Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Opcje 3 (72) 2008

Z Katalog.Czasopism.pl

Przejdź do Opcje lub Spisy treści 2008


okładka numeru
03/2008


proza

Hubert Klimko-Dobrzaniecki
Hawajski różaniec

smak

Karolina Wojtasik
Smaki perwersji. Włókienka i chrząstki. I Chianti

Jarosław Gibas
Zepsucie smaku

Beata Popczyk-Szczęsna
Dramat i smak

Joanna Szymajda
Obejść się smakiem, czyli o tańcu bez tańca

Jarosław Mianowski
Vademecum operowego kiczmena. Zapiski smaczne i niesmaczne

Barbara Kita
Smak(i) filmu

Jadwiga Sebesta
Smak krwi

Stefan Szymutko
Poezja i nic

Joanna Walewska
Komputer i „szczęśliwe przypadki”, czyli o archeologii mediów

Krzysztof Brzechczyn
O racjonalną postawę wobec Marksa

Marcin Gacek
Raymond Aron, czyli dlaczego Monteskiusz?

Bliżej mi do bluesa…
Z Peterem Brötzmannem rozmawia Andrzej Dorobek

Dariusz Brzostek
Wielka improwizacja saksofonisty Brötzmanna

Twórcze palenie mostów. Z Hubertem „Spiętym” Dobaczewskim,
wokalistą zespołu Lao Che, rozmawia Radosław Kossakowski

Radosław Kossakowski
Lao Che — trylogia bezkompromisowa

Niezidentyfikowane obiekty pożądania i inne fenomeny życia artystycznego
na Górnym Śląsku: X-lecie Galerii Sektor I.
Ze Stanisławem Rukszą rozmawia Sebastian Cichocki

Sebastian Cichocki
RGB w akwarium, LSD w umyśle i inne przygody z ludzkim okiem.
Kilka uwag na marginesie sztuki Leszka Lewandowskiego

Dziesięć lat minęło…
Z Leszkiem Lewandowskim i Tomaszem Janikowskim rozmawia Marta Raczek

recenzje

Bernadetta Darska
W uścisku życia i śmierci (Erica Fischer: Aimée & Jaguar. Historia pewnej miłości)

Aldona Kopkiewicz
Proza no name (Jerzy Franczak: Przymierzalnia)

Alina Świeściak
Różewicz i kot w worku (Tadeusz Różewicz: Kup kota w worku (work in progress))

Katarzyna Zdanowicz-Cyganiak
Poezja interwencyjna (Ewa Furgał: Ekstremizmy)

Piotr Fast
Rewolucja czy zaniechanie? (Anna Achmatowa: Milczenie było moim domem)

Dorota Mieszek
Come back (i co dalej?) (Piotr Kletowski, Piotr Marecki: Żuławski. Przewodnik Krytyki Politycznej)

Alicja Jurasz
Krew z krwi, kość z kości (Aż poleje się krew, scen. i reż. P. Thomas Anderson)

Joanna Aleksandrowicz
Kraina znikających jaszczurek (Obaba, scen. i reż. M. Armendáriz)

Tomasz Rabsztyn
Młodość stulatka (Młodość stulatka, scen. i reż. F. F. Coppola)

Joanna Walewska
Jak możliwe jest rysowanie za pomocą komputera, czyli o wystawie
Art Station Preview — It from Bit (Art Station Preview — It from Bit. Poznań 2008)

Piotr Zawojski
Remiksowanie ego. Ars Electronica 2008

Adam Hammudeh
A Perfect Place (jak dorobiono film muzyce) (Mike Patton: A Perfect Place)

Adam Hammudeh
Poczucie winy (Beck: Modern Guilt)

Paweł Sztarbowski
Aktorzy przyjechali (Hamlet, reż. M. Pęcikiewicz)

Aneta Głowacka
Języki władzy (Ifigenia. Nowa tragedia, reż. i scenogr. M. Zadara)

Aneta Głowacka
Festiwalowe rozmaitości (Międzynarodowy Festiwal Teatralny Kontakt. Toruń 2008;
XII Festiwal Szekspirowski. Trójmiasto 2008)

Teresa Dorożała-Brodniewicz
Pod znakiem Rosjan (63. Międzynarodowy Festiwal Chopinowski. Duszniki Zdrój 2008)

Lesław Czapliński
Jago — przedostatnia opera Verdiego (Otello, insc. M. Znaniecki)

poezja

Jacek Gutorow
Dopiski do Innego tempa

Tomasz Majeran
Ars poetica

komentarze

Anna Kałuża
Teksty i ich ogony

Alina Świeściak
Językowa apokalipsa w tonacji serio i buffo

strefa debiutu

Marcin Jurzysta
Wiersze

Dominika Dymińska
Wiersze

komentarz

Katarzyna Zdanowicz-Cyganiak
Wyjście, wejście

felietony

Krzysztof Łęcki
Napoleon i napoleonki

Dariusz Nowacki
Ocaleni do zapomnienia

Marek K. E. Baczewski
Nie wykonujcie sobie jaj z literatury ojczystej
albo rzucając perły czystej elokwencji przed wieprze z trzody czczej erudycji

Andrzej Gwóźdź
Wakacyjne wspominki

gratka