Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Kwartalnik Filmowy 44 (2003)

Z Katalog.Czasopism.pl

Przejdź do Kwartalnik Filmowy lub Spisy treści 2003


okładka numeru 44 (2003)


OD REDAKCJI

SZTUKA DŹWIĘKU

Alan Williams
HISTORYCZNE I TEORETYCZNE PROBLEMY WPROWADZENIA DO KINA ŚCIEŻKI DŹWIĘKOWEJ

Marek Hendrykowski
DŹWIĘK NA EKRANIE. PRZEŁOM DŹWIĘKOWY W FILMIE

Agata Karpa
SONIC FICTION, CZYLI O WSPÓŁCZESNEJ AUDIOSFERZE

MUZYKA I FILM

Piotr Kletowski
RYSZARD WAGNER JAKO PREKURSOR SZTUKI KINEMATOGRAFICZNEJ

Jeff Smith
NIESŁYSZANE MELODIE? KRYTYKA PSYCHOANALITYCZNEJ TEORII MUZYKI FILMOWEJ

Iwona Sowińska
KILKA TRUDNOŚCI Z HISTORIĄ MUZYKI FILMOWEJ

WIDZĘ MUZYKĘ
z Zygmuntem Koniecznym rozmawia Łukasz Maciejewski

CO SŁYSZYMY?

Paweł Mackiewicz
MUZYKA I EFEKTY AKUSTYCZNE W FILMACH ANDRZEJA WAJDY OKRESU SZKOŁY POLSKIEJ

Alicja Helman
ZNACZENIE MUZYKI W FILMACH CARLOSA SAURY

Marta Piotrowska
MUZYKA W FILMACH WIMA WENDERSA

Katarzyna Lenarczyk
DŹWIĘK W FILMACH DAVIDA LYNCHA

SŁOWO I OBRAZ

BYŁA TO JAKAŚ ODNOWA DLA KAŻDEGO Z NAS
z Adrianną Buraczewską i Romanem Klewinem rozmawia Izabela Tomczyk

Izabela Tomczyk
FILMIKOWANIE W TWÓRCZOŚCI MIRONA BIAŁOSZEWSKIEGO

Barbara Głębicka–Giza
DOLINA ISSY, LAWA I KRONIKA WYPADKÓW MIŁOSNYCH.
O AUTORSKIEJ TWÓRCZOŚCI TADEUSZA KONWICKIEGO

VARIA: Z HISTORII KINA

Anna Mikonis
ŻYCIE FILMOWE WILNA W OKRESIE MIĘDZYWOJENNYM. LATA 1919–1939

Barbara Giereszewska
RUCH FILMOWY WE LWOWIE W LATACH TRZYDZIESTYCH

OKIEM I UCHEM

Marcin Giżycki
PAUL MORRISSEY – PRAWA RĘKA WARHOLA

KSIĄŻKI O FILMIE

Kinga Jelińska
KULTURA I DOŚWIADCZENIE AUDIOWIZUALNE

Małgorzata Hendrykowska
NAD MAPĄ ATLANTYDY

NOTY O AUTORACH

FILM W POLSCE 2002
Opracowała Beata Kosińska–Krippner

SUMMARY
TABLE DE MATIERE