Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Opcje 1 (86) 2012

Z Katalog.Czasopism.pl

Przejdź do Opcje lub Spisy treści 2012


okładka numeru
01/2012


AUTOBIOGRAFIA



Barthes do potęgi trzeciej
Roland Barthes
przeł. Krzysztof Kłosiński

Recesja autora
Krzysztof Kłosiński

„Et cetera”. Utopia estetyczna Rolanda Barthes’a
Jakub Momro

J’aime…
Adam Dziadek

Ruchome granice autobiograficzności
Małgorzata Czermińska

Nie chcę być zły. Kino Marcina Koszałki
Urszula Honek

Portret zwielokrotniony
Joanna Aleksandrowicz

Narcyz wyleczony. Autobiograficzne strategie
Romana Dziadkiewicza
Paweł Brożyński

Oddam wszystko za „Ukrzyżowanie”.
Sztuki piękne w pismach Jarosława Iwaszkiewicza |
Andrzej Pałys

Pomiędzy życiem prywatnym a publicznym.
Domosławski vs Franaszek
Piotr Kulas

Grząski grunt uniwersalizmu
Monika Kwaśniewska

Pan Marek spotyka Roba i Tomka
Roman Książek

Biografie gwiazd rocka — rzetelność kontra plotkarstwo
Michał Grzesiek

Życie jak rzut kością. O twórczości
Gila Scott-Herona i Charlesa Bradleya
Jędrzej Siwek

Cornelius Cardew — homo politicus
Adam Gołębiewski

O czytaniu z zaciśniętymi powiekami,
czyli cała Polska urządza Wałęsom terapię
Pola Sobaś-Mikołajczyk

PROZA

Barometr
Witold Turant

RECENZJE

Walka o (nie)pamięć
Dariusz Nowacki
„Manekiny” Karol Maliszewski

Rozmowa Mistrza Stasiuka ze śmiercią
Wojciech Rusinek
„Grochów” Andrzej Stasiuk

Nadaremność poezji
Dominika Kijek
„Imię i znamię” Eugeniusz Tkaczyszyn-Dycki

„Doświadczenia średniej skali”
Aldona Kopkiewicz
„Cztery poematy” John Ashbery

Neostaliniana
Piotr Fast
„Śmiertelne żądło Berii” Jelena Prudnikowa

Hiperrealizm magiczny
Bartosz Kłoda-Staniecko
„Przygody Tintina”, reż. Steven Spielberg

Człowiek z pustki i mgły
Magdalena Kempna-Pieniążek
„Pewnego razu w Anatolii”, reż. Nuri Bilge Ceylan

Szeregowiec Joey
Przemysław Pieniążek
„Czas wojny”, reż. Steven Spielberg

Powrót do początków czy pożegnanie?
Kamila Rogowicz
„Artysta”, reż. Michel Hazanavicius

Piękna pustka
Aneta Głowacka
„Nosferatu”, reż. Grzegorz Jarzyna

„Burza” Kleczewskiej — kontynuacja snu Szekspira
Adriana Świątek | Burza wg Williama Szekspira,
reż. Maja Kleczewska

Dialog zdetronizowany
Pola Sobaś-Mikołajczyk
VI Międzynarodowy Festiwal Teatralny „Dialog — Wrocław”

Romantyczny dramat obyczajowy | Hubert Michalak
„Kordian” wg Juliusza Słowackiego,
reż. Szymon Kaczmarek

Najpierw rabacja, potem Egipt | Marta Bryś
„W imię Jakuba S.” Paweł Demirski,
reż. Monika Strzępka

Nacinanie kory | Michał Łukowicz
XIV Ogólnopolski Festiwal Sztuki
Reżyserskiej „Interpretacje”

Czarny pijar
Jędrzej Siwek
„Black Radio” Robert Glasper

Gdy rozum śpi, budzą się demony
Sylwia Kuczyńska
„Compositions for Piano” Rokas Zubovas

Niezwykły Vivaldi | Dominika Stopczańska
„4 seasons of love: (1678–1741) The Four Seasons &
Concerto RV 129 and RV 114” Antonio Vivaldi

Powrót Ariadny do Krakowa | Lesław Czapliński
„Ariadna na Naksos” Richard Strauss, reż.
Włodzimierz Nurkowski

Kniaź Bogusław
Lesław Czapliński
„Kniaź Igor” Aleksandr Borodin, reż. Laco Adamik

Strefa debiutu

Katarzyna Wiśniewska

FELIETON

Jarosław, człowiek, który nie został papieżem
Krzysztof Łęcki

Jak Henry Miller Greka udawał
Marek K.E. Baczewski

O niemożności filmowej autobiografii
Andrzej Gwóźdź

Zaproszono nas, nadesłano nam