Didaskalia 82 (2007)
Z Katalog.Czasopism.pl
Przejdź do Didaskalia lub Spisy treści 2007
lulu
Marcin Kościelniak
piękne formy okrucieństwa
Stary Teatr w Krakowie: Frank Wedekind Lulu, reż. Michał Borczuch
lulu kocha bezgranicznie
Z Martą Ojrzyńską rozmawia Monika Kwaśniewska
Grzegorz Niziołek
w sierocińcu świata
wyspiański
Joanna Walaszek
wyspiański w żywych (a nie licznych) przedstawieniach
Festiwal „Wyspiański 2007”, Kraków
Aleksander Fiut
„nam nie zostawił wyspiański pomocy”. gombrowicz i miłosz o wyspiańskim
Grzegorz Niziołek
studium o laertesie
opera
Dorota Krzywicka-Kaindel
szczęście niespełnienia
Bayerische Staatsoper w Monachium: Piotr Czajkowski Oniegin, reż. Krzysztof Warlikowski
Agnieszka Sosnowska
metamorfozy medei
Grand Theatre w Luksemburgu: Medea, reż. Sasha Waltz
Paulina Sygulska
second movement: śmierć czy zmartwychwstanie opery?
The Second Movement Covent Garden: The Triple Bill: Jacques Offenbach Dwóch ślepców, Benjamin Fleischmann/Dymitr Szostakowicz Skrzypce Rothschilda, Bohuslav Martinu° Łzy noża, reż. Oliver Mears
repertuar
Monika Kwaśniewska
„a więc obserwuj, oceniaj i miej swoje zdanie / człowiekiem jesteś...”
TR Warszawa: Szewcy u bram na podstawie Szewców Stanisława Ignacego Witkiewicza, reż. Jan Klata
Olga Katafiasz
nuda, zgaga, dewena
Teatr Muzyczny Capitol we Wrocławiu: Witold Gombrowicz Operetka, reż. Michał Zadara
Beata Guczalska
współcześnie, obok tragedii
Stary Teatr w Krakowie: Stanisław Wyspiański Klątwa, reż. Barbara Wysocka; Sędziowie, reż. Maria Spiss
co państwo widzieli ostatnio w teatrze
Marcin Czarnik, Łukasz Czuj, Alicja Helman, Zygmunt Konieczny, Maciej Namysło
plusy i minusy
Anna R. Burzyńska, Anna Herbut, Joanna Jopek, Agata Wołek
bauhaus
Anna Nowicka
bauhausbühne: eksperyment teatralny
zagranica
Anna R. Burzyńska
nieobecność
Théâtre Vidy-Lausanne: Stifters dinge, reż. Heiner Goebbels; Berliner Ensemble: Bertold Brecht Opera za trzy grosze, reż. Robert Wilson
Thomas Irmer
czarno-biała krzyżówka
Goethe-Institut w São Paulo w koprodukcji z Serviço Social de Comercio São Paulo: Nelson Rodrigues Anjo negro, reż. Frank Castorf
Dorota Jarząbek
teatr przeżegnany
Teatr Aleksandryjski w Sankt Petersburgu: Antoni Czechow Mewa, reż. Krystian Lupa
dialog-wrocław
Iga Gańczarczyk
wiele hałasu po nic
Międzynarodowy Festiwal Teatralny Dialog-Wrocław
Beata Guczalska
europejski rachunek sumienia
NTGent: Pedro Calderón de la Barca Życie jest snem, reż. Johan Simons
Tomasz Kireńczuk
dekonstruktywistyczne alibi
Mabou Mines, Nowy Jork: Mabou Mines DOLLhouse na podstawie Domu lalki Henrika Ibsena, reż. Lee Breuer
Weronika Szczawińska
po premierze
paradżanow
Joanna Wojnicka
aszuch i radzieccy cenzorzy
Tadeusz Kornaś
śpiewaj! – umrzyj!
inny teatr
Katarzyna Dudek
tam, gdzie łokieć spotyka się z kosmosem
festiwale
Marta Keil
facelifting
Europejskie Spotkania Teatralne Bliscy Nieznajomi, Poznań
Iga Dzieciuchowicz
wyścig monodramów
Wrocławskie Spotkania Teatrów Jednego Aktora
kantor
Katarzyna Fazan
gry z komizmem w teatrze śmierci
grotowski
Zbigniew Osiński
moje spotkania z grotowskim. notatki z lat 1990-1994
teatr w książkach
Adela Karsznia
grotowski nie tylko dla początkujących
James Slowiak i Jairo Cuesta Jerzy Grotowski
Maryla Zielińska
„popocatepetl, popoca...”
Danuta Kuźnicka Obszary zwątpień i nadziei. Inscenizacje Jerzego Grzegorzewskiego 1966–2005;
Elżbieta Morawiec Jerzy Grotowski mistrz światła i wizji;
Zbigniew Taranienko Trzask pękających parawanów. Jerzy Grzegorzewski w Teatrze Studio;
Palę Paryż i wyjeżdżam. Wywiady z Jerzym Grzegorzewskim, red. Ewa Bułhak; „Notatnik Teatralny” 2006 nr 42
Małgorzata Ruda
myśleć za pomocą słów
Erwin Axer Kłopoty młodości kłopoty starości. Felietony teatralne; Z pamięci
noty o książkach