Kwartalnik Filmowy 85 (2014)
Z Katalog.Czasopism.pl
Przejdź do Kwartalnik Filmowy lub Spisy treści 2014
Od redakcji
Przeszłość i przyszłość, czyli przestrzenie możliwego.
Przyczynek do badań nad kinem jako wehikułem czasu
Siegfried Zieliński
Drogi rozwoju filmoznawstwa
Alicja Helman
Historie filmu i kina
Metodologiczne problemy badania kina Prl-u
Piotr Zwierzchowski, Krzysztof Kornacki
Nowa fala po pół wieku
Tadeusz Lubelski
Stare i nowe. wprowadzenie do mitologii historiografii filmowej
Michał Pabiś-Orzeszyna
Historie kina jlg. Historia XX wieku, metodologia sztuki i teoria kina
Barbara Kita Wczesne kino jako spektakl. Przykład niemiecki
Andrzej Dębski
Metodologie i teorie filmu dzisiaj
Z marginesów do centrum. nieformalne i „niewłaściwe” praktyki widzów filmowych
Mirosław Filiciak
Badania widowni filmowej: historia i współczesność (rekonesans bibliograficzny)
Konrad Klejsa
Analiza box office’ów jako narzędzie badań filmoznawczych
Arkadiusz Lewicki
Wokół kategorii filmowego remake’u
Agnieszka Nieracka
Artystyczne i filmowe obrazy współczesności europy wschodniej w perspektywie genderowej
Małgorzata Radkiewicz
Audiowizualność i nowe media – wyzwania nadawcze
Kino designu, czyli o widzialności obcowania człowieka z powierzchnią
Andrzej Gwóźdź
Między kalkulacją a kreacją. Status współczesnego kina 3d
Adam Andrysek
Hybryda medialna jako zestaw
Jakub Zajdel
Crowdfunding. nowe perspektywy produkcji i promocji filmowej
Blanka Brzozowska
Paradygmat sztuk nowych mediów Ryszard w. Kluszczyński
Tkanie świata: obrazy w świecie internetu ludzi i rzeczy Anna Nacher
Filmoznawcy wśród medioznawców. Kilka refleksji o marginalizowaniu kultury audiowizualnej w naukach o mediach i na studiach dziennikarskich Barbara Lena Gierszewska
Okiem i uchem
Pułapka morela albo kinematograf nieśmiertelności
Marcin Giżycki
Książki o filmie
Kino weimarskie i ciąg dalszy
Andrzej Zalewski
Pisanie o filmie jako (zaniedbany) przedmiot badań
Tadeusz Lubelski
Świat mężczyzn dla mężczyzn
Karolina Kosińska
Noty o autorach
Summary
table des matières