Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Nowa Krytyka 26-27 (2011)

Z Katalog.Czasopism.pl

Przejdź do Nowa Krytyka lub Spisy treści 2011

okładka numeru
26-27/2011

JERZY KOCHAN
Postkolonializm czy wciąż neokolonializm?

MONIKA BOBAKO, DOROTA GROBELNA
Filozofia, kolonializm i „Minaret”, który nie powstał

JOANNA RAJKOWSKA
Minaret

MARIUSZ TUROWSKI
Filozofia, dżihad, nowoczesność: humanizm i oświecenie od Francisa Bacona do Ismaila Bardhiego (i z powrotem do Joanny Rajkowskiej)

LUIS MARTINEZ ANDRADE
Centrum handlowe jako paradygmatyczna figura dyskursu neokolonialnego. Rasizm i władza w Ameryce Łacińskiej

MONIKA BOBAKO
Płeć, rasa, seksualność w kolonialnych ekonomiach władzy

MARTA STUDENNA
Między postulowaną inwersją a pożądaną rewizją. Wokół postkolonialnych akcentów w wybranych pracach Mykoły Riabczuka

JOANNA RAJKOWSKA
Pozdrowienia z Alej Jerozolimskich

BOGUSŁAW BAKUŁA
Polska i kolonialna przeszłość dzisiaj

LESZEK KOCZANOWICZ
My skolonizowani? Wschodnioeuropejskie doświadczenie i teoria postkolonialna

JERZY KOCHAN
Orientalizacja i studia neokolonialne po polsku

JOANNA RAJKOWSKA
Jenin Refugee Camp Central Station

MONIKA SZCZEPANIAK
Marsjasz w Falludży. Elfriede Jelinek o pornografii i moralności w stanie wyjątkowym

EWA MAJEWSKA
Antykolonialna rewolta czy neoliberalna rozkosz? Miłość w naszych czasach

JOANNA RAJKOWSKA
Obóz dla uchodźców w Uhyst

ANDRZEJ W. NOWAK
Europejska nowoczesność i jej wyparte konstytuujące „zewnętrze”

MARIUSZ TUROWSKI
Europocentryzm – technologia i ontologia kolonizacji Kilka uwag o liberalizmie, podboju, supremacji rasowej i niewolnictwie przez pryzmat tezy o indywidualizmie posesywnym C. B. Macphersona

JOANNA RAJKOWSKA
Benjamin w Konyi

TERRY EAGLETON
Postkolonializm i „postkolonializm”

ÉTIENNE BALIBAR
Europa : kryzys i kres ?

JOANNA RAJKOWSKA
Camping Jenin

HERBERT MARCUSE
Morderstwo nie jest bronią polityczną

PRZEMYSŁAW PLUCIŃSKI
Emancypacja w czasach ołowiu. Herbert Marcuse a kwestia przemocy

JOANNA RAJKOWSKA
Pocztówki ze Szwajcarii

PIOTR RYMARCZYK
Czy Erosa można jeszcze wyzwalać? Kultura masowa w świetle Marcuse`owskiej koncepcji spontanicznej sublimacji

Klasy społeczne to mit! - z DAWIDEM OSTEM rozmawia Przemysław Pluciński

JOANNA RAJKOWSKA
Wąwóz

„Nigdy nie miałem potrzeby wyjaśniania robotnikowi czy jest wyzysk?” z JACQUESEM RANCIEREM rozmawia Nicolas Truong