Kwartalnik Filmowy 80 (2012)
Z Katalog.Czasopism.pl
Przejdź do Kwartalnik Filmowy lub Spisy treści 2012
Film na styku kultur
Od redakcji
PONAD GRANICAMI
Kino wielojęzyczne jako pole komunikacji międzykulturowej
TERESA RUTKOWSKA
Niebezpieczne związki - podróż w czasie i przestrzeni
ALICJA HELMAN
Między przeszłością a przyszłością, Polską i Japonią: heterotopie Avalonu
EWA MAZIERSKA
...krok przez granicę. Transkulturowe przestrzenie dokumentu muzycznego
MACIEJ STASIOWSKI
Filmy orientalne na polskich ekranach lat dwudziestych. Obcość wykreowana
WOJCIECH ŚWIDZIŃSKI
POSTKOLONIALNE KINO BRYTYJSKIE
Imperium kontratakuje. Obraz mniejszości etnicznych w powojennym kinie brytyjskim
ARTUR PISKORZ
Tożsamość kulturowa i wizerunek diaspory w kinie brytyjskim
KRZYSZTOF LOSKA
Gurindher Chadha - rasa, płeć, masala
BARTŁOMIEJ NOWAK
KINO NARODOWE I WIELOKULTUROWOŚĆ
Oswojenie i walka. Sidney Poitier i Harry Belafonte w amerykańskim kinie lat 50. i 60.
PATRYCJA WŁODEK
Barok i anarchia. Oblicza wielokulturowości w nowym kinie meksykańskim
EWA SZPONAR
Oblicza wielokulturowości we współczesnej kinematografii Australii.
Oswajanie inności w Lucky Miles Michaela Jamesa Rowlanda
MARTYNA OLSZOWSKA
W stronę transnarodowej wrażliwości? Strategie kulturowego otwarcia i gatunkowej asymilacji w kinematografii islandzkiej po roku 2000
SEBASTIAN JAKUB KONEFAŁ
WIDEOIDENTYFIKACJE
Nothing is missing. Heteroglozje wideo
AGNIESZKA REJNIAK-MAJEWSKA, TOMASZ MAJEWSKI
Oko w oko ze zwierzęciem: I Do Not Know What It Is I Am Like i międzykulturowe negocjacje Billa Violi
ANDRZEJ PITRUS
OKIEM I UCHEM
Kolei filmowa moc
MARCIN GIŻYCKI
KSIĄŻKI O FILMIE
Rozliczenia z kinem niemieckim
AMDRZEJ PITRUS
Odwilżowe przełomy
PATRYCJA WŁODEK
Czym jest cyberkultura
MATYLDA SZEWCZYK
NOTY O AUTORACH
SUMMARY
TABLE DES MATIÈRES