Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Opcje 3 (76) 2009

Z Katalog.Czasopism.pl

Przejdź do Opcje lub Spisy treści 2009


okładka numeru
03/2009


Proza
Krzysztof Varga
Aleja Niepodległości (fragment)


realizm
Krzysztof Uniłowski
Realizm, czyli populizm

Dariusz Nowacki
Realność znaku (towarowego)

Szczepan Twardoch
Powieść o ludziach radzieckich. Życie i los Wasilija Grossmana

Ewa Wąchocka
Powroty realizmu

Jarosław Nowosad
Realność w stereo (i jej brak)

Mateusz Andrzejewski
„Imitazione della natura” w operach i oratoriach Haendla

Patryk Rojewski
Rzeczywista nierzeczywistość, czyli problem realizmu w grach komputerowych

Tomasz Umerle
Sekrety Jacques’a Derridy

„Nie chciałbym być moralistą”
Z Andrzejem Tobisem rozmawia Joanna Wowrzeczka

O budowaniu instytucji i kolekcjonowaniu.
Z Sabine Breitwieser rozmawia Joanna Mytkowska

Szymon Kurpanik
Mit i poznanie, czyli o co pyta nas Leszek Kołakowski

Andrzej Dorobek
Tim Buckley — ku gwiazdom (szkic do portretu)


Recenzje
Aldona Kopkiewicz
Ni przypiął, ni przyłatał (Michał Witkowski: Margot)

Magdalena Wołowicz
Góra usypana z ziaren rodzinnych historii (Joanna Bator: Piaskowa Góra)

Damian Gajda
Kontrola (u)wagi (Marta Syrwid: Zaplecze)

Monika Glosowitz
Opowieści pokiereszowane (Bartłomiej Majzel: Doba hotelowa)

Arkadiusz Frania
Wieczność, wietrzność, duch (Sławomir Kuczkowski: Piętno)

Katarzyna Zdanowicz-Cyganiak
Maligna — miłość i śmierć (Genowefa Jakubowska-Fijałkowska: Ostateczny smak truskawek)

Alina Świeściak
Chwała złomiarzom! (Agnieszka Mirahina: Radiowidmo)

Piotr Fast
Drgnienia duszy i nieuchronne przypadki (Gajto Gazdanow: Wieczór u Claire. Widmo Aleksandra Wolfa)

Bernadetta Darska
Siła perswazji, urok manifestu (Magdalena Środa: Kobiety i władza)

Ewa Opałka
Najsmutniejsza muzyka świata (Sorrow conquers happiness. Wystawa w ramach OFF Festiwalu w Mysłowicach)

Małgorzata Mleczko
Każde dotknięcie zostawia ślad (Niezgrabne przedmioty. Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie)

Łukasz Folda
Narkotyczny sen schizofrenika czy kalkulacja seryjnego zabójcy? (100nka & Herb Robertson: SUPERDESERt)

Łukasz Folda
W tyglu jazzowej awangardy (Sing Sing Penelope & Andrzej Przybielski: Stirli People in Jazzga)

Magdalena Kempna
Śmierć w Palermo (Palermo Shooting, reż. Wim Wenders)

Tomasz Rabsztyn
Szatańska sztuczka Larsa von Triera (Antychryst, reż. Lars von Trier)

Alicja Jurasz
Droga bez końca (I’m not there, reż. Todd Haynes)

Aneta Głowacka
Widelec Masłowskiej (Między nami dobrze jest, reż. Grzegorz Jarzyna)

Julia Hoczyk
Nie jesteście lepsi… ((A)pollonia, reż. Krzysztof Warlikowski)

Aneta Głowacka
Trzy festiwale, trzy spektakle (44. Przegląd Teatrów Małych Form Kontrapunkt. Szczecin; Międzynarodowy Festiwal Teatralny Kontakt. Toruń; XIII Międzynarodowy Festiwal Szekspirowski. Trójmiasto)

Jakub Papuczys
Picie teatralne (Pijacy, adapt., reż. i opr. muz. Barbara Wysocka)

Lesław Czapliński
Śmierć też odczuwa strach, a nawet litość (Cesarz Atlantydy, reż. Beata Redo-Tokarczyk)

Magdalena Dziadek
Muzyka Zygmunta Stojowskiego (Zygmunt Stojowski: Violin Concerto, Sonata No. 2, Romance, dyryg. Piotr Wajrak)

Magdalena Dziadek
Myślnik daje do myślenia (Krzysztof Bilica: Myślnik)

Teresa Dorożała-Brodniewicz
Zaskakujące zastępstwa i nieoczekiwane zmiany (64. Międzynarodowy Festiwal Chopinowski. Duszniki Zdrój)

Magdalena Dziadek
Debiut płytowy Michała Markuszewskiego (The Historical Organ of the Reformed Church in Warsaw. Michał Markuszewski — organy)

Lesław Czapliński
Pod znakiem kompozytorek (XXI Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej — Dni Muzyki Kompozytorów Krakowskich)


Poezja
Marta Grundwald
Wiersze

Kamila Janiak

Wiersze

komentarze

Anna Kałuża
Śnieg i siki
Alina Świeściak
Młodość atakuje


Strefa debiutu
Paweł F. Majka
Wiersze

Rafał Gawin
Wiersze


komentarz

Katarzyna Zdanowicz-Cyganiak
Zdrapki Wlepki

Felietony
Krzysztof Łęcki
Portret człowieka politycznego (II)

Marek K. E. Baczewski
Komnentarz

Andrzej Gwóźdź
O odbezpieczaniu mieszka, czyli między fotografią a śmiercią


gratka kulturalna