Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Kultura Współczesna 2 (48) 2006

Z Katalog.Czasopism.pl

Przejdź do Kultura Współczesna lub Spisy treści 2006


Plik:256 2006-05-01.jpg
okładka numeru 2 (48) 2006


STRATEGIE NAUCZANIA WIEDZY O KULTURZE W SZKOŁACH ŚREDNICH

• Andrzej Gwóźdź – Słowo od redaktora naczelnego

• Sław Krzemień-Ojak – Wprowadzenie

Treść i funkcje przedmiotu „wiedza o kulturze”

• Paweł Rodak – Antropologia, komunikacja, animacja – trzy wymiary „wiedzy o kulturze”

• Krzysztof Moraczewski – Nieuprzejme uwagi o tym, co począć
z wiedzą o kulturze w szkolach

• Anna Zeidler-Janiszewska – Filozoficzno-teoretyczne zaplecze przedmiotu wiedza o kuturze (zarys wcale nie utopijny)

• Anna Matuchniak-Krasuka – Wiedza o kulturze a kapitał społeczny. Refleksje socjologa

• Sław Krzemień-Ojak – O potrzebie kształcenia u młodzieży prospektywnego myślenia o kulturze

• Jolanta Jagoszewska – Koncepcje kultury w programach nauczania

Przedmiot i jego elementy składowe

• Stefan Bednarek – Problematyka kultury narodowej, regionalnej i „małych ojczyzn” w programie nauczania wiedzy o kulturze

• Natalia Szydłowska – Przeszłość dla przyszłości edukacja regionalna w szkole średniej

• Andrzej Gwóźdź – Wiedza o mediach audiowizualnych w programie szkół ponadpodstawowych – obraz życzeniowy kulturoznawcy

• Andrzej Kisielewski – Uwagi o wiedzy o sztuce

• Anna Wieczorek – Co uczeń powinien wiedzieć o ekonomicznych uwarunkowaniach rozwoju kultury?

„Wiedza o kulturze” jako zadanie dydaktyczne

• Janusz Gajda – rola „wiedzy o kulturze” w kształceniu ogólnym mlodzieży licealnej

• Anna Gomóła – Wiedza o kulturze jako przedmiot nauczania
w szkole średniej

• Ewa Onoszko – Praktyczne sposoby nauczania przedmiotu „wiedza o kulturze” w szkołach ponadgimnazjanych

• Strategie nauczania wiedzy o kulturze w szkołach średnich
– zapis dyskusji

• Sław Krzemień-Ojak – Słowo na zakończenie