Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Didaskalia 97-98 (2010)

Z Katalog.Czasopism.pl

Przejdź do Didaskalia lub Spisy treści 2010


okładka numeru
97-98/2010

dj klata

druga strona singla
z Janem Klatą rozmawia Anna R. Burzyńska

Jan Klata
kanon

wina nigdy nie leży po stronie muzyki
z Maćkiem Prusakiem rozmawia Anna R. Burzyńska

Anna R. Burzyńska
„trylogia” w skali molowej


absolutna komedia

Alenka Zupančič
fizyka nieskończoności przeciwko metafizyce skończoności

tragedia pragnienia, komedia popędu
z Alenką Zupančič rozmawiają Kuba Mikurda i Jakub Momro

absolutna komedia
rozmawiają Kuba Mikurda, Jakub Momro i Małgorzata Sugiera

Jakub Momro
pusty śmiech


gotscheff

Heiner Müller
list do reżysera bułgarskiej prapremiery „filokteta”

na scenie teatru dramatycznego w sofii

Joachim Lux
gotscheff weterynarz

Anna R. Burzyńska
krajobraz z aktorami

Deutsches Theater w Berlinie: Sala nr 6, reż. Dimiter Gotscheff


odzyskana awangarda

odzyskana awangarda
z Łukaszem Rondudą rozmawia Karol Sienkiewicz


wyjście z obrazu
z Krzysztofem Zarębskim rozmawia Marcin Kościelniak


Marcin Kościelniak
kobiety w sztuce polskiej


szekspir

Stephen Greenblatt
fikcja i frykcja

Żelisław Żelisławski
dość; nie tak słodko już to brzmi, jak brzmiało

Teatr im. J. Kochanowskiego w Opolu: Co chcecie albo Wieczór Trzech Króli, reż. Michał Borczuch

Beata Guczalska
oberon, czyli reżyser

Teatr Polski we Wrocławiu: Sen nocy letniej, reż. Monika Pęcikiewicz


repertuar

Joanna Wichowska
polowanie na suki

Teatr im. J. Kochanowskiego w Opolu: W małym dworku, reż. Iga Gańczarczyk

Maryla Zielińska
spazmy

Teatr Dramatyczny w Warszawie: Madame Bovary, reż. Radosław Rychcik

Monika Zółkoś
publiczność obmacana

Teatr Wybrzeże w Gdańsku: Orgia, reż. Wiktor Rubin

Wanda Świątkowska
ciężar anioła

Teatr ZAR we Wrocławiu: Anhelli. Wołanie, reż. Jarosław Fret

Dorota Semenowicz
lampa tak ciemno się pali

Instytut Teatralny w Warszawie: „Słowa’cki. Dramaty wszystkie”


opera

Magdalena Gałkowska
pomiędzy

Teatr Wielki – Opera Narodowa w Warszawie: Elektra, reż. Willy Decker

Piotr Olkusz
gabinet doktora janáčka

Teatr Wielki – Opera Narodowa w Warszawie: Katia Kabanowa, reż. David Alden


zagranica

Joanna Biernacka
nierozstrzygnięta rozgrywka

Teatr de la Abadía w Madrycie: Końcówka, reż. Krystian Lupa

„końcówka” krystiana lupy w recenzjach hiszpańskich

Łukasz Grabuś
rozbić się o ścianę języka

The Ontological-Hysterical Theatre / The Public Theatre w Nowym Jorku: The Idiot Savant,reż. Richard Foreman


festiwale

Jarosław Wójtowicz
osobno we wspólnej europie

XLV Przegląd Teatrów Małych Form Kontrapunkt w Szczecinie

Olga Katafiasz
własne i cudze historie

35. Krakowskie Reminiscencje Teatralne

Julia Hoczyk
ciało-palenie

V Festiwal Wiosny w Poznaniu


orient

Justyna Rodzińska-Nair
kalarippajattu


carmen

Anna Bajor-Ciciliati
owocowa dama. portret z bananem w tle


teatr w książkach

Tadeusz Kornaś
hamlet i mistyka

Lucyna Muszyńska
Reduta jako mistyczne zwierciadło świata

Wanda Świątkowska
Książę. Hamlet Juliusza Osterwy