Didaskalia 70 (2005)
Z Katalog.Czasopism.pl
Przejdź do Didaskalia lub Spisy treści 2005
kosmos
Beata Guczalska
znaki chaosu czy sensu?
Teatr Narodowy w Warszawie: Witold Gombrowicz Kosmos,
reż. Jerzy Jarocki
zrodzeni z chaosu
z Oskarem Hamerskim rozmawia Anna R. Burzyńska
kantor
trzy minuty, by się zakochać
z Lukiem Percevalem rozmawia Krzysztof Zajas
bazart
Agnieszka Marszałek
sensy i nonsensy
baz@rt.de/ch w Krakowie
Łukasz Grabuś
teatr, który oślepia
Schaubühne am Lehniner Platz w Berlinie: Andromacha według Jeana Racine&039;a, reż. Luk Perceval
Łukasz Ziomek
niebezpieczny eksperyment: idioci
Schauspielhausfrankfurt: Idioci według Larsa von Triera,
reż. Andreas Kriegenburg
Olga Katafiasz
tylko to życie
Schauspielchaus Zurich: Podróż Liny Bögli na podstawie tekstów Liny Bögli, reż. Christoph Marthaler
marthaler
Joanna Targoń
wywoływanie dybuków
Wiener Festwochen: Ostrzeżenie przed przyszłością,
reż. Christoph Marthaler
Dariusz Kosiński
najpierw wy z lekkimi duchy...
sonda
Maja Kleczewska, Piotr Kruszczyński, Małgorzata Sugiera
performance
Tomasz Kireńczuk
nie dla psa kiełbasa, czyli postmodernistyczne fantazmaty...
Teatro Palladium w Rzymie: Teatr dla psów, projekt multimedialny Katarzyny Kozyry
Marcin Zawada
hello. excuse me, can you tell me where we are?
Tramway Theatre w Glasgow: The End of the Moon Laurie Andersen
art brut performance
z Aleksandrem Jackowskim rozmawia Tadeusz Kornaś
repertuar
Marcin Kościelniak
ewolucja w teatrze
Teatr Dramatyczny w Warszawie: Kobieta z morza Susan Sontag według Henryka Ibsena, reż. Robert Wilson
bob przyjdzie i wyrówna
z Danutą Stenką rozmawia Marcin Kościelniak
Monika Żółkoś
klata kontra słowacki
Teatr Wybrzeże w Gdańsku: Fanta$y według Juliusza Słowackiego, reż. Jan Klata
Anna Herbut
alfabet emocji
Teatr im. Jana Kochanowskiego w Opolu: Ifigenia w Aulidzie według Eurypidesa, reż. Paweł Passini
Dorota Jarząbek
jedna wielka blizna
Stary Teatr w Krakowie: Juliusz Słowacki Ksiądz Marek, reż. Michał Zadara
bo nie ma miejsca na miłość...
z Barbarą Wysocką rozmawia Marta Kurowska
Anna R. Burzyńska
pierwszy krok w chmurach
Stary Teatr w Krakowie: Ósmy dzień tygodnia według Marka Hłaski, reż. Armin Petras
Marta Uszyńska
list od papkina
Teatr Polski w Poznaniu: Aleksander Fredro Zemsta, reż. Piotr Cieplak
Agnieszka Olczyk
hamsun à la Witkacy
Teatr im. Stanisława Ignacego Witkiewicza w Zakopanem: Tangen według Knuta Hamsuna, reż. Łukasz Witt-Michałowski
Joanna Targoń
szczęka z formatu
Teatr Muzyczny Roma w Warszawie: Taniec wampirów,
reż. Cornelius Balthus
sonda: co Państwo widzieli ostatnio w teatrze
Anna Augustynowicz, Anna Dymna, Barbara Hanicka, Zbigniew
W. Kaleta
plusy i minusy
Anna Herbut, Marta Keil, Marcin Kościelniak, Agnieszka Marszałek
przekłady
Erika Fischer-Lichte
rzeczywistość i fikcja we współczesnym teatrze
zagranica
Dirk Pilz
f. c. biberkopf
Palast der Republik w Berlinie: Berlin Alexanderplatz, reż. Frank Castorf
w betonie republiki
z Frankiem Castorfem rozmawia Thomas Irmer
Thomas Irmer
jubileusz bez fety
Rok Schillerowski w Niemczech
Mateusz Borowski, Małgorzata Sugiera
maszyna do produkcji efektów. teatr michaela thalheimera
festiwale
Anna Herbut
skąd przychodzimy, kim jesteśmy...
Brave Festival. Magia Głosu – Wrocław
grotowski
Virginie Magnat
wykłady grotowskiego w collège de france (część 4)
biografie
Katarzyna Osińska
lew dodin i jego dom (część 2)
teatr telewizji
Katarzyna Taras
chciałabym, żeby byli zbawieni
Teatr Telewizji: Marzena Broda Skaza, reż. Marcin Wrona
teatr w książkach
Dariusz Kosiński
budowanie porębian
Zbigniew Osiński Nazywał nas bratnim teatrem
Magdalena Popiel
Wyspiański czytany od nowa
Maria Prussak Wyspiański w labiryncie teatru
Marcin Pieszczyk
skandal ciała, skandal teatru
Mateusz Kanabrodzki Kapłan i fryzjer
noty o książkach