Kwartalnik Filmowy 41-42 (2003)
Z Katalog.Czasopism.pl
Przejdź do Kwartalnik Filmowy lub Spisy treści 2003
Od redakcji
MIT W FILMIE
Alicja Helman
ZROZUMIEĆ MEDEĘ. FILMOWE PORTRETY BOHATERKI
Andrzej Michalski
JEAN–LUC GODARD. POGARDA – OBECNOŚĆ BOGÓW
Don Fredricksen
PRZYKŁAD JUNGOWSKIEJ KRYTYKI FILMOWEJ. PATRYCJA, STOJĄC W PRZEJŚCIU WYDAJE NA ŚWIAT SEN LARRY&39;EGO JORDANA
MIT ZIDEALIZOWANY
Paul Coates
MARIA, MIT I „INNY”: OBRAZ, KULT I TABU
Marek Hendrykowski
UŚMIECH STALINA CZYLI JAK POLUBIĆ SOCREALIZM
Łucja Demby
I JA URODZIŁEM SIĘ W ARKADII.
MIT ROSJI W CYRULIKU SYBERYJSKIM NIKITY MICHAŁKOWA
Katarzyna Mąka
HISTORIA PEWNEGO MITU
MITY FILMOWE
Zofia Hadamik
FEMME FATALE JAKO BYT FANTAZMATYCZNY.
O DEMONICZNYCH POSTACIACH KOBIECYCH W FILMIE W PIERWSZEJ POŁOWIE XX WIEKU I ICH PÓŹNIEJSZYCH REMINISCENCJACH
Piotr Kletkowski
SAM PECKINPAH – KRWAWY MORALISTA
Monika Talarczyk–Gubała
SEN O WARSZAWIE
MIT TWORZENIA, INICJACJI, ŚMIERCI
Agnieszka Taborska
KULT CHWILI PRZELOTNEJ I WIELCY PRZEZROCZYSTOŚCI. NOWE MITY SURREALIZMU
Jerzy Szyłak
PODRÓŻ W WIELKI CHŁÓD
Urszula Abucewicz
O CZERWONYM KAPTURKU ZJADAJĄCYM WILKA
Dagmara Rode
LUCYFERIAŃSKIE KINO KENNETHA ANGERA
Iwona Kolasińska
FILMOWE WIZJE ŹRÓDEŁ MITU O FRANKENSTEINIE
Piotr Zwierzchowski
SMUTEK WIECZNEGO ŻYCIA. FILMOWE WYOBRAŻENIA MITU O NIEŚMIERTELNOŚCI
Elżbieta Durys
RYTUALNE STRUKTUROWANIE DOŚWIADCZEŃ. MĘŻOWIE CASSAVETESA
Maria Magdalena Gierat
TRUMAN, CZYLI PRAWDZIWY CZŁOWIEK
Magdalena Radkowska
A.I. – SZTUCZNA NIEWINNOŚĆ
Urszula Jarecka
BOHATER FILMU ANIMOWANEGO
OKIEM I UCHEM
Marcin Giżycki
STAN BRAKHAGE (1933–2003)
KSIĄŻKI O FILMIE
Barbara Gierszewska
MNISZKÓWNA ... I CO DALEJ. WYBÓW TEKSTÓW Z CZASOPISM FILMOWYCH DWUDZIESTOLECIA MIĘDZYWOJENNEGO (Alina Madej)
Tadeusz Lubelski
NOWA FALA. O PEWNEJ PRZYGODZIE KINA FRANCUSKIEGO (Tadeusz Szczepański)
Noty o autorach
Film w Polsce 2001 oprac. Beata Kosińska–Krippner
Contents
Sommaire