. Zrozumieć teatr publiczny
Dragan Klaić, Gra w nowych dekoracjach. Teatr publiczny pomiędzy rynkiem a demokracją, Warszawa-Lublin 2014
Anna R. Burzyńska. Metafizyczny, artystyczny, potrzebny
Ewa Łubieniewska, Piekielne pomysły i dusza anielska Teatru Witkacego w Zakopanem, Kraków 2013
Noty o książkach