Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Opcje 3 (100) 2015

Z Katalog.Czasopism.pl

Przejdź do Opcje lub Spisy treści 2015


okładka numeru 3 (100) 2015

MIASTO

Anna Kałuża | Wygasły żar, zamrożona architektura, najdoskonalsze dzieła sztuki

Bernadeta Stano | Humanizacja industrialu. Śląsk w fotografiach Michała Cały, Wojciecha Wilczyka, Arkadiusza Goli i Piotra Szymona

Katarzyna Oczkowska | Piss Dreams

Magdalena Dziadek | (Nie)gościnny Wiedeń

Joseph F. Patrouch | Wiedeńskie konteksty śpiewogry Mozarta „Czarodziejski flet”

Judit Bodnàr | Podwójne oblicze odnowy śródmieścia. Lokalne przejawy globalnej tendencji

Karol Piekarski | Inteligentne miasta czy mądrzy mieszkańcy? Dataaktywizm i niedostrzegana miejska rewolucja

Tomasz Nawrocki | Katowice i nowi mieszczanie. Kilka socjologicznych refleksji katowiczanina

Bartek Majzel | Biegnąc przez słaniające się na nogach miasto

Radosław Kobierski | Oczy szeroko otwarte

Michał Wiśniewski | Żywa pamiątka współpracy. Historia Domu Śląskiego w Krakowie

Andrzej Juchniewicz | „Stacja Muranów” i aporie pamięci. Re(ko)nesans mapy Warszawa zasługuje na swoich superbohaterów | Z Michałem Walczakiem rozmawia Pola Sobaś-Mikołajczyk

Andrzej Dorobek | Rockowy etos miasta. Casus Lou Reeda. Mięczy miastem a wsią

Jarosław Nowosad | Pejzaże miasta. O dwóch dominujących w popkulturze obrazach metropolii

LITERATURA

Dariusz Nowacki | Istotność nieistotności (Milan Kundera „Święto nieistotności”)

Piotr Fast | Szkoła samobójczyń (Marina Achmedowa, „Musiałam umrzeć”)

Maria Banaś | (Aldona Likus Cannon, „Homo novus — w świecie sterylizacji uczuć)

Dawid Kujawa | Młode kwiaty pod ziemią (Rafał Rutkowski, „Chodzę spać do rzeki”)

Krzysztof Łęcki | Świadectwo amatora (Robert Kowalski, „Rachunki podróżne”)

FILM

Tomasz Rabsztyn | Plemię pełne zła („Plemię”, reż. Mirosław Słaboszpycki)

Wojciech Sitek | Kung fu na pustyni rzeczywistości („Kung Fury”, reż. David Sandberg )

Katarzyna Szkaradnik | Z wiecznością jej do twarzy? („Wiek Adaline”, reż. Lee Toland Krieger)

Patrycja Paczyńska-Jasińska | Bridgend — miasto samobójców („Bridgend”, reż. Jeppe Rønde)

Anna Justka | Pretty Woman po sześćdziesiątce, czyli Party Girl („Party Girl”, reż. Marie Amachoukeli-Barsacq)

JAZZ

Wojciech Wiśniewski | Zmiana warty? (Kamasi Washington, „The Epic”)

Marcin Urbański | Tam, gdzie Facebook nie sięga (Patrick The Pan, „…niczym jak liśćmi”)

Grzegorz Mucha | Pod znakiem przypadku (Blur, „The Magic Whip”)

MUZYKA POWAŻNA

Dominika Stopczańska | Symfoniczne Uniwersum Mahlera (Gustav Mahler, „VIII Symfonia”, koncert w ramach 50. festiwalu „Wratislavia Cantans”)

Katarzyna Babulewicz | „Lecz i kwiaty troski mają…” (Stanisław Moniuszko, „Pieśni/ Songs”)

Lesław Czapliński | Pod znakiem maestrii Ewy Podleś (50. Muzyczny Festiwal w Łańcucie)

Agnieszka Topolska | Teatr nieznany. I Festiwal Oper Barokowych (I Festiwal Oper Barokowych „Dramma per Musica”)

TEATR

Marta Bryś | 50. edycja Festiwalu Kontrapunkt w Szczecinie

Magdalena Figzał | Nostalgiczny powrót Korbowy (Stanisław Ignacy Witkiewicz, „Maciej Korbowa i Bellatrix”, reż. Krystian Lupa (cz. I i II) i Tomasz Węgorzewski (cz. III))

SZTUKA

Karol Szafraniec | Samotność pętli (CADU, „Zanosi się na deszcz”)

SOCJOLOGIA

Marcin Gacek | Klerkowie. Mityczne czy wymarłe plemię? (Julien Benda, „Zdrada klerków”)

STREFA DEBIUTU

Paulina Rejdych | Wiersze

FELIETON

Marek K.E. Baczewski | Miasto przy Pałacu

Karolina Lewestam | Syndrom Cassandry

Krzysztof Łęcki | Kłamstwa i inne prawdy

Andrzej Gwóźdź | Pod jednym niebem

Piotr Zaczkowski | Samotność snajpera