Opcje 3 (72) 2008
Z Katalog.Czasopism.pl
Przejdź do Opcje lub Spisy treści 2008
proza
Hubert Klimko-Dobrzaniecki
Hawajski różaniec
smak
Karolina Wojtasik
Smaki perwersji. Włókienka i chrząstki. I Chianti
Jarosław Gibas
Zepsucie smaku
Beata Popczyk-Szczęsna
Dramat i smak
Joanna Szymajda
Obejść się smakiem, czyli o tańcu bez tańca
Jarosław Mianowski
Vademecum operowego kiczmena. Zapiski smaczne i niesmaczne
Barbara Kita
Smak(i) filmu
Jadwiga Sebesta
Smak krwi
Stefan Szymutko
Poezja i nic
Joanna Walewska
Komputer i „szczęśliwe przypadki”, czyli o archeologii mediów
Krzysztof Brzechczyn
O racjonalną postawę wobec Marksa
Marcin Gacek
Raymond Aron, czyli dlaczego Monteskiusz?
Bliżej mi do bluesa…
Z Peterem Brötzmannem rozmawia Andrzej Dorobek
Dariusz Brzostek
Wielka improwizacja saksofonisty Brötzmanna
Twórcze palenie mostów. Z Hubertem „Spiętym” Dobaczewskim,
wokalistą zespołu Lao Che, rozmawia Radosław Kossakowski
Radosław Kossakowski
Lao Che — trylogia bezkompromisowa
Niezidentyfikowane obiekty pożądania i inne fenomeny życia artystycznego
na Górnym Śląsku: X-lecie Galerii Sektor I.
Ze Stanisławem Rukszą rozmawia Sebastian Cichocki
Sebastian Cichocki
RGB w akwarium, LSD w umyśle i inne przygody z ludzkim okiem.
Kilka uwag na marginesie sztuki Leszka Lewandowskiego
Dziesięć lat minęło…
Z Leszkiem Lewandowskim i Tomaszem Janikowskim rozmawia Marta Raczek
recenzje
Bernadetta Darska
W uścisku życia i śmierci (Erica Fischer: Aimée & Jaguar. Historia pewnej miłości)
Aldona Kopkiewicz
Proza no name (Jerzy Franczak: Przymierzalnia)
Alina Świeściak
Różewicz i kot w worku (Tadeusz Różewicz: Kup kota w worku (work in progress))
Katarzyna Zdanowicz-Cyganiak
Poezja interwencyjna (Ewa Furgał: Ekstremizmy)
Piotr Fast
Rewolucja czy zaniechanie? (Anna Achmatowa: Milczenie było moim domem)
Dorota Mieszek
Come back (i co dalej?) (Piotr Kletowski, Piotr Marecki: Żuławski. Przewodnik Krytyki Politycznej)
Alicja Jurasz
Krew z krwi, kość z kości (Aż poleje się krew, scen. i reż. P. Thomas Anderson)
Joanna Aleksandrowicz
Kraina znikających jaszczurek (Obaba, scen. i reż. M. Armendáriz)
Tomasz Rabsztyn
Młodość stulatka (Młodość stulatka, scen. i reż. F. F. Coppola)
Joanna Walewska
Jak możliwe jest rysowanie za pomocą komputera, czyli o wystawie
Art Station Preview — It from Bit (Art Station Preview — It from Bit. Poznań 2008)
Piotr Zawojski
Remiksowanie ego. Ars Electronica 2008
Adam Hammudeh
A Perfect Place (jak dorobiono film muzyce) (Mike Patton: A Perfect Place)
Adam Hammudeh
Poczucie winy (Beck: Modern Guilt)
Paweł Sztarbowski
Aktorzy przyjechali (Hamlet, reż. M. Pęcikiewicz)
Aneta Głowacka
Języki władzy (Ifigenia. Nowa tragedia, reż. i scenogr. M. Zadara)
Aneta Głowacka
Festiwalowe rozmaitości (Międzynarodowy Festiwal Teatralny Kontakt. Toruń 2008;
XII Festiwal Szekspirowski. Trójmiasto 2008)
Teresa Dorożała-Brodniewicz
Pod znakiem Rosjan (63. Międzynarodowy Festiwal Chopinowski. Duszniki Zdrój 2008)
Lesław Czapliński
Jago — przedostatnia opera Verdiego (Otello, insc. M. Znaniecki)
poezja
Jacek Gutorow
Dopiski do Innego tempa
Tomasz Majeran
Ars poetica
komentarze
Anna Kałuża
Teksty i ich ogony
Alina Świeściak
Językowa apokalipsa w tonacji serio i buffo
strefa debiutu
Marcin Jurzysta
Wiersze
Dominika Dymińska
Wiersze
komentarz
Katarzyna Zdanowicz-Cyganiak
Wyjście, wejście
felietony
Krzysztof Łęcki
Napoleon i napoleonki
Dariusz Nowacki
Ocaleni do zapomnienia
Marek K. E. Baczewski
Nie wykonujcie sobie jaj z literatury ojczystej
albo rzucając perły czystej elokwencji przed wieprze z trzody czczej erudycji
Andrzej Gwóźdź
Wakacyjne wspominki
gratka