Kwartalnik Filmowy 82 (2013)
Z Katalog.Czasopism.pl
Przejdź do Kwartalnik Filmowy lub Spisy treści 2013
FILM-POSZUKIWANIE INNEGO JĘZYKA
Lekcje kaligrafii
Z PIOTREM ANDREJEWEM rozmawia PIOTR MARECKI
Eksperymenty z podzielonym ekranem
RAFAŁ SYSKA
Teinosuke Kinugasa, neosensualizm i awangarda
KRZYSZTOF LOSKA
Eksperymenty z tożsamością w kinie queer MAŁGORZATA RADKIEWICZ
O Szklanych ustach Lecha Majewskiego
URSZULA HONEK
Wściekłość i wrzask
Studium recepcji Ładunku 200 Aleksieja Bałabanowa
PAULINA GORLEWSKA
NA ROZDROŻU
Ukryte Michaela Hanekego jako eksperymentalny „dokument” performatywny
SŁAWOMIR SIKORA
Gwiazdy filmowe płaczą tylko przez minutę
Z JORAMEM TEN BRINKIEM rozmawia ANDRZEJ PITRUS
Plastelinografia inności. O twórczości Adama Elliota
MAGDALENA HANCZYN
Polityczny wymiar przestrzeni prywatnej i publicznej w filmach Pétera Forgácsa
GABRIELA SITEK
[kinem]architektonika. Narracyjność projektów architektonicznych
i eksperymentalne animacje na temat przestrzeni
jako kontynuacja tradycji rysunku spekulatywnego
MACIEJ STASIOWSKI
POŻEGNANIE Z KINEM
Między autonomią a hybrydycznością
Wprowadzenie do sztuki nowych mediów
RYSZARD W. KLUSZCZYŃSKI
Looping, czyli ekstaza powtórzenia
ALEKSANDRA HIRSZFELD
Dziewczyńskie zapiski.
O wczesnej twórczości Sadie Benning
Dagmara Rode
Four Songs Billa Violi – eksperymentalne pieśni wideo
Andrzej Pitrus
Interaktywna twórczość Grahame’a Weinbrena
jako szczególny przypadek sztuki filmowej
ANNA ŻAKIEWICZ
Eksperyment w filmie i sztuce ruchomego obrazu
MAREK HENDRYKOWSKI
OKIEM I UCHEM
Włodzimierz Iljicz King Kong
MARCIN GIŻYCKI
KSIĄŻKI O FILMIE
Opis gęsty – antropologia i film
PATRYCJA WŁODEK
Demony Goi okiem kamery
KAMILA ŻYTO
NOTY O AUTORACH
SUMMARY
TABLE DES MATEIRES