Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Jak stworzyć pozycję WYBRANE ARTYKUŁY w spisie treści

Z Katalog.Czasopism.pl

  • W dziale Wybrane artykuły, występującym na niektórych tylko podstronach czasopism prezentowanych w Katalogu, znajdują się linki do przedruków (artykułów, które wcześniej zostały opublikowane w czasopiśmie papierowym), zgromadzonych w zasobach Katalogu Czasopism Kulturalnych. O zasadach dodawania nowych artykułów przeczytasz tutaj: Jak zamieścić artykuł w Katalogu Czasopism Kulturalnych.
  • Jeśli dział Wybranych artykułów nie istnieje jeszcze na podstronie danego czasopisma, ale w Katalogu został już zamieszczony artykuł, należy tę kategorię dopisać pod wcześniejszym działem Spisy treści lub pod działem Omówienia z „Witryny”.
  • Żeby wpisać nowy dział Wybrane artykuły, należy otworzyć w trybie do edycji stronę pisma, na której znajdują się podstawowe informacje, typu: Kontakt z redakcją, Kontakt z wydawcą, Opis, Spisy treści itp.

Prawidłowy zapis działu wygląda tak:

== Wybrane artykuły ==

- składa się z nazwy („Wybrane artykuły”) oraz ze znaczników nagłówka drugiego stopnia == == (podwójny znak 'równa się'), między które wstawiamy nazwę.

  • Linki do wybranych artykułów zamieszczaj według schematu:
[[PEŁNA NAZWA ARTYKUŁU | IMIĘ i NAZWISKO autora, TYTUŁ]]

[[Opcje - Adam Hammudeh, NOISE: MUZYCZNA OBRZYDLIWOŚĆ? | Adam Hammudeh, NOISE: MUZYCZNA OBRZYDLIWOŚĆ?]]

co odświetli się jako:

 Adam Hammudeh, NOISE: MUZYCZNA OBRZYDLIWOŚĆ?

W ten sposób utworzysz linki, które zawierają zmieniony opis strony (wstawiony po pionowej kresce "|"). Pisząc PEŁNA NAZWA ARTYKUŁU, mamy na myśli artykuł stworzony w ramach zasobów Katalogu Czasopism.pl. Na nazwę tę składają się: tytuł pisma, imię i nazwisko autora, tytuł wprowadzanego tekstu.

  • Żeby sprawdzić, czy w zapis linku nie wkradł się błąd, kliknij przycisk Pokaż podgląd pod oknem edycji. Edytor wyświetli wówczas rzeczywisty podgląd aktualizowanej przez Ciebie podstrony pisma, a pod nim ponownie okno edycyjne, w którym wprowadzasz zmiany. Kliknięcie przycisku Zapisz pozwoli wprowadzić zmiany.