Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Notes.na.6.tygodni 90 (2014)

Z Katalog.Czasopism.pl

Przejdź do Notes.na.6.tygodni lub Spisy treści 2014

okładka numeru 90/2014

NARÓD SOBIE

Oddolne tworzenie wspólnot poprzez organizowanie wydarzeń kulturalnych staje się coraz bardziej popularne, jednak nie idzie za tym wsparcie finansowe ze strony instytucji publicznych. O potrzebie stworzenia nowej definicji animatora kultury mówią społecznicy z Gdańska, Poznania, Krakowa, Wrocławia, Warszawy i Łodzi

MUZEUM W FORMIE SWINGUJĄCEGO SINGLA

W małym stopniu inspiruje nas praktyka kuratorska; znacznie bardziej oddziałuje na nas cały świat. Koncentrujemy się przede wszystkim na artystach nieprofesjonalnych, którzy tworzą przede wszystkim dla siebie. O segregacji wewnątrz świata sztuki i potrzebie kreatywności mówi James Brett, inicjator Muzeum Wszystkiego

KONSTRUKCJE Z GAŁĘZI

O łażeniu po lesie, sztuce bez publiczności, sakralizacji przyrody, a także o tym, jak tworzyć na wsi filmy, które potem pokazywane są w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie, opowiada Krzysztof Maniak

PRAWO DO ZMYSŁÓW

Rewolucja to jedna ideologia przeciw innej, co kończy się polem walki i nie przynosi zmiany. Nasze projekty są oparte na interwencji i dialogu. Nie skupiamy się więc na krytyce. Nie prowokujemy – rozmowa z Gry Worre Hallberg duńską artystką performerką i aktywistką, założycielką Akademii Sióstr

PERYFERYJNI PROLETARIUSZE EUROPY ŁĄCZCIE SIĘ!

Fascynuje mnie, jak wszyscy – bo nie tylko Polska – doszliśmy do postpolityki, czyli polityki ostatecznie zmanipulowanej przez kapitalistyczne utowarowienie. O tym, z jakiego miejsca spogląda na siebie Europa Wschodnia mówi Agata Pyzik, autorka książki Poor but Sexy

SZTUKA TO GODZIWA FORMA ROZRYWKI

Aby tworzyć, lubię mieć powód. Dlategojakkolwiek ograniczony wpływ na życie społeczne czy polityczne ma sztuka, uważam, że warto próbować i za jej pomocą doprowadzać do zmian. O badaniu sytuacji konfliktu narodowościowego za pomocą tatuaży rozmawiamy z Łukaszem Skąpskim

WEŹ WYJDŹ

Akademia wciąż nie kwestionuje mitu artysty indywidualisty, chociaż indywidualność nie generuje działań, które będą skuteczne w kulturze i sztuce – wywiad z twórcami Przewodnika dla studentów od studentów Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie

SZTUKA JAKO POZÓR

Wpływ ekonomii na praktykę artystyczną jest wielopoziomowy. Zaczyna się od momentu rozdzielania grantów, ale jest też obecny na poziomie organizowania naszego życia jako twórców kultury - uważa dr Ewa Majewska, autorka książki Sztuka jako pozór. Cenzura i inne paradoksy upolitycznienia kultury

SZAFA Z OKNAMI, CZYLI JAK POLACY MÓWIĄ O ARCHITEKTURZE

Emocje pojawiające się w ocenach architektury są całkowicie naturalne, ponieważ ludzie realnie jej doświadczają – twierdzi Błażej Prośniewski, autor pracy magisterskiej Gust nasz pospolity – analiza upodobań architektonicznych

CO WIDAĆ?

Koncentrat jednej z najczęściej dyskutowanych wystaw ostatniej dekady. Specjalnie dla „Notesu.na.6.tygodni” Sebastian Cichocki, współkurator przeglądu Co widać. Polska sztuka dzisiaj prezentowanego w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie, dokonał subiektywnej kondensacji