Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Kwartalnik Filmowy 39-40 (2002)

Z Katalog.Czasopism.pl

Przejdź do Kwartalnik Filmowy lub Spisy treści 2002


okładka numeru 39-40 (2002)


Od Redakcji

BERGMAN

Ingmar Bergman
MIŁOŚĆ BEZ KOCHANKÓW

Bo Florin
NIEME KINO WEDŁUG INGMARA BERGMANA

Maaret Koskinen
EPILOG-MIEJSCA GRY PAMIĘCI

Anna Melon
DOŚWIADCZENIE ŚMIERCI W SIÓDMEJ PIECZĘCI INGMARA BERGMANA

Jan Góransson
CZTERDZIEŚCI PIĘĆ KARTONÓW Z BERGMANIANAMI

W KRĘGU TRADYCJI l HISTORII

Tadeusz Szczepański
OGLĄDAJĄC PANNĘ JULIĘ ALFA SJÓBERGA

Magdalena Szczucka
PTAKI TARJEI VESAASA I ŻYWOT MATEUSZA WITOLDA LESZCZYŃSKIEGO
PROBLEMATYKA ADAPTACJI FILMOWEJ

John Sundholm
PRZESTARZAŁA HISTORIA.
PAMIĘĆ l TOŻSAMOŚĆ NARODOWA W FILMIE JUHA AKI KAURISMAKIEGO

Andreas Wadensjo
WYSPA W CZASIE

KINO PÓŁNOCY

Henrik Orrje
FILM JAKO SZTUKA - RUCH MODERNISTYCZNY

Aleksander Kwiatkowski
SIEDEM GRZECHÓW GŁÓWNYCH RICHARDA HOBERTA

Jolanta Sowińska-Gogacz
FILM ISLANDZKI DZISIAJ.
SYLWETKA FRIDRIKA THÓRA FRIDRIKSSONA

Jadwiga Roskowska
ZAWIERZYĆ WYOBRAŹNI.
OBRAZ DZIECIŃSTWA W FILMACH MOJE ŻYCIE PSA LASSE HALSTRÓMA I FILMOWYCH CZASACH FRIDRIKA THÓRA FRIDRIKSSONA

CZYTANIE HAMSUNA

Lech Sokół
SEMINARIUM HAMSUNOWSKIE

Knut Brynhildsvoll
HAMSUN - ANTYPSYCHOLOGISTA.
KILKA NIEKONWENCJONALNYCH REFLEKSJI NA TEMAT GŁODU

0ystein Rottem
WSZYSCY JESTEŚMY WŁÓCZĘGAMI NA ZIEMI...

POLEMIKI

Aleksander Kwiatkowski
ODBICIE TEORII FEMINISTYCZNYCH W SZWEDZKIEJ MYŚLI FILMOWEJ

OKOLICE KINA

Kamil Kopania
TEATR LALEK, BAUHAUS, RICHARD TESCHNER, KINEFORMY.
KILKA UWAG NA TEMAT WCZESNEJ TWÓRCZOŚCI ANDRZEJA PAWŁOWSKIEGO

OKIEM l UCHEM

Marcin Giżycki
CZYTANIE MIĘDZY OBRAZKAMI

KSIĄŻKI

Tadeusz Szczepański
WSZYSTKO JEST PRZEDSTAWIENIEM

Aleksander Kwiatkowski
DOKUMENT l FIKCJA

Andrzej Werner
UROK, ALE l SMUTEK ZMIERZCHU

Małgorzata Hendrykowska
ZANIM PROKLAMOWANO SOCREALIZM

Noty o autorach

Film w Polsce 2001 (cz.1)

Summary

Sommaire