Kwartalnik Filmowy 53 (2006)
Z Katalog.Czasopism.pl
Przejdź do Kwartalnik Filmowy lub Spisy treści 2006
KINO BRYTYJSKIE (cz. II)
OD REDAKCJI
PYTANIA O TOŻSAMOŚĆ
Linia mety nie kończy biegu... Tony Richardson: Samotność długodystansowca
KRZYSZTOF LIPKA
Czyja jest Brytania. Lindsay Anderson i Derek Jarman, czyli zaślubiny buntu z konserwatyzmem
KAROLINA KOSIŃSKA
W POSZUKIWANIU JĘZYKA
Ken Russell – spojrzenie na biografię artysty
SYLWIA KOLOS
Palimpsest Terence&039;a Davisa: Dalekie głosy, martwe natury
MICHAŁ OLESZCZYK
Dotknięcie śmierci obrazem – potrzeba sensu. Wykonać wyrok Stephena Frearsa
WALDEMAR FRĄC
Zawrzeć w filmie siebie
Z Mikiem Figgisem rozmawia MARIA PUDŁOWSKA
NOWE TECHNIKI, NOWE MOŻLIWOŚCI
„Painting by Windows” albo estetyka mise-en-page w twórczości filmowej Petera Greenawaya
KONRAD CHMIELECKI
Mechanika i anatomia: wideoklipy i instalacje Chrisa Cunninghama
AGNIESZKA KAMROWSKA
JEDEN FILM, TRZY SPOJRZENIA. NIE OGLĄDAJ SIĘ TERAZ NICOLASA ROEGA
Inicjacja i śmierć. Obsesje Nicolasa Roega
ANNA TASZYCKA
Przeczucie znaczenia – sekwencja inicjalna Nie oglądaj się teraz
ANDRZEJ PITRUS
Obserwator w kręgu śmierci
JOANNA SPALIŃSKA-MAZUR
POLSKIE ŚLADY
0bcy we mnie, obcy wśród nas. Doświadczenie emigracyjne
w brytyjskich filmach Jerzego Skolimowskiego (Fucha i Najlepszą zemstą jest sukces)
KONRAD KLEJSA
Podróże Pawła Pawlikowskiego: telewizja, kino i kinestetyka
DOROTA OSTROWSKA
Ostatnie wyjście „uchodźcy przez pomyłkę” z Europy Wschodniej. Kino na prawach gościnności i przedstawienia
KATARZYNA MURAWSKA-MUTHESIUS
OKIEM I UCHEM
Artysta. który godził wodę z ogniem. Nam June Paik (1932-2006)
MARCIN GIŻYCKI
VARIA
Postawa milcząca
Z Andrzejem Wajdą rozmawia ALEKSANDRA ZAGAŃCZYK
KSIĄŻKI O FILMIE
Intuicja i wiedza
ALICJA HELMAN
Według Hitchcocka. Na marginesie książki Hitchcock/Truffaut
ŁUKASZ MACIEJEWSKI
POŻEGNANIA
Duch Goto
DANIEL BIRD
NOTY O AUTORACH
SUMMARY
TABLE DE MATIERE