Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Didaskalia 125 (2015)

Z Katalog.Czasopism.pl

Przejdź do Didaskalia lub Spisy treści 2015


okładka numeru 125 (2015)

joanna jopek

Joanna Jopek. Rewolucje versus partycypacje. Strategie partycypacyjne i taktyki performatywne w programie Wielkopolska: Rewolucje

Joanna Jopek. Widz wywłaszczony. Subwersywne gry z biernością odbiorcy w teatrze Krzysztofa Garbaczewskiego

Joanna Jopek. Fabryka realnego. Medium filmowe i telewizyjne w teatrze Krzysztofa Garbaczewskiego

cecko

Karolina Wycisk. Mów/move. Od neolingwizmu w poezji do nowego języka w dramacie

mieszczanie

Ewa Guderian-Czaplińska. My? Mieszczanie?

„My, mieszczanie”; Centrum Kultury Zamek w Poznaniu we współpracy z Komuną//Warszawa

inna kontrkultura

Marcin Kościelniak. Egoiści. Inna kontrkultura

Poza wspólną wiarą. Z Krystianem Lupą rozmawia Marcin Kościelniak

queer w los Angeles

Grzegorz Stępniak. „Hit ‘Em All Up!”

Queerowy performans z Los Angeles w walce o zmianę świata

castellucci

Marek Kędzierski. Jesień Castellucciego

Gdzie płoną obrazy… Z Romeo Castelluccim rozmawia Marek Kędzierski

Dorota Semenowicz. Eurydyka z kliniki w Vlezenbeek

Wiener Festwochen, Théâtre de la Monnaie w Brukseli: Orfeusz i Eurydyka, reż. Romeo Castellucci

Katarzyna Waligóra. no man’s land

Festiwal Ruhrtriennale: Le Sacre du Printemps, reż. Romeo Castellucci

antygona

Freddie Rokem. Granice logiki: Antygona w interpretacji Heideggera i Brechta

Mateusz Borowski, Małgorzata Sugiera. Struktury i sieci: od Antygony do ANT

repertuar

Agata Łuksza. Ale co to znaczy Czarny?

Teatr Polski w Bydgoszczy: Murzyni, reż. Iga Gańczarczyk

Beata Guczalska. Stand-up dla znerwicowanej klasy średniej

Stary Teatr w Krakowie: nie-boska komedia. WSZYSTKO POWIEM BOGU!, reż. Monika Strzępka

Paweł Schreiber. Stygmaty Elfriede Jelinek

Teatr Polski we Wrocławiu: Podróż zimowa, reż. Paweł Miśkiewicz

Natalia Brajner. „Ruino trwaj, jesteś piękna”

Teatr Polski im. Hieronima Konieczki w Bydgoszczy: Detroit. Historia ręki, reż. Wiktor Rubin

Monika Kwaśniewska. Jestem ruderą, pustostanem

Aleksandra Haduła. Wspomnienia z gwiezdnego pyłu

Teatr Śląski im. Stanisława Wyspiańskiego w Katowicach: Morfina, reż. Ewelina Marciniak

Natalia Jakubowa. Rytuały pamięci

neTTheatre – Centrum Kultury Lublin: The Hideout/Kryjówka, reż. Paweł Passini

Mateusz Chaberski. Usypiające piękno papieża Leara

Stary Teatr w Krakowie: Król Lear, reż. Jan Klata

Katarzyna Niedurny. Niedopięta sukienka Margot

Teatr Polski w Bielsku-Białej: Królowa Margot. Wojna skończy się kiedyś, reż. Wojciech Faruga

Natalia Brajner. Poniedziałkowa menażeria

Teatr im. Jana Kochanowskiego w Opolu: Szklana menażeria, reż. Jacek Poniedziałek

festiwale

Katarzyna Waligóra. „Jak to było?”

7. Międzynarodowy Festiwal Teatralny „Boska Komedia” w Krakowie

Ewa Fita. Święto performansu

19. Międzynarodowy Festiwal Konfrontacje Teatralne w Lublinie

Julia Lizurek. Re-wolucje?

Festiwal Nowego Teatru w Rzeszowie

zagranica

Piotr Olkusz. Fikcyjna podróż na drugą stronę życia

Vanishing Point: Wnętrza, reż. Matthew Lenton

Tomasz Kowalski. Dom w połowie ulicy

Markus Öhrn, Nya Rampen i Institutet: Bis zum Tod, reż. Markus Öhrn

taniec

Julia Hoczyk. Przedmiot, ciało, obiekt

13. Międzynarodowy Festiwal Tańca Współczesnego Ciało/Umysł w Warszawie

teatr w książkach

Tadeusz Kornaś. Diabelsko-anielska adwokatura

Ludwik Flaszen, Grotowski & Company. Źródła i wariacje, Wrocław 2014

Dobrochna Ratajczakowa. Performer (nie do końca) stwarza teatr

Mirosław Kocur, Źródła teatru, Wrocław 2013

Jarosław Wójtowicz. Sen, opowieść, doświadczenie...

Jerzy Grzegorzewski, Improwizacje. Scenariusze autorskie 1994-2005, Warszawa 2014