Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Didaskalia 72 (2006)

Z Katalog.Czasopism.pl

Przejdź do Didaskalia lub Spisy treści 2006


okładka numeru
72 (2006)


ronconi

Tomasz Kireńczuk
w poszukiwaniu identyfikacji
Teatro Stabile di Torino: Olimpiadi della Cultura Torino 2006, Premio Europa per il Teatro, Progetto domani (Projekt Jutro)

między możliwością a rezygnacją
z Luką Ronconim rozmawia Tomasz Kireńczuk

klasyka

nie tylko czcić i wzruszać ramionami
z Ewą Miodońską-Brookes rozmawia Dorota Jarząbek

Anna R. Burzyńska
algorytm
Stary Teatr w Krakowie: Jean Racine Fedra, reż. Michał Zadara

Łukasz Ziomek
rupieciarnia makbeta
Teatr Śląski im. Stanisława Wyspiańskiego w Katowicach: William Szekspir, Makbet, reż. Henryk Baranowski

Dariusz Kosiński
liberum veto
Teatr Polski w Warszawie: Juliusza Słowacki, Kordian, reż. Paweł Passini

nitsch

Jan Niedziela
papier milimetrowy Dionizosa

repertuar

Olga Katafiasz
nigdy nie rozmawiaj z nieznajomymi
Teatr Polski we Wrocławiu, Scena na Świebodzkim: Wszystkim Zygmuntom między oczy według powieści Mariusza Sieniewicza Czwarte niebo, reż. Marek Fiedor

Magdalena Hutny
modna masłowska
Teatr Studyjny w Łodzi: Dorota Masłowska Paw królowej, reż. Łukasz Kos; Teatr Ludowy w Krakowie, Scena pod Ratuszem: Dorota Masłowska Paw królowej, reż. Krzysztof Jaworski; Teatr Wytwórnia w Warszawie: Opera praska. Paw królowej według Doroty Masłowskiej, reż. Jacek Papis

mrok, duży mrok
z Dorotą Masłowską rozmawia Maryla Zielińska

Łukasz Grabuś
takie tam gadanie
Teatr im. Stefana Jaracza w Łodzi: Sen o jesieni według Jona Fossego, reż. Paweł Miśkiewicz

Agnieszka Olczyk
„Ja jestem wszystkim, lecz nie tym, co sądzisz”
Teatr Narodowy w Warszawie: Molier Tartuffe, reż. Jacques Lassalle

Agnieszka Fryz-Więcek
dlaczego diabeł płacze
Krakowski Teatr – Scena STU: Leszek Kołakowski Wielkie kazanie księdza Bernarda, reż. Krzysztof Jasiński

sonda: co Państwo widzieli ostatnio w teatrze?
Paweł Dunin-Wąsowicz, Jan Peszek, Anna Polony, Miłogost Reczek, Bartosz Zaczykiewicz

plusy i minusy
Anna R. Burzyńska, Tatsiana Karaliova, Olga Katafiasz, Marcin Kościelniak

sutil

Anna Bajor Ciciliati
brazylijski teatr pamięci

Guilherme Weber
kompania teatralna Sutil, pierwszych dziesięć lat

inny teatr

Claudia Tatinge Nascimento
rozważania kulturowego outsidera

Agnieszka Sosnowska
skandynawskie opowieści

Julia Hoczyk
dziewczyny, kobiety, staruszki
Yubiwa Hotel: Cukiereczki – dziewczęcy hardcore, reż. Shirotama Hitsujiya

Marta Keil
przetasowanie codzienności
Teatr Strefa Ciszy w Poznaniu: Kwatera, reż. Adam Ziajski

Magdalena Bartnik
zapusty w Węgajtach

opera

Joanna Targoń
niezdecydowanie
Teatr Wielki, Opera Narodowa w Warszawie: Giacomo Puccini
La Bohéme, reż. Mariusz Treliński

zagranica

Grzegorz Niziołek
kilka spojrzeń w lustro
Toneelgroep Amsterdam: Yukio Mishima Madame de Sade
reż. Krzysztof Warlikowski

Thomas Irmer
o, nadal trwaj i niech wybuchnie wszystko
Deutsches Theater w Berlinie: Johann Wolfgang von Goethe Faust, Część II tragedii, reż. Michael Thalheimer

Beata Guczalska
wyspa gorzkiego ładu
Schaubühne am Lehniner Platz w Berlinie: Fryderyk Schiller Maria Stuart, reż. Luk Perceval

Marcin Kościelniak
ucieczka z teatru
Festival Theaterformen, Braunschwih Hannover: René Pollesch Hallo Hotel...! reż. René Pollesch

Joanna Targoń
u pollescha jest zawsze wesoło

trzeba myśleć
z René Polleschem i Olafem Nicolai rozmawia Thomas Irmer

po amerykańskiej premierze
American Repertory Theatre w Bostonie: Antoni Czechow Trzy siostry, reż. Krystian Lupa

przekłady

Heiner Müller
szekspir różnica

mińsk

Tatsiana Karaliova
mińskie przestrzenie teatralne

festiwale

Tadeusz Kornaś
nieświęta rodzina
Ogólnopolski Festiwal Sztuki Reżyserskiej Interpretacje

Anna Berestecka
od fikcji do realności
Krakowskie Reminescencje Teatralne

Magdalena Stojowska
taniec na lodzie
Jaunais Rigas Teatris, Lód. Wspólne czytanie książki z pomocą wyobraźni w Rydze, reż. Alvis Hermanis

bajki

Izabella Pluta
bajka dla dorosłych
Maison des Arts et de la Culture André Malraux w Créteil (Paryż): Le Projet Andersen, koncepcja, reżyseria i interpretacja: Robert Lepage

alchemia spektaklu solo
z Robertem Lepagem rozmawia Izabella Pluta

Tadeusz Kornaś
smutek i piękno
Teatr Lalka w Warszawie: Oskar Wilde Urodziny infantki,
reż. Marcin Jarnuszkiewicz

Agnieszka Olczyk
dzieci robią operę
Teatr Współczesny we Wrocławiu: Benjamin Britten, Eric Crozier Mały kominiarczyk, czyli zróbmy operę, reż. Jerzy Bielunas

teatr telewizji

Agnieszka Marszałek
vox populi?
Teatr Telewizji: William Szekspir Juliusz Cezar, reż. Jan Englert

teatr w książkach

Marcin Pieszczyk
teatr eleganckiego pana

Palę Paryż i wyjeżdżam. Wywiady z Jerzym Grzegorzewskim,
red. Ewa Bułhak, Biblioteka miesięcznika „Teatr”, Świat Literacki

noty o książkach

konkurs „sztuka na granicy”
Gabriela Francuz, Anna Moryto