Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Didaskalia 67-68 (2005)

Z Katalog.Czasopism.pl

Przejdź do Didaskalia lub Spisy treści 2005


okładka numeru 67-68 (2005)


Elżbieta Morawiec
mistrz światła i wizji

Rafał Węgrzyniak
„snuję plany, patrzę przed siebie...” początki teatru grzegorzewskiego

klocki grzegorzewskiego
Ze Stanisławem Radwanem rozmawia Agnieszka Olczyk

Jerzy Trela
przerwa na olśnienie

Joanna Walaszek
„giacomo joyce”. teatralne epifanie

Agnieszka Fryz-Więcek
rzucony kamień
Stary Teatr w Krakowie: Zaratustra według Friedricha Nietzschego i Einara Schleefa, reż. Krystian Lupa

Krzysztof Zajas
nadczłowiek w teatrze

Thomas Irmer
upadły orzeł. o trylogii einara schleefa „nietzsche”

Piotr Piber
bo przecież nie chodzi o sztukę

prawda jest pięknem
Z Pawłem Althamerem rozmawia Piotr Piber

Joanna Targoń
macbeth the movie
TR Warszawa: William Szekspir 2007: Macbeth, reż. Jarzyna

Anna R. Burzyńska
zakazany owoc
Wrocławski Teatr Współczesny. Wrocławski Teatr Pantomimy: Anthony Burgess Nakręcana pomarańcza, reż. Jan Klata

Łukasz Ziomek
fajno fajn i git

Agnieszka Marszałek
weselny kondukt
Teatr Powszechny im. Zygmunta Hübnera w Warszawie: Eugène Labich Słomkowy kapelusz, reż. Piotr Cieplak

Agnieszka Olczyk
ludzie (i biesy) w czasach zarazy
Teatr im. Stefana Jaracza w Łodzi: Albert Camus Dżuma, reż. Marek Fiedor; Teatr Polski w Poznaniu: Fiodor Dostojewski Biesy, reż. Marek Fiedor

Ewa Guderian-Czaplińska
„dziwaczny syn chaosu”
Teatr Nowy w Poznaniu: Johann Wolfgang Goethe Faust, reż. Janusz Wiśniewski

Olga Katafiasz
kilka pięknych obrazów
Teatr im. Wojciecha Bogusławskiego w Kaliszu: Georg Büchner Woyzeck, reż. Maja Kleczewska

plusy minusy
Anna R. Burzyńska, Dorota Jarząbek, Agnieszka Marszałek, Hubert Michalak

sonda: co widzieli państwo ostatnio w teatrze?
Tadeusz Bradecki, Jacek St. Buras, Artur „Baron” Więcek, Janusz Wiśniewski

Małgorzata Dziewulska
za duże buty. cześć l
re_wizje romantyzm, Stary Teatr w Krakowie

Tadeusz Kornaś
powrót romantycznego paradygmatu

sonda: romantyzm teraz!
Michał Borczuch, Krzysztof Jaworski, Paweł Passini, Bogna Podbielska, Michał Zadara

Dariusz Kosiński
oblężony zamek, wędrowna ojczyzna
Sesja Międzynarodowej Szkoły Antropologii Teatru: Wrocław – Krzyżowa

Małgorzata Jabłońska
natarcie ze wschodu
Festiwal „Eastern Line”, Wrocław

Georges Banu
czterdzieści lat odin i przypowieść o piasku

Claudia Tatinge Nascimento
obserwacja w toku
Workcenter of Jerzy Grotowski and Thomas Richards
w Pontederze, Dies Irae: My Preposterous Theatrum Interioris Show, reż. Mario Biagini, Thomas Richard

Dariusz Kosiński
po premierze

Virginie Magnat
wykłady grotowskiego w collège de france. część III

Katarzyna Fazan
dojmujący teatr dystansu
Międzynarodowy Festiwal Teatralny Kontakt, Toruń

Dorota Jarząbek
z gombrowiczem na ustach
XXX Opolskie Konfrontacje Teatralne Klasyka Polska

Tomasz Kireńczuk
jasne punkty kontrapunktu
XV Ogólnopolski Przegląd Teatrów Małych Form Kontrapunkt, Szczecin

Hubert Michalak
festiwal kontra festiwalom
45. Kaliskie Spotkania Teatralne. Festiwal Sztuki Aktorskiej

Łukasz Grabuś
trzy odsłony na trzydziestolecie
XXX Krakowskie Reminiscencje Teatralne

Adam Majewski
szybko po miejsku
Teatr Współczesny w Gdańsku – Szybki Teatr Miejski: Padnij (Żony polskich żołnierzy w Iraku), materiały i tekst: Paweł Demirski, Andrzej Mańkowski, reż. Piotr Waligórski; Nasi (Neonaziści), tekst Joanna Sztukator, reż. Anna
Trojanowska: Przebitka (Gra aborcyjna), materiały i tekst Izabella Wąsińska, reż. Agnieszka Olsten; Kobiety zza wschodniej, materiały dokumentalne i filmowe Marcin Koszałka, reż. Magdalena Vega Ostrokólska; Anna Łojewska
Pamiętnik z dekady bezdomności, reż. Paweł Demirski

nowe środki komunikacji
Z Pawłem Demirskim rozmawia Adam Majewski

Natalia Jakubowa
Witkacy postacią, tymbeusz autorem (i na odwrót)

Katarzyna Osińska
dawida borowskiego sztuka transformacji

ważna jest rozmowa
Z Dawidem Borowskim rozmawiają Marina Dawydowa i Katarzyna Osińska

daniel cichy
wariacja na temat miłości
Staatsopef Berlin. Akademie für Alte Musik Berlin: Henry Purcell Dido and Aeneas, reż. Sasha Waltz

Koryna Osuch
taniec bogów

Magdalena Podsiadły
przypadki dramatopisarza w afryce

gdzie indziej to tutaj
Z Leonardem Yakanou rozmawia Magdalena Podsiadły

Zuzanna Głowacka
w rytmach afryki
Konferencja „Ciało ludzkie – znak uniwersalny” ll Festiwal Antropologii Tańca, Kraków

Jean-Pierre Sarrazac
kryzys dramatu

Dariusz Kosiński
na jedną chwilę – za chwilę przepada
Peter Brook, Ruchomy punkt

Diana Poskuta-Włodek
reflektorem w teatralną kałużę
Ewa Guderian-Czaplińska, Arkadia teatralna. Poznańskie teatry dramatyczne 1919-1939

Katarzyna Bester
butô niczyje
Sondra Fraleigh, Tańcząc w stronę mroku

noty o książkach, listy, sprostowania

polemiki
Maria Napiontkowa i Joanna Krakowska, Diana Poskuta-Włodek