Ha!art 32 (3/2010)
Z Katalog.Czasopism.pl
Przejdź do Ha!art lub Spisy treści 2010
Shuty - Baton
Piotr Marecki - „Zwrot literacki” w kinematografii polskiej
Co robić? - ankieta
Paweł Dunin-Wąsowicz, Jakub Winiarski, Anna Marchewka, Jarosław Lipszyc, Marta Syrwid, Piotr Macierzyński, Mariusz Pisarski, Adam Bolewski, Agnieszka Wiśniewska, Tadeusz Lubelski, Juliusz Strachota, Krzysztof Tomasik, Marta Dzido, Joanna Pawluśkiewicz, Zbigniew Masternak, Michał Tabaczyński, Grzegorz Wysocki, Marcin Wilk,Łukasz M. Maciejewski, Jaś Kapela, Joanna Ostrowska, Kamil Śmiałkowski, Łukasz Saturczak, Grzegorz Jankowicz, Jan Krasnowolski, Darek Foks, Eliza Szybowicz, Bernadetta Darska, Maciej Pisuk, Marta Sztanka, Tomasz Piątek, Agnieszka Jakimiak, Jerzy Franczak, Błażej Warkocki, Joanna Orska, Jakub Majmurek, Wojciech Rusinek, Jakub Momro, Jarosław Pietrzak, Łukasz Orbitowski, Sylwia Chutnik, Inga Iwasiów, Maciej Parowski, Anka Sasnal, Przemysław Czapliński, Bożena Keff
Bagno behawioralne - O projekcie Sąsiadów Grzegorza Królikiewicza według prozy Adriana Markowskiego
Grzegorz Królikiewicz - fragment Sąsiadów
Barański - Buczkowski - Zadura - Różewicz - Malicki
Żuławski-Żeromski - Andrzej Żuławski o adaptacji Dzienników Żeromskiego
Piotr Szulkin - Ucięta głowa czarownicy
Trzecie oko - rozmowa z pisarką Martą Syrwid i scenarzystką oraz reżyserką Grażyną Trelą o adaptacji powieści Zaplecze Marty Syrwid
Eryk Lubos - Jan Krasnowolski
Z męskiej perspektywy oglądamy polskie kino - rozmowa z Martą Dzido i reżyserem Grzegorzem Lipcem
Świat, który wyrwał się spod kontroli - rozmowa z Piotrem Kielarem
Bieguni i niepokój przepełniający ten tekst - rozmowa z Adamem Uryniakiem o adaptacji Zniknięcie według Olgi Tokarczuk
Michal Szczęśniak - Eksplikacja reżyserska scenariusza Lot Pana Arllo według powieści Świat Nura Alka Kościowa
Zbigniew Masternak - Czekając na Księstwo
Sensopis - rozmowa z Tomaszem Piątkiem
Krzysztof Śliwka - Hubert Klimko-Dobrzaniecki - Jak nie powstał film Graba
Dno w wydaniu rumuńskim - rozmowa z Małgorzatą Rejmer
Nie miałam poczucia, że strzelamy do jednej bramki - rozmowa z Hanną Samson
Gatunkowa kaskaderka - rozmowa z Krzysztofem T. Dąbrowskim
Sławek Shuty
Joanna Pawluśkiewicz
Kino gatunkowo się zapada - rozmowa z Łukaszem Orbitowskim
Pisarze i filmowcy, warsztaty w Białogórze, stolik pisarzy i filmowców na Chłodnej 25 - rozmowa z Katarzyna Klimkiewicz
Zawód: fotograf - Kuba Mikurda o biografii Wojciecha Bruszewskiego
Przeżyjmy to jeszcze raz - Marta Syrwid o filmie Polski Kwiecień inspirowanym powieścią Ojciec odchodzi Piotra Czerskiego
Kontrowersyjny debiut: O Matce i Ojczyźnie - Witold Mrozek o filmowej adaptacji utwory Utwór o Matce i Ojczyźnie Bożeny Keff w reżyserii Weroniki Szczawińskiej
Joanna Ostrowska - Stosunki polsko-niemieckie, czyli niebezpieczna adaptacja Rudolfa Mariana Pankowskiego
Oto dziś dzień krwi i spermy! - Janek Krasicki o adaptacji New Romantic Michała Zygmunta
Bajki blokowe, czyli Shuty według Götmzeiera - Mariusz Pisarski o filmowej adaptacji powieści hipertekstowej Blok Shutego
Ochrypły szept do ucha w ciemnościach - Stanisław Liguziński o filmowej adaptacji Zbrodni i … Jerzego Nasierowskiego
Hej, dziadku! - Kaja Klimek o filmowej adaptacji Zbrodni i … Jerzego Nasierowskiego
Miłość i śmierć w latrynie - Piotr Kletowski o długo wyczekiwanej adaptacji filmowej Lubiewa Michała Witkowskiego w reżyserii Luciano B.
Jarosław Pietrzak - Kino gejowskiego reakcjonizmu - polemika z Piotrem Kletowskim o filmowe Lubiewo
SZAMANKA - LITERACKO-FILMOWY PROJEKT SPEŁNIONY
Kaja Klimek - Na chodniku morze zdarzyć się wszystko - rzecz o Szamance Żuławskiego
Magdalena Nawisielksa - Szamanka według Żuławskiego, czyli nowy feminizm