Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Ha!art 32 (3/2010)

Z Katalog.Czasopism.pl

Przejdź do Ha!art lub Spisy treści 2010


okładka numeru
32 (3/2010)

Shuty - Baton

Piotr Marecki - „Zwrot literacki” w kinematografii polskiej

Co robić? - ankieta
Paweł Dunin-Wąsowicz, Jakub Winiarski, Anna Marchewka, Jarosław Lipszyc, Marta Syrwid, Piotr Macierzyński, Mariusz Pisarski, Adam Bolewski, Agnieszka Wiśniewska, Tadeusz Lubelski, Juliusz Strachota, Krzysztof Tomasik, Marta Dzido, Joanna Pawluśkiewicz, Zbigniew Masternak, Michał Tabaczyński, Grzegorz Wysocki, Marcin Wilk,Łukasz M. Maciejewski, Jaś Kapela, Joanna Ostrowska, Kamil Śmiałkowski, Łukasz Saturczak, Grzegorz Jankowicz, Jan Krasnowolski, Darek Foks, Eliza Szybowicz, Bernadetta Darska, Maciej Pisuk, Marta Sztanka, Tomasz Piątek, Agnieszka Jakimiak, Jerzy Franczak, Błażej Warkocki, Joanna Orska, Jakub Majmurek, Wojciech Rusinek, Jakub Momro, Jarosław Pietrzak, Łukasz Orbitowski, Sylwia Chutnik, Inga Iwasiów, Maciej Parowski, Anka Sasnal, Przemysław Czapliński, Bożena Keff

Bagno behawioralne - O projekcie Sąsiadów Grzegorza Królikiewicza według prozy Adriana Markowskiego

Grzegorz Królikiewicz - fragment Sąsiadów

Barański - Buczkowski - Zadura - Różewicz - Malicki

Żuławski-Żeromski - Andrzej Żuławski o adaptacji Dzienników Żeromskiego

Piotr Szulkin - Ucięta głowa czarownicy

Trzecie oko - rozmowa z pisarką Martą Syrwid i scenarzystką oraz reżyserką Grażyną Trelą o adaptacji powieści Zaplecze Marty Syrwid

Eryk Lubos - Jan Krasnowolski

Z męskiej perspektywy oglądamy polskie kino - rozmowa z Martą Dzido i reżyserem Grzegorzem Lipcem

Świat, który wyrwał się spod kontroli - rozmowa z Piotrem Kielarem

Bieguni i niepokój przepełniający ten tekst - rozmowa z Adamem Uryniakiem o adaptacji Zniknięcie według Olgi Tokarczuk

Michal Szczęśniak - Eksplikacja reżyserska scenariusza Lot Pana Arllo według powieści Świat Nura Alka Kościowa

Zbigniew Masternak - Czekając na Księstwo

Sensopis - rozmowa z Tomaszem Piątkiem

Krzysztof Śliwka - Hubert Klimko-Dobrzaniecki - Jak nie powstał film Graba

Dno w wydaniu rumuńskim - rozmowa z Małgorzatą Rejmer

Nie miałam poczucia, że strzelamy do jednej bramki - rozmowa z Hanną Samson

Gatunkowa kaskaderka - rozmowa z Krzysztofem T. Dąbrowskim

Sławek Shuty

Joanna Pawluśkiewicz

Kino gatunkowo się zapada - rozmowa z Łukaszem Orbitowskim

Pisarze i filmowcy, warsztaty w Białogórze, stolik pisarzy i filmowców na Chłodnej 25 - rozmowa z Katarzyna Klimkiewicz

Zawód: fotograf - Kuba Mikurda o biografii Wojciecha Bruszewskiego

Przeżyjmy to jeszcze raz - Marta Syrwid o filmie Polski Kwiecień inspirowanym powieścią Ojciec odchodzi Piotra Czerskiego

Kontrowersyjny debiut: O Matce i Ojczyźnie - Witold Mrozek o filmowej adaptacji utwory Utwór o Matce i Ojczyźnie Bożeny Keff w reżyserii Weroniki Szczawińskiej

Joanna Ostrowska - Stosunki polsko-niemieckie, czyli niebezpieczna adaptacja Rudolfa Mariana Pankowskiego

Oto dziś dzień krwi i spermy! - Janek Krasicki o adaptacji New Romantic Michała Zygmunta

Bajki blokowe, czyli Shuty według Götmzeiera - Mariusz Pisarski o filmowej adaptacji powieści hipertekstowej Blok Shutego

Ochrypły szept do ucha w ciemnościach - Stanisław Liguziński o filmowej adaptacji Zbrodni i … Jerzego Nasierowskiego

Hej, dziadku! - Kaja Klimek o filmowej adaptacji Zbrodni i … Jerzego Nasierowskiego

Miłość i śmierć w latrynie - Piotr Kletowski o długo wyczekiwanej adaptacji filmowej Lubiewa Michała Witkowskiego w reżyserii Luciano B.

Jarosław Pietrzak - Kino gejowskiego reakcjonizmu - polemika z Piotrem Kletowskim o filmowe Lubiewo

SZAMANKA - LITERACKO-FILMOWY PROJEKT SPEŁNIONY

Kaja Klimek - Na chodniku morze zdarzyć się wszystko - rzecz o Szamance Żuławskiego

Magdalena Nawisielksa - Szamanka według Żuławskiego, czyli nowy feminizm