Kultura Popularna 4 (42) 2015
Z Katalog.Czasopism.pl
Przejdź do Kultura Popularna lub Spisy treści 2015
Mięso. Wstęp. Karol Jachymek, Joanna Jeśman
Zwierzęta w reklamie mięsa, Dariusz Gzyra
Mięso jako śmieć. Społeczne procesy dewaluacji mięsa, Ariel Modrzyk
Kulinarny (i kulturowy) status ryby w Polsce. Między mięsem i nie-mięsem, między symbolem i obojętnością Aleksandra Drzał-Sierocka
Wspólnoty mięsa. Konstruowanie tożsamości grupowej wokół sporu o ubój rytualny, Ludmiła Janion
Kwestia (nie)smaku. Foie gras – kontrowersyjny delikates i równie kontrowersyjne metody walki z jego producentami, Małgorzata Kowalewska
„Kawałek niezafałszowanej przyrody”. Analiza retoryki dietetyki zwierzęcej, Justyna Schollenberger
Miasto i mięso, Arleta Galant
Kanibalizm jako metafora w komunikacji masowej, Wojciech Boryszewski
Głód mięsa. O kanibalizmie w filmie Delicatessen, Iga Łomanowska
Dosłowność cielesnej konsumpcji. Kanibal z Rotenburga jako tragedia, Anna Roszman
Ludzkie marionetki w krwistym teatrze. Mięso w filmach pełnometrażowych Jana Švankmajera, Marta Maciejewska
Krew i performans, Wojciech Kowalczyk
Mięso w tradycyjnej sztuce azjatyckiej. Indie i Japonia, Magdalena Tomaszewska-Bolałek
Mięsne eros i tanatos. Motyw gnijącego ciała i brutalnego seksu w poezji JiřegoKaráska ze Lvovic, Katarzyna Cupała
Ciało miarą rzeczy? Świdryga i Midryga Bolesława Leśmiana, Szymon Trusewicz
Głód życia. Dwa oblicza pożerania w malarstwie René Magritte’a, Piotr G. Górniak