Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Fragile 4 (18) 2012

Z Katalog.Czasopism.pl

Przejdź do Fragile lub Spisy treści 2012


okładka numeru
4 (18) 2012

List od Redakcji

Kiedy zaczyna się starość – Piotr Szukalski

Druga młodość starości – Beniamin Bukowski

Literatura

Starość nasza powszednia. O przymiotach starości w polskiej prozie najnowszej – Anna Figa

Śpij, moja Julio spokojnie; i ty, stary Wertherze. Jerzego Nasierowskiego subwersje mitów – Piotr Sobolczyk

Gombrowicz dzieckiem czy starcem podszyty? Pomiędzy niedojrzałością a dojrzałością – Natalia Mrozkowiak-​Nastrożna

„Dzieci skruszonej starości” a (pop)kulturowa rzeczywistość. Wizja starości w listach do „Drogiej pani Schubert” Ewy Lipskiej – Barbara Englender

Konieczne serio człowieka niemłodego. Nim zapadnie noc Michaela Cunninghama – Wit Pietrzak

Poetyckość obrazów i obrazowość poezji Joanny Bąk – Michał Bryda

Sztuka

Zmarszczki miasta – Patrycja Cembrzyńska

Niczyje historie – Marta Lisok

Rytualne mikronarracje fotograficzne. Miejsce fotografii w rytuałach rodzinnych – Anna Szołtysek-​Grzesikiewicz

Stara, zła i obrzydliwa. O toposie vetuli – Agata Stronciwilk

Artvertising – Wojciech Panasiuk

Muzyka

Znikanie. (Po)głosy starości – Dariusz Brzostek

Formy – naturalna multimedialność (10). W oczekiwaniu na ostateczną pauzę – Michał Górczyński

Wizja świata i sztuki Johna Cage’a. Spojrzenie na Overpopulation and Art w stulecie urodzin artysty – Bogusław Tondera

The End? Unsoud 2012 – Piotr Tkacz

Teatr

Z(re)miksować starych mistrzów – Karolina Wycisk

Menopauzowy blues: gender, wiek i starzenie się w performansie Peggy Shaw Menopausal Gentleman – Grzegorz Stępniak

Starość – radość! Starość jako przestrzeń radykalnego otwarcia na przykładzie kabaretu Kiki & Herb – Agnieszka Marek

Film

Oblicza starej damy – Piotr Czerkawski

Mów mi „Mistrzu”, czyli starość użytkowa – Ludwika Mastalerz

Czy kino boi się starych lesbijek? O uniwersalności podwójnego wykluczenia – Magdalena Urbańska

Ostatni kowboj – Miłosz Stelmach

Antropologia

Śpiewające wdowy – Przemysław Piekarski

Partia szachów z białym zającem w tle – Maria Magdalena Grzesiak