Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Opcje 3 (88) 2012

Z Katalog.Czasopism.pl

Przejdź do Opcje lub Spisy treści 2012


okładka numeru
03/2012


UTOPIE

Szczury, utopia, estetyczność |
Anna Kałuża

Studio Ideale — utopia (z)realizowana? |
Piotr Zawojski

Według Fukuyamy. Polityka, ekonomia
i społeczeństwo w procesie zmian | Piotr Kulas

Zniuansowana egzotyka | Z Łukaszem
Trzcińskim rozmawia Łukasz Białkowski

Utopia i postkolonializm |
Piotr Zdybał

Utopia — the musical |
Jacek Mikołajczyk

John Coltrane w utopiach odbioru |
Adam Poprawa

Jarocin Festiwal — zmitologizowana utopia |
Marta Cwujdzińska

DYRYGENTURA

Od taktomierza do maestra |
Danuta Gwizdalanka

Radosna współpraca |
Krzysztof Meyer

Grzegorz Fitelberg i jego „Pieśń o sokole”|
Mateusz Andrzejewski


Beli Tarra zmagania z nihilizmem |
Adam Wierzchołek

POEZJA

Hipertekst jest ciałem | Z Katarzyną Giełżyńską,
autorką wideotomiku „C()n Du It”,
rozmawia Katarzyna Zdanowicz-Cyganiak

RECENZJE
Aluminium szeleści | E.L. James „Pięćdziesiąt
twarzy Greya” | Dariusz Nowacki

Komentarz jest komentarzem |
J.M. Coetzee „Wewnętrzne mechanizmy. Eseje literackie
2000–2005” | Wojciech Rusinek

Od słowa do słowa | James Schuyler „Trzy
poematy” | Marek Olszewski

Julia i jej Wonderland | Julia Fiedorczuk „tuż-tuż” |
Dominika Kijek

Bez ducha? Bez gustu! | Siergiej Minajew
„DuchLess. Opowieść o nieprawdziwym
człowieku” | Piotr Fast

Siła pesymizmu | Roger Scruton „Pożytki
z pesymizmu i niebezpieczeństwa fałszywej
nadziei” | Anna Wroblewska

„Od a do zet, od zet do a. Ja to ja…” |
„Jesteś Bogiem”, reż. Leszek Dawid | Piotr Zawojski

Zremiksujemy to Panu hurtowo | „Pamięć
absolutna” („Total Recall”), reż. Len Wiseman |
Bartosz Kłoda-Staniecko

Z fotela jurora | Festival des Film du Monde,
Montreal, Kanada | Andrzej Gwoźdź

Ars Electronica 2012 — The Big Picture |
Sidey Myoo

Szkocki labirynt | Edinburgh International
Festival, Edinburgh Festival Fringe |
Pola Sobaś-Mikołajczyk

Przeklęte rewiry polskiego katolicyzmu |
Małgorzata Sikorska-Miszczuk „Popiełuszko”,
reż. Paweł Łysak | Aneta Głowacka

Milczący świadek | Zbigniew Białas „Korzeniec”,
reż. Remigiusz Brzyk | Magdalena Tarnowska

Są na świecie problemy, które da się rozwiązać |
„Rękawiczki Jeffa Koonsa”, kuratorka Agnieszka
Kilian, CSW Kronika, Bytom | Paweł Brożyński

Geniusz zła na wygnaniu | JJ DOOM „Key To The Cuffs” |
Mateusz Heinze

Rock’n’roll, Japonia i ramoneska | Pink Freud
„Horse & Power” | Dawid Kujawa

Niekończąca się piosenka | Bob Dylan „Tempest” |
Michał Koziołek

Młodzi górą! | 67. Międzynarodowy Festiwal
Chopinowski | Teresa Dorożała-Brodniewicz

Kilka herezji w związku z „Weselem Figara” |
Wolfgang Amadeus Mozart „Wesele Figara”, reż.
Laco Adamik | Lesław Czapliński

Powrót „Juliusza Cezara” do Krakowa |
G.F. Haendel „Juliusz Cezar w Egipcie”, Capella
Cracoviensis, dyrygent J.T. Adamus | Lesław Czapliński

Muzyka dawna w miejscach nieoczywistych |
Barokowe Five O’Clocki, CKK Katowice |
Mateusz Dialski

FELIETON

Straszna nuda utopii |
Krzysztof Łęcki

Zwierzęta wyśnione przez Fouriera |
M.K.E. Baczewski

Festiwale, festiwale |
Andrzej Gwoźdź

nadesłano nam, zaproszono nas