Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Kwartalnik Filmowy 23 (1998)

Z Katalog.Czasopism.pl

Przejdź do Kwartalnik Filmowy lub Spisy treści 1998


okładka numeru
23/1998

TEORIA FILMU DOKUMENTALNEGO

Mirosław Przylipiak, Film dokumentalny jako gatunek retoryczny
Bill Nichols, Na granicy rzeczywistości (telewizyjnej)


FILM l POLITYKA

Małgorzata Fiejdasz,Czarna seria” w polskim filmie dokumentalnym
Mirosław Przylipiak, Polski film dokumentalny po roku 1989
Jadwiga Głowa,Świadectwo przełomu politycznego lat 1989-90 w wybranych filmach dokumentalnych Polski, Czech, Słowacji i Węgier
Mikołaj Jazdon, A ziemia była pustkowiem i chaosem... (o dokumentach wojennych Johna Forda i Johna Hustona)


TWÓRCY O FILMIE DOKUMENTALNYM

Sztuka opowiadania, Z Andrzejem Fidykiem rozmawia Wojciech Michera
Kazimierz Karabasz, Film dokumentalny dzisiaj
Krystyna Mokrosińska, Film dokumentalny – misja czy komercja?
Józef Gębski, Kilka paradoksów o filmie dokumentalnym
Każdy film jest formą manipulacji, z Andrzejem Trzosem-Rastawieckim rozmawia Beata Kosińska-Krippner
Chana Pollack, W drodze do Ostrowca (wyjątki i impresje z dziennika filmowego)


PREZENTACJE

Krzysztof Kornacki, Polityka, psychologia i człowiek – twórczość Marcela Łozińskiego
Marek Hendrykowski, „Elementarz”- arcydzieło polskiego dokumentu
Andrzej Pitrus, Samplowanie rzeczywistości – „Człowiek, który nic nie odczuwał i inne opowieści” Jorama Ten Brinka


VARIA

Brian Winston, On nigdy nie użył słowa „rewolucja"
Urszula Jarecka, Poznanie i przyjemność. Obraz świata w filmach dokumentalnych z początku i końca XX wieku (Kinematograf i Discovery Channel)


OKIEM l UCHEM

Marcin Giżycki, Quo vadis video?