Didaskalia 125 (2015)
Z Katalog.Czasopism.pl
Przejdź do Didaskalia lub Spisy treści 2015
joanna jopek
Joanna Jopek. Rewolucje versus partycypacje. Strategie partycypacyjne i taktyki performatywne w programie Wielkopolska: Rewolucje
Joanna Jopek. Widz wywłaszczony. Subwersywne gry z biernością odbiorcy w teatrze Krzysztofa Garbaczewskiego
Joanna Jopek. Fabryka realnego. Medium filmowe i telewizyjne w teatrze Krzysztofa Garbaczewskiego
cecko
Karolina Wycisk. Mów/move. Od neolingwizmu w poezji do nowego języka w dramacie
mieszczanie
Ewa Guderian-Czaplińska. My? Mieszczanie?
„My, mieszczanie”; Centrum Kultury Zamek w Poznaniu we współpracy z Komuną//Warszawa
inna kontrkultura
Marcin Kościelniak. Egoiści. Inna kontrkultura
Poza wspólną wiarą. Z Krystianem Lupą rozmawia Marcin Kościelniak
queer w los Angeles
Grzegorz Stępniak. „Hit ‘Em All Up!”
Queerowy performans z Los Angeles w walce o zmianę świata
castellucci
Marek Kędzierski. Jesień Castellucciego
Gdzie płoną obrazy… Z Romeo Castelluccim rozmawia Marek Kędzierski
Dorota Semenowicz. Eurydyka z kliniki w Vlezenbeek
Wiener Festwochen, Théâtre de la Monnaie w Brukseli: Orfeusz i Eurydyka, reż. Romeo Castellucci
Katarzyna Waligóra. no man’s land
Festiwal Ruhrtriennale: Le Sacre du Printemps, reż. Romeo Castellucci
antygona
Freddie Rokem. Granice logiki: Antygona w interpretacji Heideggera i Brechta
Mateusz Borowski, Małgorzata Sugiera. Struktury i sieci: od Antygony do ANT
repertuar
Agata Łuksza. Ale co to znaczy Czarny?
Teatr Polski w Bydgoszczy: Murzyni, reż. Iga Gańczarczyk
Beata Guczalska. Stand-up dla znerwicowanej klasy średniej
Stary Teatr w Krakowie: nie-boska komedia. WSZYSTKO POWIEM BOGU!, reż. Monika Strzępka
Paweł Schreiber. Stygmaty Elfriede Jelinek
Teatr Polski we Wrocławiu: Podróż zimowa, reż. Paweł Miśkiewicz
Natalia Brajner. „Ruino trwaj, jesteś piękna”
Teatr Polski im. Hieronima Konieczki w Bydgoszczy: Detroit. Historia ręki, reż. Wiktor Rubin
Monika Kwaśniewska. Jestem ruderą, pustostanem
Aleksandra Haduła. Wspomnienia z gwiezdnego pyłu
Teatr Śląski im. Stanisława Wyspiańskiego w Katowicach: Morfina, reż. Ewelina Marciniak
Natalia Jakubowa. Rytuały pamięci
neTTheatre – Centrum Kultury Lublin: The Hideout/Kryjówka, reż. Paweł Passini
Mateusz Chaberski. Usypiające piękno papieża Leara
Stary Teatr w Krakowie: Król Lear, reż. Jan Klata
Katarzyna Niedurny. Niedopięta sukienka Margot
Teatr Polski w Bielsku-Białej: Królowa Margot. Wojna skończy się kiedyś, reż. Wojciech Faruga
Natalia Brajner. Poniedziałkowa menażeria
Teatr im. Jana Kochanowskiego w Opolu: Szklana menażeria, reż. Jacek Poniedziałek
festiwale
Katarzyna Waligóra. „Jak to było?”
7. Międzynarodowy Festiwal Teatralny „Boska Komedia” w Krakowie
Ewa Fita. Święto performansu
19. Międzynarodowy Festiwal Konfrontacje Teatralne w Lublinie
Julia Lizurek. Re-wolucje?
Festiwal Nowego Teatru w Rzeszowie
zagranica
Piotr Olkusz. Fikcyjna podróż na drugą stronę życia
Vanishing Point: Wnętrza, reż. Matthew Lenton
Tomasz Kowalski. Dom w połowie ulicy
Markus Öhrn, Nya Rampen i Institutet: Bis zum Tod, reż. Markus Öhrn
taniec
Julia Hoczyk. Przedmiot, ciało, obiekt
13. Międzynarodowy Festiwal Tańca Współczesnego Ciało/Umysł w Warszawie
teatr w książkach
Tadeusz Kornaś. Diabelsko-anielska adwokatura
Ludwik Flaszen, Grotowski & Company. Źródła i wariacje, Wrocław 2014
Dobrochna Ratajczakowa. Performer (nie do końca) stwarza teatr
Mirosław Kocur, Źródła teatru, Wrocław 2013
Jarosław Wójtowicz. Sen, opowieść, doświadczenie...
Jerzy Grzegorzewski, Improwizacje. Scenariusze autorskie 1994-2005, Warszawa 2014