Didaskalia 69 (2005)
Z Katalog.Czasopism.pl
Przejdź do Didaskalia lub Spisy treści 2005
dialog
Olga Katafiasz
długie życie w czarnym kraju
Międzynarodowy Festiwal Teatralny Dialog – Wrocław
Maria Prussak
porozrywany dialog
Het Toneelhuis w Antwerpii: Wujaszek Wania według Antoniego Czechowa, reż. Luk Perceval
Bartosz Frąckowiak
inny jako produkt
Deutsches Schauspielhaus w Hamburgu: William Szekspir Otello, reż. Stefan Pucher
Dariusz Kosiński
życie według hermanisa
Jaunais Rīgās Teātris w Rydze: By Gorki według Na dnie Maksyma Gorkiego; Long life, reż. Alvis Hermanis
auto da fé
Anna R. Burzyńska
strach przed dotknięciem
Stary Teatr w Krakowie: Elias Canetti Auto da fé, reż. Paweł Miśkiewicz
człowiek biblioteka
Z Janem Peszkiem rozmawia Agnieszka Fryz-Więcek
performance
Łukasz Guzek
przez performance do sztuki
performerzy
Ze Zbigniewem Warpechowskim, Janem Świdzińskim, Jerzym Beresiem, Jerzym Bałdygą, Arturem Tajberem, Grupą Sędzia Główny i Oskarem Dawickim rozmawia Julia Kluzowicz
repertuar
Maria Prussak
dlaczego umarł joas?
Teatr im. Juliusza Osterwy: Stanisław Wyspiański Sędziowie, reż. Anna Augustynowicz
Elżbieta Mikiciuk
ucieczka z życia
Teatr Wybrzeże w Gdańsku: Stanisław Wyspiański Wesele, reż. Rudolf Zioło
Joanna Walaszek
miłość, niemiłość?
TR Warszawa: Benvolio i Rozalina, reż. Redbad Klynstra;
III Festiwal Sacrum i Profanum: Romeo i Julia, reż. Maciej Sobociński
Waldemar Wasztyl
histeryczny atak śmiechu
Teatr Dramatyczny w Warszawie: Ödön Von Horváth Wiara, nadzieja, miłość. Mały taniec śmierci w pięciu obrazach, reż. Grażyna Kania
krum
Joanna Walaszek
krum, sim, prospero
po awiniońskiej premierze
plusy i minusy
Anna R. Burzyńska, Łukasz Grabuś, Olga Katafiasz, Agnieszka Olczyk
sonda: co widzieli państwo ostatnio w teatrze?
Eryk Lubos, Michał Majnicz, Agnieszka Olsten, Judyta Paradzińska, Wojciech Plewiński, Miłogost Reczek
re-wizje
Małgorzata Dziewulska
romantyzm trzeźwego wieku (za duże buty. część II)
opera
Joanna Targoń
jeden nutki, drugi fiutki
Teatr Wielki w Poznaniu: Wolfgang Amadeusz Mozart, Cosi fan tutte, reż. Jarzyna
Daniel Cichy
martwe miasto, odnaleziony kompozytor
Erich Wolfgang Korngold Die tote Stadt, kier. muzyczne Ingo Metzmacher, reż. Willy Decker
zagranica
porozmawiajmy o „peer gyncie” wilsona
rozmowa Piotra Cieślaka z Agnieszką Glińską
Det Norske Teatret w Oslo: Henryk Ibsen Peer Gynt, reż. i scen. Robert Wilson
Magdalena Szpak
potrzeba dystansu
Ensemble Modern, Deutscher Kammerchor: Heiner Goebbels Landschaft mit entferten Verwandten, reż. Heiner Goebbels
Monika Samsel
rytuały śmierci
Kungliga Dramatiska Teatret w Sztokholmie: Harry Martinson Trzy noże z Wei, reż. Steffan Waldemar Holm: Samuel Beckett
Noc i sny, reż. Katie Mitchell
inny teatr
Weronika Szczawińska
historia ciałami pisana
Studium Teatralne w Warszawie: William Szekspir Hamlet,
reż. Piotr Borowski
Dariusz Kosiński
prawa i lewa strona kobierca
Teatr Pieśń Kozła: Lacrimosa, reż. Grzegorz Bral
Joanna Wichowska
(nie) wystarczy być
Festiwal Wioska Teatralna, Teatr „Węgajty” / Projekt Terenowy
Magdalena Bartnik
mięso ludzkie
XI Festiwal Teatralny A Part
japonia
Jan Michalik
hanako w krakowie
Jerzy Żuławski
przed wizytą japońskich aktorów
Estera Żeromska
odczuwać nō
taniec
Bartosz Frąckowiak
myśleć tańcem, tańczyć myśli
nie umiem tańczyć
Z Jérôme Belem rozmawia Joanna Warsza
festiwale
Dorota Jarząbek
muzyczna geografia
VI Festiwal Tańców Dworskich Cracovia Danza
Monika Muskała
opakowanie zbędne
Wiener Festwochen
Tadeusz Kornaś
pieśni syren
Lietuvos Sirenos
Agnieszka Marszałek
nudno nie było
Międzynarodowy Festiwal Teatralny Divadelná Nitra
Katarzyna Fazan
zakorzenieni gdzie indziej
Międzynarodowy Festiwal Teatralny w Pilznie
Olga Katafiasz
grzecznie
6. Międzynarodowy Festiwal Działań Teatralnych i Plastycznych Zdarzenia w Tczewie
teatr telewizji
Marta Kurowska
szukając klucza
Teatr Telewizji: Sofokles Antygona, reż. Andrzej Seweryn
teatr w książkach
Jakub Momro
na powierzchni
Echa, repliki, fantazmaty. Antologia nowego dramatu polskiego, red. Małgorzata Sugiera, Anna Wierzchowska-Woźniak
noty o książkach