Opcje 1 (86) 2012
Z Katalog.Czasopism.pl
Przejdź do Opcje lub Spisy treści 2012
AUTOBIOGRAFIA
Barthes do potęgi trzeciej
Roland Barthes
przeł. Krzysztof Kłosiński
Recesja autora
Krzysztof Kłosiński
„Et cetera”. Utopia estetyczna Rolanda Barthes’a
Jakub Momro
J’aime…
Adam Dziadek
Ruchome granice autobiograficzności
Małgorzata Czermińska
Nie chcę być zły. Kino Marcina Koszałki
Urszula Honek
Portret zwielokrotniony
Joanna Aleksandrowicz
Narcyz wyleczony. Autobiograficzne strategie
Romana Dziadkiewicza
Paweł Brożyński
Oddam wszystko za „Ukrzyżowanie”.
Sztuki piękne w pismach Jarosława Iwaszkiewicza |
Andrzej Pałys
Pomiędzy życiem prywatnym a publicznym.
Domosławski vs Franaszek
Piotr Kulas
Grząski grunt uniwersalizmu
Monika Kwaśniewska
Pan Marek spotyka Roba i Tomka
Roman Książek
Biografie gwiazd rocka — rzetelność kontra plotkarstwo
Michał Grzesiek
Życie jak rzut kością. O twórczości
Gila Scott-Herona i Charlesa Bradleya
Jędrzej Siwek
Cornelius Cardew — homo politicus
Adam Gołębiewski
O czytaniu z zaciśniętymi powiekami,
czyli cała Polska urządza Wałęsom terapię
Pola Sobaś-Mikołajczyk
PROZA
Barometr
Witold Turant
RECENZJE
Walka o (nie)pamięć
Dariusz Nowacki
„Manekiny” Karol Maliszewski
Rozmowa Mistrza Stasiuka ze śmiercią
Wojciech Rusinek
„Grochów” Andrzej Stasiuk
Nadaremność poezji
Dominika Kijek
„Imię i znamię” Eugeniusz Tkaczyszyn-Dycki
„Doświadczenia średniej skali”
Aldona Kopkiewicz
„Cztery poematy” John Ashbery
Neostaliniana
Piotr Fast
„Śmiertelne żądło Berii” Jelena Prudnikowa
Hiperrealizm magiczny
Bartosz Kłoda-Staniecko
„Przygody Tintina”, reż. Steven Spielberg
Człowiek z pustki i mgły
Magdalena Kempna-Pieniążek
„Pewnego razu w Anatolii”, reż. Nuri Bilge Ceylan
Szeregowiec Joey
Przemysław Pieniążek
„Czas wojny”, reż. Steven Spielberg
Powrót do początków czy pożegnanie?
Kamila Rogowicz
„Artysta”, reż. Michel Hazanavicius
Piękna pustka
Aneta Głowacka
„Nosferatu”, reż. Grzegorz Jarzyna
„Burza” Kleczewskiej — kontynuacja snu Szekspira
Adriana Świątek | Burza wg Williama Szekspira,
reż. Maja Kleczewska
Dialog zdetronizowany
Pola Sobaś-Mikołajczyk
VI Międzynarodowy Festiwal Teatralny „Dialog — Wrocław”
Romantyczny dramat obyczajowy | Hubert Michalak
„Kordian” wg Juliusza Słowackiego,
reż. Szymon Kaczmarek
Najpierw rabacja, potem Egipt | Marta Bryś
„W imię Jakuba S.” Paweł Demirski,
reż. Monika Strzępka
Nacinanie kory | Michał Łukowicz
XIV Ogólnopolski Festiwal Sztuki
Reżyserskiej „Interpretacje”
Czarny pijar
Jędrzej Siwek
„Black Radio” Robert Glasper
Gdy rozum śpi, budzą się demony
Sylwia Kuczyńska
„Compositions for Piano” Rokas Zubovas
Niezwykły Vivaldi | Dominika Stopczańska
„4 seasons of love: (1678–1741) The Four Seasons &
Concerto RV 129 and RV 114” Antonio Vivaldi
Powrót Ariadny do Krakowa | Lesław Czapliński
„Ariadna na Naksos” Richard Strauss, reż.
Włodzimierz Nurkowski
Kniaź Bogusław
Lesław Czapliński
„Kniaź Igor” Aleksandr Borodin, reż. Laco Adamik
Strefa debiutu
Katarzyna Wiśniewska
FELIETON
Jarosław, człowiek, który nie został papieżem
Krzysztof Łęcki
Jak Henry Miller Greka udawał
Marek K.E. Baczewski
O niemożności filmowej autobiografii
Andrzej Gwóźdź
Zaproszono nas, nadesłano nam