Opcje 1-2 (82/83) 2011
Z Katalog.Czasopism.pl
Przejdź do Opcje lub Spisy treści 2011
WOODY ALLEN
Kino jako terapia. Psychoanaliza
w twórczości Woody’ego Allena
Miguel Ángel Huerta Floriano
Gorący temat. Korty tenisowe, jacht,
Hiszpania i przystojny brunet
Tomasz Rabsztyn
Nie przerywaj, Sam! Woody Allen i muzyka
Michał Koziołek
„Największa pasja mojego życia to mój
wspaniały zespół jazzowy”
Andrzej Kalinowski
O związkach jazzu tradycyjnego
z kinem Woody’ego Allena
Dawid Kujawa
Woody Allen — mistrz paradoksu
Aneta Głowacka
Mistrz ciętej riposty?
Jarosław Gibas
Uroki kinofilii. „Zagraj to jeszcze raz, Sam”
Grażyna Stachówna
Oczyszczająca moc śmiechu
„Miłość i śmierć”
Paulina Kwas
Taka miłość się nie zdarza. „Annie Hall”
Urszula Wolak
Dusza kina i grzeszki widza.
„Purpurowa róża z Kairu”
Martyna Olszowska
Trzy siostry — dwa podejścia.
„Hannah i jej siostry”
Monika Gnieciak
Najstarszy zawód świata i ostatni mit ludzkości.
„Jej wysokość Afrodyta”
Ewa Szponar
„Nowy Jork najpiękniejszy jest latem”.
„Wszyscy mówią: kocham cię”
Barbara Lewicka
Allen versus Pigmalion?
„Drobne cwaniaczki”
Magdalena Kempna-Pieniążek
Zbrodnia bez kary. „Wszystko gra”
Mirosław Przylipiak
Ironiczna pocztówka.
„Vicky Cristina Barcelona”
Joanna Aleksandrowicz
Katowice, Manhattan
Andrzej Gwóźdź
Małe dramaty średniej klasy
(ze szczególnym uwzględnieniem
kryzysu wieku — średniego, rzecz jasna)
Krzysztof Łęcki
„Od dziecka pragnę obrysować cień”.
Z Ewą Kuryluk rozmawia Ola Wojtkiewicz
Skóra
Anna Arno
To, co ukryte. O relacji malarstwa i fotografii
w twórczości Ewy Kuryluk
Marika Kuźmicz
O twórczości Ewy Kuryluk
Zofia Gebhard
To nie przypadek, że Prawda jest naga
Beata Lejman
Rytuały
Agnieszka Taborska
Hologramy Zagłady
Marta Cuber
Głęboka jest studnia przeszłości
Wojciech Szymański
nadesłano, zaproszono