Opcje 1 (78) 2010
Z Katalog.Czasopism.pl
Przejdź do Opcje lub Spisy treści 2010
Proza
Tomasz Białkowski
Teoria ruchów Vorbla (fragmenty powieści)
Sieć
Edwin Bendyk
Krytyka rozumu cyfrowego
Anna Nacher, Monika Górska-Olesińska
Bazy danych jako skrypty biograficzne — elektroniczny dyspozytyw pamięci
Ewa Wójtowicz
Powtórzenie, odtworzenie, przetworzenie. Remediacja w praktykach artystycznych kultury cyfrowej
Grzegorz Stępniak
Dramat w sieci percepcji — o konstrukcji Electronic City Falka Richtera
Tomasz Bielak
Bez dogmatu — LipDub i cztery aspekty działalności w Sieci
Roman Książek
Jane Austen w sklepie z płytami
Andrzej Górny, Agata Zygmunt
Para w Sieci
Michał Jachuła
Porządkowanie znaczeń.
O problematyczności upowszechniania sztuki przez internet, o roli historii, filozofii i polityki w sztuce.
Z Anną Ostoyą rozmawia Michał Jachuła
Olga Lewicka
Walka o metodę. O retrospektywnej wystawie KwieKulik we wrocławskim BWA
Jarosław Nowosad
Dojrzałość i niepewność
Mateusz Andrzejewski
Chopin „słowiański” — na podstawie wątków biograficznych oraz XIX- i XX-wiecznych komentarzy do twórczości
Recenzje
Bernadetta Darska
Produkcyjniak społecznie zaangażowany (Sylwia Chutnik: Dzidzia)
Arleta Galant
Tabuś i ławka (Ewa Kuryluk: Frascati)
Jarosław Nowosad
Leksykon prowincjonalny (Olgerd Dziechciarz: Miasto Odorków)
Paweł Rutkiewicz
Marian Poremba-Złotousty (Marian Pankowski: Niewola i dola Adama Poremby)
Aleksandra Piekara
Niedaleko od Wiedźmina? (Andrzej Sapkowski: Żmija)
Monika Glosowitz
Enigma.tyka (maria.braque.cyranowicz: denpresja)
Alina Świeściak
Obiecałem ci wszystko (Andrzej Sosnowski: Poems)
Piotr Fast
Wojenny biznes (Władimir Makanin: Asan)
Joanna Aleksandrowicz
Kobieta, której nie było (Co wiesz o Elly?, scen. i reż. Asghar Farhadi)
Alicja Jurasz
Trzy studia do portretu Bobby’ego Sandsa (Głód, reż. Steve McQueen)
Magdalena Kempna
Cudowne dziecko w odczarowanym świecie (Ricky, scen. i reż. François Ozon)
Przemysław Pieniążek
Święty grzesznik, romantyczny szaleniec (Zły porucznik, reż. Werner Herzog)
Tomasz Rabsztyn
Punk, który nie dezerteruje (Wszystko, co kocham, scen. i reż. Jacek Borcuch)
Aneta Głowacka
Miłość w rytmie pop (Według Agafii, scen., reż. i scenogr. Agata Duda-Gracz)
Monika Kwaśniewska
Polifonia pamięci (Niech żyje wojna!!!, reż. Monika Strzępka)
Julia Hoczyk
Uwikłani (Persona. Ciało Simone, scen., reż. i scenogr. Krystian Lupa)
Pola Sobaś-Mikołajczyk
Marilyn w ogrójcu (Persona. Marilyn, scen., reż. i scenogr. Krystian Lupa)
Łukasz Folda
Multimedialne sonety pod klepsydrą obfitości (Jurij Andruchowycz & Karbido: Cynamon)
Tomasz Bielak
Telefon Manferda Eichera (Wierba and Schmidt Quintet: MAYA)
Jędrzej Siwek
Ostatnia wieczerza (Gil Scott-Heron: I’m New Here)
Grzegorz Olszański
Cocktail Mołotowa. Muzyka (nie) na czasie (Tinariwen: Imidiwan: Companions, Morphine: At Your Service, Leonard Cohen: Live In London, Live At The Isle Of Wight 1970, Dead Man’s Bones: Dead Man’s Bones)
Paulina Gacek
M(N)ocna płyta (Tomasz Stańko: Dark Eyes)
Maciej Woźniak
Kosmosie, zmierz sobie tętno (XVI Festiwal Muzyki Jednogłosowej. Płock)
Paweł Miazga
Dwa w jednym (Unicorn-Kanchana DKP (CD) 9052, Peter Maxwell Davies: Eight Songs for a Mad King; Miss Donnithorne’s Maggot)
Joanna Maciaszczyk
Music for strings (Ryszard i Aleksander Gabryś: Music for strings)
Magdalena Dziadek
Dama z klawesynem (50. rocznica śmierci Wandy Landowskiej i 100-lecie opublikowania jej pracy La Musique ancienne)
Lesław Czapliński
Don José i Micaëla: baskijska opera Picassa? (Carmen, insc. Laco Adamik)
Lesław Czapliński
George Sand, opera Oreficego we Wrocławiu (Chopin, reż. Laco Adamik)
Magdalena Dziadek
Śląskie Trybuny Kompozytorów (Śląskie Trybuny Kompozytorów nr 109–114)
Anna Markowska
Nowa książka Łukasza Rondudy (Łukasz Ronduda: Sztuka polska lat 70. Awangarda)
Poezja
Paweł Lekszycki
Wiersze
Paweł Sarna
Wiersze
Komentarze
Anna Kałuża
Lekszycki, Sarna: wody płodowe
Alina Świeściak
Razem i osobno
Felietony
Krzysztof Łęcki
Filozof z młotem, czyli „żołnierz wolności” jako pożyteczny towarzysz
Marek K. E. Baczewski
Narodziny czytelnika
Andrzej Gwóźdź
O Pandorze niezapuszkowanej
gratka kulturalna