Fragile 2 (24) 2014
Z Katalog.Czasopism.pl
Przejdź do Fragile lub Spisy treści 2014
ZNIKANIE/UTRWALANIE
Literatura
Powszechna ulotność. Haiku i haiga jako formy transkulturowe – Ewa Łukaszyk
„Wiersz nie jest napisany, dopóki go nie przeczytasz”. O wydarzeniowym charakterze poezji slamowej – Agata Kołodziej
Działanie/dokument/tekst. Sygnalistyczna poezja gestualna Miroljuba Todorovicia – Jakub Kornhauser*
Pomiędzy papierem, płótnem i nowymi mediami. Z Judy Malloy – pionierką sztuki internetowej oraz literatury hipertekstowej – rozmawiała Urszula Pawlicka
Sztuka
Poza cyfrowy niebyt. Strategie utrwalania sztuki Internetu – Ewa Wójtowicz*
Podejrzane powietrze – zapachy w przestrzeni wystawienniczej – Marta Lisok*
Dokumentacja – reprodukcja – reprezentacja – partytura – Artur Tajber*
Mokre i suche pamięci – Antoni Porczak*
Continuum Jarosława Kozłowskiego. Sprawa życia i śmierci – Marcin Polak*
Re-enactment jako metoda artystyczna i konserwatorska – Małgorzata Kaźmierczak*
Co znika, a co zostaje. Rola protokołu konserwatorskiego w kolekcji sztuki – Kinga Olesiejuk*
Jak mgnienie. Jerzy Olek rozmawia z Janem Berdyszakiem
Obecność medialna. Eksploracje artystyczne i duchowe Andrzeja Różyckiego – Karol Jóźwiak*
Z perspektywy wykonawcy. These Associations Tino Sehgala – Jakub Wydrzyński*
Muzyka
„Tu i teraz”, czy również „później”? Nagrania koncertowe – ankieta „Fragile”. Odpowiadają: Michał Libera, Piotr Matwiejczuk, Jacek Hawryluk, Mariusz Gradowski, Ewa Szczecińska, Michał Górczyński, Monika Okrój, Tomasz Chołoniewski, Michał Fundowicz, Dariusz Brzostek. Ankietę przeprowadził: Tomasz Gregorczyk
Formy – naturalna multimedialność (16): Zabawy z niewidzialnym – Michał Górczyński
Film
Film – znikanie – interpretacja – Rafał Koschany
Znikające kino. O ulotności filmowego medium – Miłosz Stelmach
Zniknąć, by zostać odszukanym? Szukając Vivian Maier i problemy z wielkimi artystkami
oraz kanonem sztuki – Grzegorz Stępniak
Antropologia
Języki, które giną, języki, których nie ma – Przemysław Piekarski*
Zapisać ulotne – o indiańskiej tradycji ustnej w interpretacjach antropologicznych i archeologicznych – Radosław Palonka