Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Kwartalnik Filmowy 14 (1996)

Z Katalog.Czasopism.pl

Przejdź do Kwartalnik Filmowy lub Spisy treści 1996


okładka numeru
14/1996


PREZENTACJE: INGMAR BERGMAN

Ingmar Bergman, Ryba. Farsa filmowa
Tadeusz Szczepański, Przypadki Joachima Nagiego
Tadeusz Szczepański, Obrazy, obrazy, obrazy. Pierwsze dziesięć filmów Bergmana
Wiesław Juszczak, Bergman: dwie trylogie. Wprowadzenie do seminarium Bergmanowskiego
Wiesław Juszczak, Tadeusz Szczepański, Niebo, czyściec, piekło. Dyskusja o trylogii.
Monika Fabijańska, Iluzja i rzeczywistość
Grzegorz Konsalik, Cierpienie a niepokój metafizyczny w trylogii Bergmana
Tomasz Edward Jaroszek, Godzina wilka - impresja
Tomasz Robaczyński, Niektóre problemy dotyczące sztucznego języka w „Milczeniu” Bergmana
Przemysław Nowakowski, Kilka uwag o „Personie”


TEORIE FILMOWE: FILM l FENOMENOLOGIA

Allan Casebier, Teoria fenomenologiczna. Husserlowska teoria przedstawienia artystycznego (I).


FILMY, KTÓRE NIE POWSTAŁY

Jerzy Wójcik, Portret z pamięci


FILMOWE KONTEKSTY

Maria Kornatowska, Dziennik nowojorski (3)
Aleksander Kwiatkowski, Słowiański syndrom Michaela Cimino
Magdalena Łapińska, Przyśniona rzeczywistość, rzeczywistość śniąca. Motyw snu i wspomnienia w filmie „Moje własne Idaho”


POGRANICZA FILMU

Stefan Morawski, O świecie smutnym, który wydaje się wesoły


WIDZIALNE-NIEWIDZIALNE

Bohdan Pociej, Film jako książka, książka jako film.
Iwona Rammel, Porażki poznania. Widzenie i słyszenie w „Obywatelu Kanie” i „Opatrzności”


FILM W POLSCE '95


FILM NA ŚWIECIE '95