Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Didaskalia 70 (2005)

Z Katalog.Czasopism.pl

Przejdź do Didaskalia lub Spisy treści 2005


okładka numeru 70 (2005)


kosmos

Beata Guczalska
znaki chaosu czy sensu?
Teatr Narodowy w Warszawie: Witold Gombrowicz Kosmos,
reż. Jerzy Jarocki

zrodzeni z chaosu
z Oskarem Hamerskim rozmawia Anna R. Burzyńska

kantor

trzy minuty, by się zakochać
z Lukiem Percevalem rozmawia Krzysztof Zajas

bazart

Agnieszka Marszałek
sensy i nonsensy
baz@rt.de/ch w Krakowie

Łukasz Grabuś
teatr, który oślepia
Schaubühne am Lehniner Platz w Berlinie: Andromacha według Jeana Racine&039;a, reż. Luk Perceval

Łukasz Ziomek
niebezpieczny eksperyment: idioci
Schauspielhausfrankfurt: Idioci według Larsa von Triera,
reż. Andreas Kriegenburg

Olga Katafiasz
tylko to życie
Schauspielchaus Zurich: Podróż Liny Bögli na podstawie tekstów Liny Bögli, reż. Christoph Marthaler

marthaler

Joanna Targoń
wywoływanie dybuków
Wiener Festwochen: Ostrzeżenie przed przyszłością,
reż. Christoph Marthaler

Dariusz Kosiński
najpierw wy z lekkimi duchy...

sonda
Maja Kleczewska, Piotr Kruszczyński, Małgorzata Sugiera

performance

Tomasz Kireńczuk
nie dla psa kiełbasa, czyli postmodernistyczne fantazmaty...
Teatro Palladium w Rzymie: Teatr dla psów, projekt multimedialny Katarzyny Kozyry

Marcin Zawada
hello. excuse me, can you tell me where we are?
Tramway Theatre w Glasgow: The End of the Moon Laurie Andersen

art brut performance
z Aleksandrem Jackowskim rozmawia Tadeusz Kornaś

repertuar

Marcin Kościelniak
ewolucja w teatrze
Teatr Dramatyczny w Warszawie: Kobieta z morza Susan Sontag według Henryka Ibsena, reż. Robert Wilson

bob przyjdzie i wyrówna
z Danutą Stenką rozmawia Marcin Kościelniak

Monika Żółkoś
klata kontra słowacki
Teatr Wybrzeże w Gdańsku: Fanta$y według Juliusza Słowackiego, reż. Jan Klata

Anna Herbut
alfabet emocji
Teatr im. Jana Kochanowskiego w Opolu: Ifigenia w Aulidzie według Eurypidesa, reż. Paweł Passini

Dorota Jarząbek
jedna wielka blizna
Stary Teatr w Krakowie: Juliusz Słowacki Ksiądz Marek, reż. Michał Zadara

bo nie ma miejsca na miłość...
z Barbarą Wysocką rozmawia Marta Kurowska

Anna R. Burzyńska
pierwszy krok w chmurach
Stary Teatr w Krakowie: Ósmy dzień tygodnia według Marka Hłaski, reż. Armin Petras

Marta Uszyńska
list od papkina
Teatr Polski w Poznaniu: Aleksander Fredro Zemsta, reż. Piotr Cieplak

Agnieszka Olczyk
hamsun à la Witkacy
Teatr im. Stanisława Ignacego Witkiewicza w Zakopanem: Tangen według Knuta Hamsuna, reż. Łukasz Witt-Michałowski

Joanna Targoń
szczęka z formatu
Teatr Muzyczny Roma w Warszawie: Taniec wampirów,
reż. Cornelius Balthus

sonda: co Państwo widzieli ostatnio w teatrze
Anna Augustynowicz, Anna Dymna, Barbara Hanicka, Zbigniew
W. Kaleta

plusy i minusy
Anna Herbut, Marta Keil, Marcin Kościelniak, Agnieszka Marszałek

przekłady

Erika Fischer-Lichte
rzeczywistość i fikcja we współczesnym teatrze

zagranica

Dirk Pilz
f. c. biberkopf
Palast der Republik w Berlinie: Berlin Alexanderplatz, reż. Frank Castorf

w betonie republiki
z Frankiem Castorfem rozmawia Thomas Irmer

Thomas Irmer
jubileusz bez fety
Rok Schillerowski w Niemczech

Mateusz Borowski, Małgorzata Sugiera
maszyna do produkcji efektów. teatr michaela thalheimera

festiwale

Anna Herbut
skąd przychodzimy, kim jesteśmy...
Brave Festival. Magia Głosu – Wrocław

grotowski

Virginie Magnat
wykłady grotowskiego w collège de france (część 4)

biografie

Katarzyna Osińska
lew dodin i jego dom (część 2)

teatr telewizji

Katarzyna Taras
chciałabym, żeby byli zbawieni
Teatr Telewizji: Marzena Broda Skaza, reż. Marcin Wrona

teatr w książkach

Dariusz Kosiński
budowanie porębian

Zbigniew Osiński Nazywał nas bratnim teatrem

Magdalena Popiel
Wyspiański czytany od nowa
Maria Prussak Wyspiański w labiryncie teatru

Marcin Pieszczyk
skandal ciała, skandal teatru
Mateusz Kanabrodzki Kapłan i fryzjer

noty o książkach