Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Didaskalia 124 (2014)

Z Katalog.Czasopism.pl

Przejdź do Didaskalia lub Spisy treści 2014


okładka numeru 124 (2014)

wycinka

Katarzyna Waligóra. „Nienawidzę ich, ale mnie wzruszają”

Teatr Polski we Wrocławiu: Wycinka, reż. Krystian Lupa

Już nie aktor. Z Piotrem Skibą rozmawia Anka Herbut

girlsy

Agata Łuksza. Girlsa. Kobiecość i nowoczesność w polskiej rewii międzywojennej

widz

Meike Wagner. Emancypacja w sieci. Widzowie teatralni i „sprawczość” sieci

Mateusz Borowski. „Już nie słuchamy was jako sędziowie, tylko jako uczniowie”. Partycypacja i dziedzictwo Lehrstück

demokracje

Łucja Iwanczewska. „Orzeł robi polskie dzieci”. Szkic o niedorosłej produkcji historii (’89)

Mateusz Chaberski. Przedstawienia site­‍-specific, gry komputerowe i fuzja pamięci

Katarzyna Nowaczyk. Alfabetyzacja jako szkoła wolności. „Uczenie się przez całe życie”

„Musisz zrobić pierwszy krok, żeby przejść tysiąc kilometrów.” Z Jacopo Fo rozmawia Katarzyna Nowaczyk

Aleksandra Kamińska. „Coraz to nowe pytania”. Aspekty polityczne w najnowszych sztukach Caryl Churchill

meyerhold

Małgorzata Jabłońska. Model do składania

Zasady biomechaniki Wsiewołoda Meyerholda

Wadim Szczerbakow. Kilka uwag o biomechanice

Krótka gra bez słów. Z Aleksiejem Lewińskim rozmawia Wadim Szczerbakow

Małgorzata Jabłońska. Biomechanika – praktyczny słownik techniki

repertuar

Agata Chałupnik. Kiedy łzy nie płaczą

Nowy Teatr w Warszawie: Apokalipsa, reż. Michał Borczuch

Paweł Schreiber. Podręcznik na scenie

Nowy Teatr w Warszawie: Elementarz, reż. Michał Zadara

Monika Kwaśniewska. Teatr, który nie boli

Stary Teatr w Krakowie: Król Ubu, reż. Jan Klata

Karolina Leszczyńska. O co się zabijać?

Teatr Powszechny w Warszawie: Dzienniki Majdanu, reż. Wojtek Klemm

Klaudia Laś. Obiektywizm negatywu

Teatr Polski w Bydgoszczy: Afryka, reż. Bartek Frąckowiak

Karolina Obszyńska. Hard reset

Wrocławski Teatr Współczesny: Gałgan, reż. Ewelina Marciniak

Piotr Dobrowolski. Wszystko na sprzedaż

Teatr im. Wojciecha Bogusławskiego w Kaliszu: Fantazy, reż. Maciej Podstawny

festiwale

Jakub Papuczys. Wymyślanie własnych historii

Wielkopolska: Rewolucje

Katarzyna Fazan. Rewolucje, choreografie, procesy i wątpliwości

39. Krakowskie Reminiscencje Teatralne

Joanna Braun. Lalkarstwo. Pojęcie do rozkalibrowania

IX Międzynarodowy Festiwal „Lalka też człowiek” w Warszawie

Anna Bajek. (Od)zyskana kompozycja

Festiwal Spoiwa Kultury w Szczecinie

zagranica

Marta Kacwin. Na Wschodzie bez zmian?

III Festiwal Młodej Ukraińskiej Reżyserii im. Łesia Kurbasa w Kijowie

Teatr mnie nie interesuje! Z Saszką Bramą rozmawia Marta Kacwin

Thomas Irmer. Różne strony historii

Berliner Theatertreffen

Friederike Felbeck. Do What You Can!

Oblivia: Super B

opera

Anna R. Burzyńska. O duchu, materii i tym wszystkim, co pomiędzy

Ruhrtriennale: De materie, reż. Heiner Goebbels

Marcin Bogucki. Polski Britten

Teatr Wielki­‍-Opera Narodowa w Warszawie: Kupiec wenecki, reż. Keith Warner

tłumacze

Tłumacz w teatrze. Rozmawiają Karolina Bikont, Monika Muskała, Agnieszka Lubomira Piotrowska, Małgorzata Sugiera i Piotr Olkusz

taniec

Katarzyna Lemańska. Mówić to mówić, tańczyć to tańczyć

Sally Banes, Terpsychora w tenisówkach. Taniec post­‍-modern, Kraków 2013

Julia Hoczyk. Myśli poruszone – gdy teoria spotyka praktykę

Świadomość ruchu. Teksty o tańcu współczesnym, Kraków 2013

Marta Seredyńska. Sztuka w miejscach pamięci

La Briqueterie – Centrum Rozwoju Choreografii w Val de Marne, Les Brigittines, Centrum Kultury Zamek w Poznaniu: Metamorfozy

teatr w książkach

Agata Siwiak. Zrozumieć teatr publiczny

Dragan Klaić, Gra w nowych dekoracjach. Teatr publiczny pomiędzy rynkiem a demokracją, Warszawa­‍-Lublin 2014

Anna R. Burzyńska. Metafizyczny, artystyczny, potrzebny

Ewa Łubieniewska, Piekielne pomysły i dusza anielska Teatru Witkacego w Zakopanem, Kraków 2013

Noty o książkach