Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Opcje 1 (58) 2005

Z Katalog.Czasopism.pl

Przejdź do Opcje lub Spisy treści 2005


okładka numeru 1 (58) 2005


nauki humanistyczne

Wacław M. Osadnik
Homo sum est…

Ryszard Nycz
O paru pożytkach (nie mówiąc o przyjemnościach) ze studiów literackich

Bronisław Łagowski
Filozofia irytująca i niezbędna

Zbigniew Nęcki
Atrakcje bycia psychologiem

Krzysztof Łęcki
Socjolog jako powołanie i zawód (wypisy nieakademickie)

Krzysztof Uniłowski
A mnie się marzy — polonistyka

Tadeusz Lubelski
Nieskończona biblioteka

Piotr Fast
Trzeba zrozumieć

Jarosław Gibas
PoRozumienie

Anna Adamus-Matuszyńska
Socjologia w służbie reklamy

Leszek Kolankiewicz
Antropologia widowisk

Jan Ciechowicz
Czy warto?

Małgorzata Sugiera
***

proza

Janusz Korek
Wspomnienie polskie

Grzegorz Mucha
Pluskwiaki (opowieść wigilijna)

sztuka

Z archiwum Sandauerów. Wybór z listów Jadwigi Maziarskiej do Erny Rosenstein z lat 50. Opracowała i do druku podała Barbara Piwowarska

Jazz, rock, techno

Andrzej Dorobek
Patii Smith — Morrison w spódnicy?

Marcin Szczęsny
Pielgrzymka słów — czyli jak powiedzieć „HAU” i wyjść na ludzi

muzyka poważna

Anna Szlagowska
Muzyka w opowiadaniach Tomasza Manna i Jarosława Iwaszkiewicza

recenzje

Krzysztof Uniłowski
Śmiertelność kobiet (Olga Tokarczuk Ostatnie historie)

Agnieszka Nęcka
W miłosnym uścisku śmierci (Janusz Rudnicki Mój Wehrmacht)

Artur Madaliński
Pisane z pamięci (Feliks Netz Dysharmonia caelestis)

Kuba Żuchowski
Powierzchowna wiwisekcja (Krzysztof Bizio Zresztą latem wszystkie kwiaty są takie piękne)

Tomasz Misiewicz
W krainie antybaśni (Hanna Krall Wyjątkowo długa linia)

Daria Weps
Naprawdę niezwykła opowieść
(Aglaja Veteranyi Regał ostatnich tchnień)

Alina Świeściak
Wyjść, żeby wejść (Tadeusz Różewicz Wyjście)

Adam Dziadek
Wielogłosy Piotra Michałowskiego (Piotr Michałowski Głosem prawie cudzym)

Marcin Trocki
Uwaga! Twardoch! (Szczepan Twardoch Obłęd rotmistrza von Egerrn)

Marta Raczek
Galeria, która zbłądziła pod strzechy (Space is the Place)

Jarosław Pietrzak
Parę uwag na marginesie Upadku Olivera Hirschbiegla

Jacek Korusiewicz
„Babka” po angielsku (Vera Drake, reż. Mike Leigh)

Anna Paprocka Radosław Folta
Pięć nie na piątkę (Pięć, reż. Abbas Kiarostami)

Piotr Zawojski
Transmedialny Berlin (transmediale. 05. International Media Art Festival)

Wojtek Mszyca Jr
Orkiestra twórczego konfliktu (MIMEO Lifting Concrete Lightly)

Krystian Wojcieszuk
Święte banały (A Perfect Circle eMotive)

Roman Książek
Tak jak w Kinie? (Kino Pora umierać. Picture)

Teresa Dorożała-Brodniewicz
Gra o wysoką stawkę (Dymir Szostakowicz, Krzysztof Meyer Gracze, reż. Maciej Prus)

Walentyna Węgrzyn
Między Bolonią, Trydentem a Wrocławiem (Jacobus de Kerle: Proces Speciales/Pro Salubri Generalis Concilii Successu)

Lesław Czapliński
Pod kopułą wrocławskiej Walhalli (Richard Wagner: Walkiria, reż. Hans-Peter Lehmann)

Kamila Stępień
Warszawska Dama pikowa Mariusza Trelińskiego

Aneta Głowacka
Górą pokolenie porno (VII Ogólnopolski Festiwal Sztuki Reżyserskiej „Interpretacje”)

Dagmara Gumkowska
Egocentrycy i społecznicy, czyli polski off na Łódzkich Spotkaniach Teatralnych 2004

Dagmara Gumkowska
Perechodnik/Bauman — na skraju zagłady (Perechodnik/Bauman. Komuna Otwock na podstawie Czy ja jestem mordercą Celela Perechodnika i Nowoczesność i zagłada Zygmunta Baumana)

Magdalena Hasiuk
Wolni od kłamstwa (Artur Miller: Śmierć komiwojażera, reż. Jacek Orłowski)

Kuba Żuchowski
Wysokie loty (Piotr Siemion: Niskie Łąki, reż. Waldemar Krzystek)

poezja

Agnieszka Wolny-Hamkało
Wiersze

felietony

Andrzej Gwóźdź
W Gliwicach, Zabrzu i… Szanghaju

Krzysztof Kłosiński
Virtually Baroque

Krystyna Kłosińska
Nie tylko w imieniu ekofeminizmu

Wojciech Wilczyk
Legoland